2025-09-27, 15:09
Medlem
Är inte dom där bröderna Mario och Mio högst upp?
Citera
2025-09-28, 09:52
Medlem
Är det bekräftat att han är i Mexiko? Vad exakt är han häktad för?
Citera
2025-10-11, 10:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Är det bekräftat att han är i Mexiko? Vad exakt är han häktad för?

Varför grips han inte bara och skickas till Sverige så han kan tillbringa mer parten av sitt resten av vuxna liv i fängelse han är inte så gammal trots allt
Citera
2025-10-11, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
Varför grips han inte bara och skickas till Sverige så han kan tillbringa mer parten av sitt resten av vuxna liv i fängelse han är inte så gammal trots allt

Han är tydligen gripen nu, i Mexiko.
Citera
2025-10-11, 17:20
Avstängd
Gripen i Mexiko.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=c649767c-30ae-4720-ae96-331fd75ffa67
Citera
2025-10-11, 17:36
Medlem
Likt sina antagonister fodrar livet ett kort och intensivt liv fylld med paranoia och snabba pengar. Blir man inte skjuten så är det fängelset som gäller.
Citera
2025-10-11, 17:40
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143

Varför inte låta honom vara kvar där. Kostar oss inget och så slipper han komma hit till våra fängelser som är som ett semesterhem förutom att man blir inlåst tidigare än vi vanliga
Citera
2025-10-11, 18:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Gripen i Mexiko.

https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=c649767c-30ae-4720-ae96-331fd75ffa67

Gripandet i Mexiko må låta som ett avslut. Som ett triumferande ögonblick där rättvisan hunnit ifatt en man som länge stått utanför lagen. Men den som tror att världen nu blir lugnare misstar sig. När en ledare faller i den undre världen uppstår inte tomrum – utan rörelse.

Makt är aldrig stilla. Den rinner som vatten, söker nästa spricka, nästa hand som kan bära den. I varje hierarki finns de som väntar på just detta ögonblick – att en titan snubblar, att en klyfta öppnas. För bakom varje “Greken” står en yngre, hungrigare, mer hänsynslös arvtagare.

Historien visar det gång på gång: när huvudet huggs av växer hydran ut med fler. Splittring, svek och allianser föds ur vakuumet. Därför är gripandet inte ett slut, utan början på en ny kamp om positioner, territorium och lojalitet.

De som tror att rättvisan nu återställt ordningen har inte förstått hur makt verkligen fungerar. En storm kan fälla ett träd – men dess rötter finns kvar i marken, redo att skjuta nya skott.
Citera
2025-10-11, 18:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Varför inte låta honom vara kvar där. Kostar oss inget och så slipper han komma hit till våra fängelser som är som ett semesterhem förutom att man blir inlåst tidigare än vi vanliga

Lär väl sätta han på immigration kommer nog gå ganska fort kommer till Sverige, kommer i vart fall få ett kännbart straff kan få livstid nu vet jag inte exakt allt han står till rätta för men massa medhjälp etc kan leda till livstid..
Citera
2025-10-11, 20:04
Bannlyst
Förstår mig inte på media riktigt...
De skriver att denna har levt lyxliv i tre år 🥵
Det kallar inte jag det då en flock Rottweilers som gläfsar honom i hasorna 24/7 året om....

Dessutom blev han tagen med narkotika på sig vid arrestering...
Vad jag vet vad Mexicansk poliser tycker om sådant är inte så rumsrent 🫣

Eftersom de har klarat sig så länge där, så skulle jag inte förvåna om de är insyltade i något gäng där..

Så troligtvis kommer denna nog inte hem på ett bra tag, då detta inte är Sveriges poliser....
Citera
2025-10-11, 20:08
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Förstår mig inte på media riktigt...
De skriver att denna har levt lyxliv i tre år 🥵
Det kallar inte jag det då en flock Rottweilers som gläfsar honom i hasorna 24/7 året om....

Dessutom blev han tagen med narkotika på sig vid arrestering...
Vad jag vet vad Mexicansk poliser tycker om sådant är inte så rumsrent 🫣

Eftersom de har klarat sig så länge där, så skulle jag inte förvåna om de är insyltade i något gäng där..

Så troligtvis kommer denna nog inte hem på ett bra tag, då detta inte är Sveriges poliser....

Nån sa att han har en fäbless för småpojkar, vet inte om det stämmer men han ser lite äcklig ut. Knappast nån som tjejer vänder sig om efter....
Citera
2025-10-11, 20:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Nån sa att han har en fäbless för småpojkar, vet inte om det stämmer men han ser lite äcklig ut. Knappast nån som tjejer vänder sig om efter....

Vad riskerar han ens i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in