Citat:
Ursprungligen postat av
Kveikja
Frågestund på Pelles Instagram idag. Han svarar på just detta med att de just sagt upp sig, varit på resande fot och hamnat i NZ där han jobbade som servitris men att de sagt upp sig för detta programmet.
Är inte säkert att man får tjänstledigt för resande så är väl rimligt även om chansen till nya jobb för dem lär vara hyfsat stor.

Tack för infon
Nej, arbetsgivaren har ingen skyldighet att bevilja tjänstledighet för resor men samtidigt så kan ju arbetsgivaren vara lite smidig om man vill behålla en duktig anställd. Kan tänka mig att det kan vara rätt strikt inom juridikbranschen dock med höga krav, många som gärna tar din plats osv. Så kanske enda alternativet var att säga upp sig.
Lite märkligt och otaktiskt ändå att båda har varit tvungna att säga upp sig... Kan även bero på hur god framförhållning de haft, arbetsgivare måste ju få lite tid att hitta ersättare också.
Sa han hur länge de hade varit borta? Om de lagt alla besparingar på en långresa så kan det ju förklara att sparkontot sinat en del...
Citat:
Ursprungligen postat av
picapican
Tänkte först att programmet spelades in då han var student, men få säger man inte arbetslös, utan studerande. Tror dock detta spelades in efter Robinson.
Om de varit på resande fot, så räknas man inte som arbetslös, inte i min värld i alla fall.
Att de skulle ha noll kronor på kontot, tror jag inte på. En jurist/civilingenjör har ganska feta löner, i så fall har de hål i fickorna. Har de tagit varenda krona till att resa för...?!?
Fortune hotel spelades in i våras och Pelles Robinson-säsong sändes under våren 2024.
Tror det har gått åt en hel del om de varit iväg på långresa.