2025-09-26, 23:40
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy87
Nu är det så att ett barn har rätt till båda sina föräldrar enligt svensk rätt och barnkonventionen.
Denna rätt handlar dock om barnets bästa och måste utformas utifrån vad som är bäst för barnet och inte vad föräldrarna vill .
Mamman har ingen rätt att försöka stoppa umgänget med den biologiska pappan då det finns en lagstiftning att alla barn har rätt till sina föräldrar.

Skulle Nu N försöka hindra A att få träffa henne kan hon åka dit för umgängessabotage trots att hon har ensam vårdnad i dagsläget .
Men du tycker det är helt ok för N att släppa dit en ny man som C ska kalla pappa som är främmande för henne borde gälla samma sak då och något socialnämnden borde reagera på

Det är självklart sunt för en mamma att träffa en ny partner som kan vara en stadigvarande förebild för ett barn, ja. Jag förstår att du fantiserar om annat.

I dagsläget har han inte rätt till umgänge och ”barnets bästa” kan mycket väl, i det här fallet, innebära att den biologiska fadern inte har mer än någon timmas övervakat umgänge med dottern under ett års tid innan det trappas upp. Hur tror du att första träffen kommer gå till? Tror du att barnet kommer springa fram till sin biologiska far och att hon kommer känna blodsbandet och tacka för att han kämpat? Även biologiska föräldrar introduceras mycket långsamt till små barn enligt praxis.

Det är dessutom inte förenligt med något barns bästa att från ingenstans introduceras till en samarbetskonflikt mellan två biologiska föräldrar.

Kan du redogöra för hur du tycker att ett lämpligt upptrappningsschema för umgänge ska se ut rent praktiskt?
Senast redigerad av BluePonyGirl 2025-09-27 kl. 00:02.
Citera
2025-09-26, 23:46
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Nicci gjorde slut med A, men betedde sig
som om det var tvärtom.
Det gäller att ha faktan på plats!

Absolut ingen kvinnohatare och är en girls girl.
Men i detta sammanhanget not so much! Avskyr lögner och orättvisor vare sig kommer från kille eller tjej!!

Varför attackerar du hans familj? De har väl inte sagt något? Bara att hon längtade efter att få träffa sitt barnbarn en dag. Något fel i det? Är du kvinnohatare mot farmor?

Det är snarare mormor som skött biten med att ljuga och svärta ner.

Tror A:s familj är kloka nog och inser att detta kommer inte ske över en natt. De har heller inte sagt något av det du påstår.

De vill flickans bästa inte som N och J, det vill bara sitt bästa.

Varför det dröjt 21 månader är på grund av alla käppar i hjulet Nicci med familj satt och förhalat allt, från början till slut!!

Men att N ryckte upp en snart 2 åring från sitt boende i ekerö i 20 månader och rutiner med mormor och bonusmorfar till en kille C träffade för knappt ett halvår en handfull gånger tills N kom hem från semester i Kina. Efter det varit i karlstad senaste 1 1/2 månad, det är ok?! Snacka om dubbelmoral!!!

Du verkar vara lite för känslomässigt engagerad i frågan. Jag skiter verkligen i konflikten, vem som sagt vad och att stå på någons sida.

Faktum kvarstår, utifrån barnets bästa kommer den biologiska pappan inte tilldelas gemensam vårdnad om barnet i första taget och umgänget kommer vara mycket, mycket begränsat under lång tid.

Det är skillnad på att introducera en ny trygghetsperson som finns tillsammans med mamma och att bli ivägskickad för umgänge med en biologisk far hon inte över huvud taget kan ha ens en konceptbild av eftersom att hon är två år gammal.

Ni är många i tråden som fullt ut saknar respekt för barnets situation och låter ert hat mot N*cc* styra er.
Citera
2025-09-26, 23:52
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
Men herregud vad är detta ?!?
Snacka om att N har panik just nu .
Börjar mer och mer inse varför det var så himla bråttom med att gifta sig och börja introducera på varför C ska säga Pappa till V .
Börja oxå förstå varför dom är så desperata på just ordet " pappa " som vi skrev här om dagen

Förmodligen visste N att hon kommer förlora denna strid mot A och att han gick vinnande ur striden om att han är Cs pappa . Något som N försökt stoppa sen dag 1 .

Det är ju så att dom kommer ju granska N rejält nu om hon har en egen bostad , egen inkomst fast förhållande osv för att det ska vara tryggt för C. Hon vill alltså ligga steget förre A .
Hon tror bara för att jag skaffar denna lilla fam så kommer allt se bra ut .

Men det finns 4 punkter N missar tänker ej gå in på dom här ....
Då vi vet att J läser .

Men A har lika god chans att få umgänge el tom hela vårdnaden om han fortsätter att orka kämpa .
Då han är fullt medveten på att N kommer göra allt för att sabba .

Men nu till det jag verkligen reagera över är hur kan hon ännu en gång köra över A med fam .
Detta är ännu ett bevis svek att hon gör allt för att krossa han först pappa och nu farfar får ont i magen av hennes skit .

Och här mitt ibland dom sitter ett helt oskyldigt litet barn på 2 år och blir manipulerad.
Vet att socialnämnden inte gillar detta då hon medvetet kör över A

Och varför i hela fridens dar lägger V upp bilder på C 2 dar i rad .

Känns som deras beteende är bara för att provocera och för att bygga upp en falsk fasad
Sen att folk går på skiten är bara tragiskt

Ditt känslomässiga engagemang är obehagligt.

Andr*as chanser till ”hela vårdnaden” om barnet är försvinnande låga och det tror jag alla med grundläggande insyn i familjerätt förstår. Oavsett vad det berott på är han en person som aldrig träffat barnet, någonsin. När umgänge fastställs kommer umgänget med barnet under lång tid, kanske upp emot ett år, vara grundligt övervakat och utvärderat av socialtjänsten. När det trappas upp skall det mycket till för att vårdnaden skall övergå till att vara gemensam, trots det. Vi pratar om någon timma varannan helg. N*cc* är barnets primära anknytningsperson, det går inte att komma ifrån.
Citera
2025-09-27, 00:03
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl

Andr*as chanser till ”hela vårdnaden” om barnet är försvinnande låga och det tror jag alla med grundläggande insyn i familjerätt förstår. Oavsett vad det berott på är han en person som aldrig träffat barnet, någonsin. När umgänge fastställs kommer umgänget med barnet under lång tid, kanske upp emot ett år, vara grundligt övervakat och utvärderat av socialtjänsten. När det trappas upp skall det mycket till för att vårdnaden skall övergå till att vara gemensam, trots det. Vi pratar om någon timma varannan helg. N*cc* är barnets primära anknytningsperson, det går inte att komma ifrån.
Har du följt N under en längre tid? Då borde du förstå att det högst troligt är Ns mamma som är den primära anknytningspersonen. N har vart ifrån sin dotter mer än någon annan jag hört om.
På dig låter det som att det är totalt meningslöst för A att ens försöka få kontakt med C. Finns ingen här som tror att C ska åka iväg och vara själv med A den närmsta tiden. Låt det gå långsamt då, vad gör det? A verkar vara en vettig person som nog tycker att det ska ske i lagom takt. De känner inte varann som du säger.

Jag tror att han har goda chanser framöver att etablera en kontakt och kunna få delad vårdnad. Har hört om flera dylika fall där pappan inte fanns med i bilden men fick delad och t.o.m. ensam vårdnad.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-09-27 kl. 00:09.
Citera
2025-09-27, 00:51
Avstängd
Citat:
Det är självklart sunt för en mamma att träffa en ny partner som kan vara en stadigvarande förebild för ett barn, ja. Jag förstår att du fantiserar om annat.

I dagsläget har han inte rätt till umgänge och ”barnets bästa” kan mycket väl, i det här fallet, innebära att den biologiska fadern inte har mer än någon timmas övervakat umgänge med dottern under ett års tid innan det trappas upp. Hur tror du att första träffen kommer gå till? Tror du att barnet kommer springa fram till sin biologiska far och att hon kommer känna blodsbandet och tacka för att han kämpat? Även biologiska föräldrar introduceras mycket långsamt till små barn enligt praxis.

Det är dessutom inte förenligt med något barns bästa att från ingenstans introduceras till en samarbetskonflikt mellan två biologiska föräldrar.

Kan du redogöra för hur du tycker att ett lämpligt upptrappningsschema för umgänge ska se ut rent praktiskt?

Citat:
Du verkar vara lite för känslomässigt engagerad i frågan. Jag skiter verkligen i konflikten, vem som sagt vad och att stå på någons sida.

Faktum kvarstår, utifrån barnets bästa kommer den biologiska pappan inte tilldelas gemensam vårdnad om barnet i första taget och umgänget kommer vara mycket, mycket begränsat under lång tid.

Det är skillnad på att introducera en ny trygghetsperson som finns tillsammans med mamma och att bli ivägskickad för umgänge med en biologisk far hon inte över huvud taget kan ha ens en konceptbild av eftersom att hon är två år gammal.

Ni är många i tråden som fullt ut saknar respekt för barnets situation och låter ert hat mot N*cc* styra er.

Citat:

Snacka om att ej ha koll på läget el veta hur saker & ting fungerar!
Det första som händer nu är att dom ska kolla upp As bakgrund lika så Ns
Är rent rutinmässigt att detta görs så att det blir bäst för Barnet inte föräldrarna.
Och självklart är det N som varit kontaktperson el ska vi säga J i detta fall pga Ns handlande .
Dom kommer granska varför Cs inte hade kontakt med A dom första 2 åren dom kommer också ifrågasätta varför N inte låtit C träffa A
Pga att man ska kunna utesluta att detta inte har varit ett umgängessabotage. Spelar ingen roll om N vid tidpunkten haft egen vårdnad då ett barn har rätt till båda föräldrarna .
Efter detta kommer man även fråga om det finns något intresse för gemensam vårdnad el delad
Och alla vi som fjölt N kommer veta att hon ger inte upp utan strid så det kommer bli en vårdnadstvist.
Och det finns tusentals fall där pappan har fått hela vårdnaden trots att barnet varit uppväxt hos den ena föräldern. Jag själv tex är ett levande bevis på det bodde hos min biologiska mamma i 6 år innan jag ens fick se min pappa för första gången och han fick vårdnaden om oss 4 barn .
Sen att vi hatar N får stå för dej .
Inget jag el någon annan kan ta ansvar för . Vi hatar ej henne utan det är hennes beteende gentemot Andreas och Chiara. Och innan du går på andra att dom är personligt arrangerande så börja med att rannsaka dej själv
Senast redigerad av Lillamy87 2025-09-27 kl. 01:09.
Citera
2025-09-27, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Ojoj vilken panik de har. Kan inte hjälpa att jag smygnjuter lite.

Ser ni bitterheten i J:s ansikte så fort det påklistrade leendet försvinner!?

Tyckte Nicci såg lite manisk ut också.

Måste stressa dem galet mycket att deras korthus håller på att rasa!!

Sedan måste jag undra varför Nicci inte
går ut med Chiara? Är ju inte som om
lekplatsen är långt borta🫣
Häromdagen hade Nicci gjort sååå
mycket kring "jobb" och hemmet och handlat.

Nämnde inget om att hon varit ute med Chiara eller lekt med henne. Det ser vi endast V göra när hon filmar i alla fall.

Undrar vad soc i Karlstad el Gbg (ekerö ger jag inte mycket för känns inte rumsrent däe) tycker om det hon pysslar med nu, psykiskt manipulerar sitt barn när nu faderskap fastställt!?🤔

Tycker både j och n verkar maniska just nu. Extremt beteende förändrad är båda två.

Är ju inte as smart att prata om hem som i Karlstad när hon står skriven i Sthlm🙂‍↕️
Citera
2025-09-27, 00:55
Medlem
Citat:
Är rent rutinmässigt att detta görs så att det blir bäst för Barnet inte föräldrarna.
Och självklart är det N som varit kontaktperson el ska vi säga J i detta fall pga Ns handlande .
Dom kommer granska varför Cs inte hade kontakt med A dom första 2 åren dom kommer också ifrågasätta varför N inte låtit C träffa A
Pga att man ska kunna utesluta att detta inte har varit ett umgängessabotage. Spelar ingen roll om N vid tidpunkten haft egen vårdnad då ett barn har rätt till båda föräldrarna .
Efter detta kommer man även fråga om det finns något intresse för gemensam vårdnad el delad
Och alla vi som fjölt N kommer veta att hon ger inte upp utan strid så det kommer bli en vårdnadstvist.
Och det finns tusentals fall där pappan har fått hela vårdnaden trots att barnet varit uppväxt hos den ena föräldern. Jag själv tex är ett levande bevis på det bodde hos min biologiska mamma i 6 år innan jag ens fick se min pappa för första gången och han fick vårdnaden om oss 4 barn .
Inget jag el någon annan kan ta ansvar för . Vi hatar ej henne utan det är hennes beteende gentemot Andreas och Chiara. Och innan du går på andra att dom är personlit arrangerande så börja med att rannsaka dej själv

Men detta 👌🏼

Går det till rätten så lär dom med största sannolikhet döma till gemensam vårdnad. Finns inga skäl att A skulle få övervakade timmar med C. Det sker extremt sällan🥲 men dom kan ju få fantiserar om att det är så.
Citera
2025-09-27, 01:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Men detta 👌🏼

Går det till rätten så lär dom med största sannolikhet döma till gemensam vårdnad. Finns inga skäl att A skulle få övervakade timmar med C. Det sker extremt sällan🥲 men dom kan ju få fantiserar om att det är så.
Precis 👍 är så himla trött på att man tror att A är boven I det hela el att han målas ut som en värsting 😬🥺
Är så förvånad att vissa lever i en fatisvärld och ej tar reda på fakta först .
Nu är det faktiskt så att A HAR LIKA MKT RÄTT ATT FÅ TRÄFFA C SOM N HAR .
Hon är ingen ägodel som somliga tror utan är en liten tjej på 2 år som har rätt till båda sina föräldrar.
Sen kan jag tycka faktiskt pga Ns beteende att hon faktiskt medvetet har har sabbat för A och ska granskas för just umgängessabotage
Citera
2025-09-27, 01:16
Medlem
I samtliga fall jag känner till (vi känner ju till olika fall av naturliga skäl) där liknande situation gått till rätten har man inte gått från enskild vårdnad till gemensam. Risken ökar betydligt att det blir ännu större samarbetssvårigheter då och det klassas inte som det bästa för ett barn.
Har vårdnaden varit gemensam från början dömer man helst inte till enskild vårdnad heller men om det är sista utvägen så är det väldigt mycket vanligare att det är mamman som får den. Absolut, det finns pappor som får det med men det är mycket mycket ovanligare i jämförelse.
Citera
2025-09-27, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Det här jävla skiten som hon postar.
"Kom in och chatta med mig" vad är det för jävla sell out? Vad fan ska man pratamed henne om eller är det bilder som ska skickas typ of? Haha

Jag undrar samma. Vem fan vill betala ens för att chatta? En gift gravid kvinna håller på? Är det inte fruktansvärt lågt och omoget?
Citera
2025-09-27, 08:03
Medlem
Edit

Framförallt vem fan betalar för att ”chatta” med ett psykfall? Ska fan betala & berätta för henne vilket jävla psykfall hon är , stackarn behöver ju tvångsvård.
Senast redigerad av Kungen9393 2025-09-27 kl. 08:25. Anledning: Edit
Citera
2025-09-27, 08:46
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Inget jag el någon annan kan ta ansvar för . Vi hatar ej henne utan det är hennes beteende gentemot Andreas och Chiara. Och innan du går på andra att dom är personligt arrangerande så börja med att rannsaka dej själv

Sluta fantisera nu. Man kan inte umgängessabotera för en person om det inte finns ett fastställt umgängesavtal eller en domstolsdom om umgänge.

Det som kommer hända framöver är att Andr*as kommer få driva en domstolsprocess om att få umgänge tilldelat. Umgänget kommer vara ungefär 1-2 timmar övervakat varannan vecka under en lång period, kanske upp emot ett år. Utifrån hur de träffarna går kommer umgänget antingen fortsätta se ut så under en ännu längre period alternativt långsamt trappas upp. Om N*cc* skulle förhindra de träffarna kan vi börja prata om umgängessabotage, men inte förrän då.

Det är utöver det oförenligt med barnets bästa att tilldelas en vårdnadshavare som inte känner barnet alls, helt enkelt eftersom att barnet är så litet. Även om principen om att barnen har rätt till båda sina föräldrar gäller så tar man alltid hänsyn till barnets ålder, mognad och situation i övrigt när man arbetar fram en plan för att introducera en ny biologisk förälder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in