2025-09-27, 07:56
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Anordna en demonstration utanför riksdagen där det röks kryddor som luktar cannabis.
Citera
2025-09-27, 08:46
Medlem
En annan sak ni kan göra är vad jag föreslagit förr: Eftersom vanliga knegare utan säkerhetsklassade jobb drogtestas, utan någon orsak och får sparken för cannabis... Varför i hela helvete
är det inte självklart att de i riksdagen och regeringen valda och diverse tjänstemän blir slumpmässigt drogtestade.
De som åker dit blir så klart omedelbart utkastade från sin roll, förlorar all säkerhetsklassning: Lön, och.. Eftersom de är smutsiga pundare kan vi dra deras feta pension.
Med tanke på hur få drogliberala vi har i riksdagen så borde de alla vara 100% för det hela.
Ett hot av bred drogtestning för dessa personer kommer snabbt ändra hur de ser på mycket av det hela.
Citera
2025-09-27, 10:07
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
En annan sak ni kan göra är vad jag föreslagit förr: Eftersom vanliga knegare utan säkerhetsklassade jobb drogtestas, utan någon orsak och får sparken för cannabis... Varför i hela helvete
är det inte självklart att de i riksdagen och regeringen valda och diverse tjänstemän blir slumpmässigt drogtestade.
De som åker dit blir så klart omedelbart utkastade från sin roll, förlorar all säkerhetsklassning: Lön, och.. Eftersom de är smutsiga pundare kan vi dra deras feta pension.
Med tanke på hur få drogliberala vi har i riksdagen så borde de alla vara 100% för det hela.
Ett hot av bred drogtestning för dessa personer kommer snabbt ändra hur de ser på mycket av det hela.
Om man skulle drogtesta riksdagen så skulle hela "knark är bajs"-korthuset falla.

Rules for thee, but not for me.
Citera
2025-09-27, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comradee
Hej jag är en programmerare och systemutvecklare som fick en dum idé, vill se vad ni tycker.

Sverige kör fortfarande på nolltolerans mot cannabis, trots att halva västvärlden redan insett att det är både ovetenskapligt och kontraproduktivt. Vi kriminaliserar vanliga människor, fyller rättssystemet med bagateller och låtsas att det “räddar liv”.

Jag tycker det räcker nu. Personligen har jag blivit tagen av polisen för eget bruk och riskerar nu en brottsbelastning – inte för våld, inte för stöld, inte för något som skadar någon annan – utan för att jag rökte en planta som är laglig i Tyskland och halva USA.

Frågan till er är: ska vi fortsätta sitta och gnälla på Flashback, eller ska vi faktiskt börja organisera oss?
Jag vet att man inte får göra reklam här, så jag länkar ingenting. Men om du är seriös med att vilja se en förändring – skriv i tråden eller skicka ett PM.

Det är många fler än man tror som tycker att cannabis borde åtminstone avkriminaliseras. Om vi samlar oss kan vi göra skillnad.

Vad säger ni – är ni redo att göra mer än att bara skriva inlägg? om vi är fler än 100.000 personer då kommer jag att lansera en politisk kampanj. Egen hemsida, organisation. Som utmanar the status quo på riktigt.
Kör på hårt! För mer frihet! Mindre sossestat som lägger sig i allting! Och att vi tar tillbaks rätten över våra kroppar!
Citera
2025-09-27, 13:40
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Hej jag är en programmerare och systemutvecklare som fick en dum idé, vill se vad ni tycker.

Du tittar så klart på alkohol som är legaliserat/avkriminaliserat när du drar slutsatsen att det vore kanon att legalisera och avkriminalisera ytterligare droger? Alkohol som bidrar till de största samhällsproblemen.

Du och alla andra "light-knarkare" tycker inte det är inte bättre att ni tar tag i de grundorsaker som gör att ni dras till droger? Genetikfaktorn kan ni förvisso inte göra så mycket åt men resten som tex ptsd, npf, stress, ångest, sömn, ekonomi, trauma, uppväxt och sociala faktorer.
Citera
2025-09-27, 13:43
Medlem
Lägg din energi och att sluta med droger istället. Väx upp till de världen som den är, i all sin fantastiska skönhet och uselhet, istället för att fly med hjälp av olika medel.
Citera
2025-09-28, 00:17
Moderator
Mr.Woodss avatar
Cannabis --> Narkotikapolitik

/Moderator
Citera
2025-09-28, 06:59
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Du tittar så klart på alkohol som är legaliserat/avkriminaliserat när du drar slutsatsen att det vore kanon att legalisera och avkriminalisera ytterligare droger? Alkohol som bidrar till de största samhällsproblemen.

Du och alla andra "light-knarkare" tycker inte det är inte bättre att ni tar tag i de grundorsaker som gör att ni dras till droger? Genetikfaktorn kan ni förvisso inte göra så mycket åt men resten som tex ptsd, npf, stress, ångest, sömn, ekonomi, trauma, uppväxt och sociala faktorer.
För människor utan missbruk (det vill säga en majoritet) så är droger en krydda, inte själva maten i sig.

Vidare så går det helt enkelt inte att jämföra olika droger med varandra då dom har helt olika profiler när det kommer till rus och beroendepotential. Jag menar, det går inte att dö akut av cannabis - bara en sån sak.

Jag vet att det är ett svårt piller att svälja men dom allra flesta som använder droger gör det inte för att dom mår dåligt och vill må normalt, utan för att dom redan mår bra men vill må bättre för en liten stund.
Citera
2025-09-28, 07:53
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Helt omöjligt. Sveriges politiker har inte ens koll på frågan. Det anses vara ett särintresse för missbrukare. Vi måste handgripligen sprida budskapet till vanliga människor, Det finns inga incitament för feta och tråkiga politiker att göra något banbrytande i den här frågan.

Det är ett särintresse för missbrukare.
Citera
2025-09-28, 08:10
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Det är ett särintresse för missbrukare.
Möjligtvis ett särintresse men bara för missbrukare de jur. Om man tittar på vad ett missbruk de facto är, så stämmer det inte in på dom allra flesta cannabisbrukare. Du skulle bli obekvämt förvånad om du förstod hur många vanliga människor som jobba och betalar skatt använder cannabis.
Citera
2025-09-28, 08:16
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jantejantejante
Den lättaste vägen är väl att få ett redan etablerat parti att lyfta frågan seriöst och med övertygelse.

Gjorde ett utskick till Riksdagens 349 ledamöter där jag ville ta in deras synpunkt, vilka problem som skulle behövas lösas för att de skulle lägga frågan om en legalisering, inte avkriminalisering, på bordet.

Av 349 så svarade 1.
Citera
2025-09-28, 08:30
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Jo men jag menar svenska nu, utomlands finns hur mycket positivt Som helst om man letar, det är ju vården här som räknas. En ställde upp i teven å hon var inte nådig mot just cannabis. att B ett ukare är positiva är ju inte så konstigt.

En punkt jag tycker de måste bli bättre på är att klargöra procentenheterna.

T.ex "Cannabisbruk tredubblar risken för X", men de nämner aldrig vad siffran var före och efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in