2025-09-27, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Frågeställning: bör UEFA och FIFA stänga av Israel.
Totalt fel om Israel stängs av eftersom det är lätt att kritisera Israels metoder att försvara sig mot Hamas men jag har ännu inte hört något vettigt förslag från kritikerna om hur man i stället skulle kunna eliminera terrorstämplade Hamas!

Kom med ett bättre förslag om ni kritiserar. Om vi skulle ha en organisation som Hamas som ville utplåna Sverige från jordens yta - då skulle det ha låtit annorlunda.
Senast redigerad av lont 2025-09-27 kl. 03:43.
Citera
2025-09-27, 04:06
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBasicBobDylan
Kunde inte bry mig mindre. På ett sätt är det dock skönt att slippa risken att babbar i Sverige kukar ur vid en eventuell match mot Sverige eller svenska klubblag.

Finns ju möjlighet till bråk. Stoppa matchen var en kampanj och demonstration mot tennismatchen mellan Israel och Sverige i Baltiska hallen den 7-8 mars under Davis Cup 2009, i syfte att protestera mot Israels agerande under Gazakriget december 2008 - januari 2009.

Men denna konflikt är mer folkmord. Önskar Netanyaho allt ont.
Citera
2025-09-27, 05:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det där är en ren lögn. Läget var inte "frid och fröjd" innan Hamas motattack. Ett par hundra palestinier hade dödats under 2023 redan innan den. bosättningarna växte. Gaza var under hård blockad. Israel höll sin egen gisslan även om det kallar den "administrative detention" när de spärrar in folk på obestämd tid utan att ens anklaga dem för ett brott.

Tack för att du följt nyheterna och inte bara Netanyahus egna blogg <3

Folkmördare och såna som övar prickskytte på gråtande småbarn har inget med den civilicerade världen att göra.

Israel måste sona sina krigsbrott.
Senast redigerad av Spakur 2025-09-27 kl. 05:32.
Citera
2025-09-27, 05:59
Medlem
Tervulls avatar
Herregud Israel gör oss en tjänst och bestrider terrorgruppen Hamas. Skall det israeliska folket straffas för det? Vad är det med muslimer? Varför kan de begå de mest bestialiska jävla grejer och ändå skall det daltas med dom och det skall kallas fredens religon. Patetiskt.
Citera
2025-09-27, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Totalt fel om Israel stängs av eftersom det är lätt att kritisera Israels metoder att försvara sig mot Hamas men jag har ännu inte hört något vettigt förslag från kritikerna om hur man i stället skulle kunna eliminera terrorstämplade Hamas!

Kom med ett bättre förslag om ni kritiserar. Om vi skulle ha en organisation som Hamas som ville utplåna Sverige från jordens yta - då skulle det ha låtit annorlunda.
UEFA kan inte på samma sätt stoppa Palestinas landslag för de tillhör Asian Football Confederation.

Det får kanske diskuteras i annan tråd.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2025-09-27 kl. 07:03.
Citera
2025-09-27, 07:48
Medlem
Jag är emot allt detta med att man ska hålla på att dra in politiken i exakt allt och bojkotta alla oavsett vi talar om artister, konstnärer, sportsutövare eller vad nu kan vara.
Det är en sak om en konstnär börjar tala om ren politisk propaganda, men i annat fall tycker jag bara man ska acceptera dem utifrån vem de är och vad de tillför.
Jag tycker också att journalister som intervjuar ska ta och lugna ner sig en aning och inte alltid börja fråga ut vederbörande om Gaza osv. som egentligen är helt irrelevant att svara på för en konstnär odyl. bara för att man sedan ska kunna cancelera vederbörande.
Citera
2025-09-27, 08:30
Medlem
Israel har inte i europeiska sport- eller musikevenemang att göra över huvud taget. Skicka ut den och låt dem hålla sig till ligor i Mellanöstern eller Afrika.
Citera
2025-09-27, 08:31
Medlem
ReijoHervonens avatar
Självklart ska dom stängas av. Man bör vara konsekvent och behandla alla länder lika, det Israel håller på med är inte bättre än vad Ryssland gör. Israel ska inte slippa undan ifrån konsekvenser bara för att dom kontrollerar USA.
Citera
2025-09-27, 09:37
Medlem
Svenska horungar i sitt esse. När israel ska stängas av så säger man att politik inte ska blandas in. Men när Ryssland ska stängas av från mängder av sportgrenar så går det att blanda politik som man vill.

Näää jag vet vad svensk media och svenska horungepolitiker är för något. Alla borde ha en varsin kula i pannan för de horungar de är.

Västs regeringar hoppas jag går under.
Citera
2025-09-27, 09:44
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Hade Hamas bara släppt gisslan hade allt varit frid och fröjd. Jag tycker de ska få spela. Det är inte som Ryssland som aggressivt attackerar en granne för att ta över hela landet.

Antisemititerna ville ju förbjuda Israel redan under Davids Cup när det spelades i Malmö.

Frid och fröjd? Nä inte riktigt.
Israel har varit i krig i många många år. Inte bara i Gaza utan Irak och nu senaste bombade de Qatar som säkert stödjer Hamas men ändå.
Israel har väl krigat så länge jag kan minnas mot alla mellanöstern länder.
De kommer aldrig sluta kriga.
Senast redigerad av BallaBella 2025-09-27 kl. 09:49.
Citera
2025-09-27, 10:20
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Det här är bara ytterligare ett exempel på hur judehatare utnyttjar situationer för att få utlopp för sin antisemitism.

Frys ut Israel från all sport, eurovision, bojkotta deras varor i butiker. Gör allt det och visa er rätta sida med ert bottenlösa judehat.

Sen kramar ni om Hamas och islamister riktigt hårt i en lång och mysig kram, medan de dödar er bakom er rygg.
Citera
2025-09-27, 10:49
Medlem
Kalaskula544s avatar
Tror nog Israel har större visioner än att vinna på någon fjantig tävling.

Terrorgruppen Hamas är en fis ifrån att utrotas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in