2025-09-27, 09:00
Medlem
Olle.58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Tillfaller inte 300000 till den som är ägare till något som den inte betalat..
Slut diskuterat...
Fondmedel är ekonomiskt stöd, en gåva och inte ett lån.När man blivit beviljad gåvan är pengarna dina så länge de gått till det du angav i ansökan.
Så ja ersättning från försäkringsbolaget tillfaller i detta fall A om de inte misstänker försäkringsbedrägerier då kan bolaget neka dig utbetalning.
Citera
2025-09-27, 09:47
Medlem
Citat:
Du har nog inte förstått att det handlar om Essie..
Jag skiter totalt i försäkringsbolaget vad de gör eller inte gör..
Jag vill att sanningen ska fram varför Essie gick till dags..

Det du håller på med är trams...
Du tycker inte allt hänger ihop, försvinnandet och försäkringen? Varför försvann Essie ? Antagligen för att hon var i dålig kondition, min tanke, och för den familjen skulle det inte se bra ut att hunden skulle kollas av länsstyrelsen.
Citera
2025-09-27, 10:17
Medlem
Citat:
Du behöver inte förklara något till mig överhuvudtaget, dessutom inte med en novell då jag inte ens läser det..

Jag vill bara veta vad som hände Essie...
Det finns många som lagt ner hela sin stjäl i att hitta sanningen om vad som hände Essie. Jag tror det finns en ganska klar bild hos många. Att polisen lade ner allt om Essies ärende gör inte att vi slutar hoppas på att det tillslut kommer fram. Slutar vi att skriva om henne så tystnar också vår röst för henne för upprättelse. Det har hänt för mycket i detta som gör att man söker efter svaren och försäkrings ärendet är ett av allt som är en stor orsak att hon försvann. Man ville komma åt dessa pengar. Hela den här charaden och fejk konton på FB. All förnekelse och allt ljug. Det är ngt lurt och väldigt skumt i hela detta. Och det bör komma fram. Och polisen som sekretessbelagt varför då. Det finns något i detta som inte stämmer. De som förnekat och försökt tysta var är dom nu. Och varför höll dom på. Vilka var dom. Väldigt skumt och konstigt alltihop. Många som hanterat stackars Essie fel på olika sätt. Anmäldes det för lite till polisen? Kunde LS sk anteckning om Essie och deras nedläggning av ärendet överklagats. Det är ju försent nu. Men med tanke på de anmälningar som kom in till IVO från LSS boendet det talar sitt tydliga språk. Om huruvida en assistanshund skulle ha sålts. All for the money.
Citera
2025-09-27, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle.58
Fondmedel är ekonomiskt stöd, en gåva och inte ett lån.När man blivit beviljad gåvan är pengarna dina så länge de gått till det du angav i ansökan.
Så ja ersättning från försäkringsbolaget tillfaller i detta fall A om de inte misstänker försäkringsbedrägerier då kan bolaget neka dig utbetalning.
en återblick på vad P skrev ang insamling här på Flash.

"Pả mangas begäran öppnar jag upp insamlingen igen. Och Tack Ulrika N för tips om QR kod ocksa.
Mobil:
Essie är försäkrad som täcker en stor del om vi tvingas köpa en ny assistanshund men den täcker inte kostnaderna för de gjorda insattserna eller hittelönen.
Alla bidrag har stor betydelse men viktigaste är att vi alla häller ögon och öron öppna samt tipsar polisen
Tack pà förhand
(Jag klippte bort telefonnumret, dà jag inte
Citera
2025-09-27, 10:28
Medlem
Citat:
Jag förstår mycket väl vad det handlar om, nu var det just försäkringen vi skrev om och du vill få det till att antingen HH eller att de fondmedel som familjen blev beviljade diskuterades skulle få del i dessa pengar, det är helt fel!.
Jag håller fullständigt med dig om att det är Essie som är prio ett.
Jag har ju min teori och det är den att hon blev illa behandlad i hemmet, personalen som jobbade där försökte ett flertal ggr att få till möte och diskutera Essies situation, till slut anmälde de det hela. P fick veta att anmälningar inkommit av HH. Tre veckor efter anmälningarna försvann Essie. Lägligt eller hur? Djurenheten la anmälan i högen och gick på semester. När de kom tillbaka planera de ett oanmält besök men då var Essie försvunnen. Alla dessa redigerade inlägg som P skrev i gruppen Essie ska hem redigerades många ggr, han fatta inte att vi medlemmar kunde se historiken. Men vad fan ska man göra när åklagaren lägger ner ärendet pga brott inte kan styrkas? Alla vet de planlade Essies försvinnande då hon var en börda då anmälningar inkommit hur hon hade det och att det var dags för den årliga hälsokontrollen Augusti månad. Denna skulle Essie inte klarat och därmed inte kunna fortsätta som assistanshund. De ville åt ersättningen det fattar väl vem som helst, trots det inte var de själva som köpt Essie för egna pengar.
Att du skriver det jag försöker få fram är trams är helt ok för mig, men jag kan detta och vet hur allt fungerar gällande fonder och försäkringar. Men som du nämner är det viktigaste för oss att få veta vad hände Essie? Vem tog bort henne från detta jordelivet? Kunde hon inte få bli en vanlig hund hos någon som älskade henne och där hon kunde få trygghet?
minns du detta Olle ?
Assistanshund Essie mystiskt försvunnen -
kidnappad? Enköping_(2024-07-11).
Postat av PixelSamuai
Det är din version av vad som hände, men jag vet vad som faktiskt skedde eftersom jag personligen deltog i sökinsatsen den natten - tillsammans med mina hundar.
Att grannar aldrig săg Essie ute är inte korrekt. Jag har själv pratat med grannarna, som fortfarande har kontakt med familjen. De har valt att inte kommentera till främlingar som ringt, men det betyder inte att Essie inte fick gã ut. Hon gick längpromenader dagligen, förutom năgon enstaka gäng när bada P och C var svärt sjuka samtidigt.
Alla har rätt att spekulera, men det är skillnad pa en teori och att anklaga nägon för vanvärd eller lögner. Jag hoppas att vi kan hälla en respektfull ton och inte sprida osanningar om vad som hände.
Citat:
Citera
2025-09-27, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sund28
minns du detta Olle ?
Assistanshund Essie mystiskt försvunnen -
kidnappad? Enköping_(2024-07-11).
Postat av PixelSamuai
Det är din version av vad som hände, men jag vet vad som faktiskt skedde eftersom jag personligen deltog i sökinsatsen den natten - tillsammans med mina hundar.
Att grannar aldrig săg Essie ute är inte korrekt. Jag har själv pratat med grannarna, som fortfarande har kontakt med familjen. De har valt att inte kommentera till främlingar som ringt, men det betyder inte att Essie inte fick gã ut. Hon gick längpromenader dagligen, förutom năgon enstaka gäng när bada P och C var svärt sjuka samtidigt.
Alla har rätt att spekulera, men det är skillnad pa en teori och att anklaga nägon för vanvärd eller lögner. Jag hoppas att vi kan hälla en respektfull ton och inte sprida osanningar om vad som hände.
Citat:
Oj Oj busted!! så att säga. bra medskärmdumpar ibland, ett troll mindre i tråden nu då kanske?. Jag ger mig inte förens jag får veta vad essie utsattes fr och hennes öde.. och jag hoppas någon form av polisanmälan lever eller kan väckas till liv vid ny info. dom som behndlade essie så illa ska inte komma undan anser jag.
Citera
2025-09-27, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MormorPutte
Undrar varför dom försvunnit allihop? Inte ett inlägg någonstans, inget försvarstal?
efter att polisen la ner hela ärendet så hade dom nog gjort sitt. Men även de som kämpat på har också lagt av. Och när vi inte vet vilka anmälningar som kommit in eller hur de behandlats samt motivering, vi vet ingenting. Offentliga/allmänna handlingar är sekretess belagda då det kan skada. Vem kan det skada? Och på vilket sätt? Och av vem. Något ska döljas och vore intressant att veta vad.
Citera
2025-09-27, 18:43
Medlem
Citat:
efter att polisen la ner hela ärendet så hade dom nog gjort sitt. Men även de som kämpat på har också lagt av. Och när vi inte vet vilka anmälningar som kommit in eller hur de behandlats samt motivering, vi vet ingenting. Offentliga/allmänna handlingar är sekretess belagda då det kan skada. Vem kan det skada? Och på vilket sätt? Och av vem. Något ska döljas och vore intressant att veta vad.
Känns som någon med makt kan ha styrt här?? L tycks ju vara väldigt meriterad,, han som åkte norrut med sin husbil när essie försvann och sålde denna husbil vid hemkomst. Jag vet att detta är mina egna tankar lite väl mycket slump.. jag litar aldrig på slumpen.
Citera
2025-09-27, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Känns som någon med makt kan ha styrt här?? L tycks ju vara väldigt meriterad,, han som åkte norrut med sin husbil när essie försvann och sålde denna husbil vid hemkomst. Jag vet att detta är mina egna tankar lite väl mycket slump.. jag litar aldrig på slumpen.
även min tanke det finns ju bevis att han var där uppe i norr den 13:e juli och finns många goda vänner där. Sålde både husbil och husvagn. P säjs ha köpt en husvagn nu också.
Citera
2025-09-27, 20:38
Medlem
”Starka och mörka krafter i det dolda” Det förstår jag verkligen. Jag förstår även såklart Norrlandskopplingen. Men att säga att man är Nästan 100 % säker. Det vart mycket det.
Citera
2025-09-27, 21:13
Medlem
Citat:
även min tanke det finns ju bevis att han var där uppe i norr den 13:e juli och finns många goda vänner där. Sålde både husbil och husvagn. P säjs ha köpt en husvagn nu också.
böt han inte in husbilen på tumbo och köpte en ny? vad jag vill minnas jag läste i tråden hade polisen kollat husbilen. men hur då? kollat efter hundhår? DNA gissar jag inte man kollat med FNC. Mn får väl hoppas avlivning av essie gick skonsamt smärt fritt skulle hon mot förmodan leva hoppas jag hon har det bra kanske med denna familjs förra hund som jag läst mig till l tog till norrland, som ej heller klarade av misshandel
Citera
2025-09-27, 21:39
Medlem
Om man drar igång Norrlandskopplingen ,och då är nästan 100 % säker ,då tycker jag att man kanske kan förklara varför och hur det är intressant/möjligt detta. Förstår kopplingen. Men undrar hur någon kan vara 99,9 % Varför är du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in