Citat:
Ursprungligen postat av
tramsebyxan
Jag skrev bara vad jag läste i en artikel. Jag skrev även att "jag vet inte om det stämmer".
Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKvinna
Men hvorfor sitter du å dikter opp, for så å skrive at du ikke vet om det stemmer.
Du prøver å framstille en kompetent redningsdykker som inkompetent, uten å ha dekning for det.
Ut fra det som står i pressen, så kan det virke som om dykkeren fikk et illebefinnende.
Det du skriver, finnes ikke noe sted. Veldig stygt og ondskapsfullt skrevet. Dette bør du beklage
Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKvinna
Legg gjerne ved artikkelen, men den finnes nok ikke.
Man bør virkelig ikke bare slenge ut den type påstander for deretter å føye til at man ikke vet om de stemmer. Lavmål!
Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKvinna
Det stemmer ikke. Da er det en god idé å slutte å slenge ut av seg noe som ikke stemmer, og gjøre det til en «trådsanning»
Selv etter gjentatte oppfordringer, klarer du ikke finne artikkelen.
Citat:
Ursprungligen postat av
tramsebyxan
Så det stemmer ikke? Och det vet du? För jag vet det nämligen inte. Vilket jag skrev redan från början. För alla som kan läsa.
Jag skulle säkert med viss möda kunna leta reda på artikeln - men vet du, nu skiter jag faktiskt i att göra det.
Och du behöver nog träna lite på dina interskandinaviska skills.
Men jag håller med FB:s policy om att såväl norska som danska är helt godtagbara språk på forumet.
Citat:
Ursprungligen postat av
TigerKvinna
Hm - tenker du at jeg skal bevise at den hinsides ondskapsfulle kommentaren din er usann? Det er du som kommer med påstanden, som selvsagt må bevise den. Det er helt elementært.
Alle artikler som har omtalt dykkeren, har fremhevet hans kompetanse, ikke det motsatte som du prøver på.
Måtte karma komme å ta deg
TigerKvinna, jag tycker att du har skrivit många bra och kloka inlägg i tråden och jag har varit irriterad på vad andra skrivit till dig i tråden och inte förstått de som skriver så, tydligt ibland att några skribenter inte förstått vad du skriver, fastän norska och svenska är så likt.
Men just här måste jag säga att tramsebyxan har rätt. Jag läste nämligen samma artikel som han troligen gjorde.
Det stod faktiskt så. Jag kommer inte heller ihåg var, har läst flera olika, som ju också uppdateras regelbundet, i olika tidningar om denna fruktansvärda olycka.
Att det kan vara falska uppgifter är mycket möjligt, men då får du klandra media som missförstått eller talesperson som inte heller haft alla fakta på bordet men uttalat sig ändå och inte någon som bara återgav vad det stod i artikeln.
Jag fick iaf av artikeln inte alls uppfattningen att han framställdes som inkompetent, snarare att han visste att läget var helt akut. Har inte sett någon skugga alls falla på honom.
Däremot vet jag att jag läst samma som tramsebyxan, att det stod att det spekulerades i/misstänktes/påstods (kommer inte ihåg vilket) att sjöräddaren som omkom kanske inte hade alla säkerhetsarrangemang på plats.
Kollade lite artiklar på SvD och DN nu (samt på SR men där hittade jag ingen artikel alls längre) men hittar det inte heller, så troligen har detta strukits om det påpekats att uppgifterna inte stämde.
Men ja, det VAR alltså en spekulation som kort framfördes av någon i någon artikel.
Vila i frid, stackars hjältemodige man och stackars lilla flicka. Jag hoppas att de anhöriga har en gudstro, kan inte komma på något annat som skulle kunna ge någon slags tröst, än en stark visshet (som de som tror har) att man en dag återses igen.