Citat:
Ursprungligen postat av
Olle.58
Jag förstår mycket väl vad det handlar om, nu var det just försäkringen vi skrev om och du vill få det till att antingen HH eller att de fondmedel som familjen blev beviljade diskuterades skulle få del i dessa pengar, det är helt fel!.
Jag håller fullständigt med dig om att det är Essie som är prio ett.
Jag har ju min teori och det är den att hon blev illa behandlad i hemmet, personalen som jobbade där försökte ett flertal ggr att få till möte och diskutera Essies situation, till slut anmälde de det hela. P fick veta att anmälningar inkommit av HH. Tre veckor efter anmälningarna försvann Essie. Lägligt eller hur? Djurenheten la anmälan i högen och gick på semester. När de kom tillbaka planera de ett oanmält besök men då var Essie försvunnen. Alla dessa redigerade inlägg som P skrev i gruppen Essie ska hem redigerades många ggr, han fatta inte att vi medlemmar kunde se historiken. Men vad fan ska man göra när åklagaren lägger ner ärendet pga brott inte kan styrkas? Alla vet de planlade Essies försvinnande då hon var en börda då anmälningar inkommit hur hon hade det och att det var dags för den årliga hälsokontrollen Augusti månad. Denna skulle Essie inte klarat och därmed inte kunna fortsätta som assistanshund. De ville åt ersättningen det fattar väl vem som helst, trots det inte var de själva som köpt Essie för egna pengar.
Att du skriver det jag försöker få fram är trams är helt ok för mig, men jag kan detta och vet hur allt fungerar gällande fonder och försäkringar. Men som du nämner är det viktigaste för oss att få veta vad hände Essie? Vem tog bort henne från detta jordelivet? Kunde hon inte få bli en vanlig hund hos någon som älskade henne och där hon kunde få trygghet?
minns du detta Olle ?
Assistanshund Essie mystiskt försvunnen -
kidnappad? Enköping_(2024-07-11).
Postat av PixelSamuai
Det är din version av vad som hände, men jag vet vad som faktiskt skedde eftersom jag personligen deltog i sökinsatsen den natten - tillsammans med mina hundar.
Att grannar aldrig săg Essie ute är inte korrekt. Jag har själv pratat med grannarna, som fortfarande har kontakt med familjen. De har valt att inte kommentera till främlingar som ringt, men det betyder inte att Essie inte fick gã ut. Hon gick längpromenader dagligen, förutom năgon enstaka gäng när bada P och C var svärt sjuka samtidigt.
Alla har rätt att spekulera, men det är skillnad pa en teori och att anklaga nägon för vanvärd eller lögner. Jag hoppas att vi kan hälla en respektfull ton och inte sprida osanningar om vad som hände.
Citat:
Ursprungligen postat av Olle.58