2025-09-27, 20:14
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
"Jag är inget fetto" aka jag "Köper Marabou choklad"

Du är ett fetto och det är bra att du nu låter bli att köpa skiten, skriv ett e-mail och tacka Marabou.
Nej. Du har fel. Men ja, jag kommer bojkotta Marabou nu.
Citera
2025-09-27, 20:14
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robadido
Ja, det är värdelöst att förpackningarna blir små med konstiga mått eller vikt. Jag betalar hellre mer och får samma mängd jag alltid har fått. Flera bakrecept är baserade på antingen 100 eller 200 gram choklad, så för mig har det varit en standardiserad mängd så länge jag kan minnas. Ansvariga på Mondelez är dock hjärndöda, tätt följda av dom på Unilever. Företagen har försämrat nästan var enda av sina produkter eller förpackningar senaste åren med sin snålhet, försämrade råvaror, mindre och sämre förpackningar med mera.
Håller med🙂
Citera
2025-09-27, 20:18
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det är väl bra med mindre chokladkakor. Vem kan klämma i sig en 200 g-blaffa?

Har inte Marabou-choklad blivit extremt söt på senare år?

Jag minns inte att den smakade så, framför allt inte så sött, på 90-talet.

Kan inte äta den längre. Är det jag som inte tål sött?

Man behöver inte äta allt på en gång

Sen Mondelez tog över så har kvaliteten sjunkit, absolut.
Men det händer att man vill ha någon av deras artiklar ibland ändå. Dock inte som förr.
Tror allt detta och tramset med minskade förpackningar kommer bita dom i arslet.
Citera
2025-09-27, 20:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
200gr blev 185 och nu 160gr.
Det är en hel rad borta.

Vad tycker ni om det?

Själv går shrinkflation bort totalt. Höj priset om det behövs istället.
Kommer välja bort all Marabou tills 200gr är tillbaka.

Skall detta sluta med 5 grams o kingsize 30 grams chokladkakor?

Vet inte när det började - men tablettasken Janne Korp hade mycket luft
Citera
2025-09-27, 20:23
Avstängd
Citat:
Man behöver inte äta allt på en gång

Sen Mondelez tog över så har kvaliteten sjunkit, absolut.
Men det händer att man vill ha någon av deras artiklar ibland ändå. Dock inte som förr.
Tror allt detta och tramset med minskade förpackningar kommer bita dom i arslet.

Marabo Aladdin - vi tar de äldre-körsbär i choklad o ananas i choklad - lovar att dom
var dyra.

Två av varje på varje lager = tot 8 st.

Vet någon hur mycket M sparar på att byta ut dessa till billigare per ask - sen räknar vi volym o pengar på årsbasistotal.

Numera har även nötter gått upp rätt mycket i pris - vad händer då - då ryker trillingnöte
Citera
2025-09-27, 20:30
Medlem
Citat:
Det är en hel rad borta.

Vad tycker ni om det?

Med Marabous storlek och uthållighet som bolag och varumärke, är det garanterat baserat på en kombination av flera olika massiva undersökningar och tester. Dvs att man vill leverera det flest människor vill ha, och uppehålla/öka omsätnningen.

Jag tror inte Marabou bryr sig så mycket om vad 1 enskild person känner. Dom litar nog mer på marknadsundersökningar av 10000 testkunder och liknande.

Du får starta ett eget choklad-bolag som tillverkar choklad enbart som du själv vill ha choklad, i alla aspekter, och leverera enbart till dig. Kolgrill Choklad .. mysigt bolagsnamn
Citera
2025-09-27, 20:30
Medlem
Jag hoppas en del av prisökningen beror på att det fortfarande finns människor som bojkottar Mondelez för att de fortsätter stödja rysk krigsekonomi genom att inte lämna Ryssland. Men antagligen är det mest kakaopris och allmän girighet som höjt priserna.
Citera
2025-09-27, 20:33
Medlem
Citat:
Det är en hel rad borta.

Vad tycker ni om det?

Jag tror att om 15 år kommer ingen äta socker ändå så de här företag är i konkursläge ihop med alla andra som säljer godis och choklad osv.

När mänskligheten vaknar (och läkemedels/matindustrins klor tappar fästet när AI gör det omöjligt för dom att manipulera oss med felaktiga studier etc) så kommer kolhydrater försvinna ur vår kost.
Citera
2025-09-27, 20:35
Medlem
Var ett tag sen jag köpte lösgodis, men då fanns Marabou choklad där.
Och säljs ju ibland för runt 9 kr hektot.
Så då blir det ju rätt så bra pris.
Citera
2025-09-27, 20:37
Medlem
Marabou.. det bruna guldet. Smakigt gott.
Citera
2025-09-27, 20:38
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Skall detta sluta med 5 grams o kingsize 30 grams chokladkakor?

Vet inte när det började - men tablettasken Janne Korp hade mycket luft
Precis vad jag sa till frugan
Citera
2025-09-27, 20:41
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Med Marabous storlek och uthållighet som bolag och varumärke, är det garanterat baserat på en kombination av flera olika massiva undersökningar och tester. Dvs att man vill leverera det flest människor vill ha, och uppehålla/öka omsätnningen.

Jag tror inte Marabou bryr sig så mycket om vad 1 enskild person känner. Dom litar nog mer på marknadsundersökningar av 10000 testkunder och liknande.

Du får starta ett eget choklad-bolag som tillverkar choklad enbart som du själv vill ha choklad, i alla aspekter, och leverera enbart till dig. Kolgrill Choklad .. mysigt bolagsnamn
Haha, jag tror inte jag är ensam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in