2025-09-26, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Du har nog rätt att det gäller honom unt skriver om det men kan inte läsa hela artikeln.

Förhandsvisningen ger väl rätt bra vägledning. även om kanske bara den ena rör den "kände gängkriminelle" (som Unt iaf tidigare fascinerats av...)

Citat:
Känd gängkriminell är tillbaka i stan – polisen kraftsamlar

Två skjutningar och ett planerat mord i Uppsala på en vecka. Och en känd gängkriminell, tidigare utsatt för flera mordförsök, som kommit tillbaka och setts på Uppsalas krogar. "Det råder helt klart rött läge", säger en poliskälla till UNT.

Konflikter mellan kriminella i Gottsunda kan var en förklaring till den senaste tidens våldsdåd. Samtidigt ska en känd gängkriminell nyligen ha kommit tillbaka till Uppsala.

Det är verkligen inte vilken kriminell som helst som nu ska vara tillbaka i stan. Han har överlevt en rad attentat som riktats mot honom.Midsommarskjutningen i Gottsunda 2023, när skott gick genom en buss och en oskyldig pojke skadades[...]
https://www.unt.se/nyheter/uppsala/artikel/kand-gangkriminell-tillbaka-i-uppsala-helt-klart-rott-lage/jdok6n8l
Citera
2025-09-26, 20:44
Medlem
Från UNT artikeln

Citat:
"Tidigare i veckan grep polisen två pojkar på ett av Uppsalas vandrarhem, misstänkta för förberedelse till mord. Tonåringarna är häktade och på fredagen häktades en tredje man som misstänkt medhjälpare.

Enligt uppgifter till UNT är en av polisens teorier att den gängkriminella frontfiguren är den som skulle ha mördats. Pojkarna ska förutom skarpa vapen ha haft en adress där den gängkriminella skulle finnas."

Längre ner i artikeln står det:

Citat:
"Samtidigt utreder polisen flera skjutningar som skett i Gottsunda den senaste tiden. I helgen sköts det in ett cykelförråd på en adress där en annan känd gängkriminell bor. Mannen ska tillhöra det så kallade Gottsundanätverket, ett sedan många år känt kriminellt gäng."

Så det handlar om 2 skilda personer.

Efter att ha sett de nya bilderna som publicerats av UNT så är jag säker på att det är Peterson-Bergers väg 15 eller 17 som blev utsatt för fasadskjutningen. Jag vet inte vem den gängkriminelle som bor där är.

Källa
https://www.unt.se/nyheter/uppsala/artikel/kand-gangkriminell-tillbaka-i-uppsala-helt-klart-rott-lage/jdok6n8l
Senast redigerad av Nordhemsgatan66 2025-09-26 kl. 20:49.
Citera
2025-09-26, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordhemsgatan66
Från UNT artikeln [...]

Vandrarhem och adressen nedskriven, alltså snorungar inlejda utifrån enligt numera gängse rutin.
Citera
2025-09-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Förhandsvisningen ger väl rätt bra vägledning. även om kanske bara den ena rör den "kände gängkriminelle" (som Unt iaf tidigare fascinerats av...)

Ja man förstår ju att det är knogis men vem bor på Peterson Bergers väg och tillhör Gottsundanätverket? och den personen verkar vara involverad där 3 st blev skjutna på frisörsalongen om jag förstår rätt.
Citera
2025-09-26, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordhemsgatan66
Från UNT artikeln

Längre ner i artikeln står det:

Så det handlar om 2 skilda personer.

Efter att ha sett de nya bilderna som publicerats av UNT så är jag säker på att det är Peterson-Bergers väg 15 eller 17 som blev utsatt för fasadskjutningen. Jag vet inte vem den gängkriminelle som bor där är.

Källa
Senaste skjutningen i Gottsunda är mot Fotsom Beyene, hans adress. Sedan är Knogis tillbaka i Uppsala och dem gripna tonåringarna som det stått om verkar ha haft mordplaner på Knogis.

Både Fotsom och Knogis är inblandade i trippelmordet i april på de unga pojkarna. Fotsom häktades i samband med det, när han släpptes så flydde han utomlands direkt. Vilket dem insåg efter kort tid var ett misstag. Oklart om han kommit tillbaka till Sverige. Kan vara så att han är tillbaka hemma eller så är det någon som vill markera.
Senast redigerad av tuumadree 2025-09-26 kl. 22:05.
Citera
2025-09-27, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Senaste skjutningen i Gottsunda är mot Fotsom Beyene, hans adress. Sedan är Knogis tillbaka i Uppsala och dem gripna tonåringarna som det stått om verkar ha haft mordplaner på Knogis.

Både Fotsom och Knogis är inblandade i trippelmordet i april på de unga pojkarna. Fotsom häktades i samband med det, när han släpptes så flydde han utomlands direkt. Vilket dem insåg efter kort tid var ett misstag. Oklart om han kommit tillbaka till Sverige. Kan vara så att han är tillbaka hemma eller så är det någon som vill markera.

Han e väl inte så dum att han håller till i Gottsunda om han har ett hot över sig? Har ju inte heller direkt diskret utseende lätt att känna igen
Citera
2025-09-27, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Han e väl inte så dum att han håller till i Gottsunda om han har ett hot över sig? Har ju inte heller direkt diskret utseende lätt att känna igen
Han är dummare än vad han kanske verkar vara. Han kanske håller sig hemma och rör sig ute enbart nattetid. Kolsvart ute då, han smälter bra in i omgivningen. Jag själv tror inte att han är tillbaka. Jag tror detta var en varning för honom bara. Han har lämnat sin morsa ensam där och nångång kommer han behöva ta sig hem.
Citera
2025-09-27, 13:57
Medlem
Citat:
Han är dummare än vad han kanske verkar vara. Han kanske håller sig hemma och rör sig ute enbart nattetid. Kolsvart ute då, han smälter bra in i omgivningen. Jag själv tror inte att han är tillbaka. Jag tror detta var en varning för honom bara. Han har lämnat sin morsa ensam där och nångång kommer han behöva ta sig hem.
Förmodligen befinner han sig i Gimo
Citera
2025-09-27, 15:04
Medlem
Citat:
Förmodligen befinner han sig i Gimo
Varför Gimo?
Citera
2025-09-27, 15:23
Medlem
Citat:
Varför Gimo?
Han har polare där eller hade alla fall
Citera
2025-09-27, 15:34
Medlem
Citat:
Han har polare där eller hade alla fall
Tror såfall att någon kan ha sett honom i Gottsunda och vet att han befinner sig hemma hos din morsa. Men vem vet.
Citera
2025-09-27, 17:01
Medlem
Citat:
Tror såfall att någon kan ha sett honom i Gottsunda och vet att han befinner sig hemma hos din morsa. Men vem vet.
Sorry, inte din morsa. Hans morsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in