Citat:
Ursprungligen postat av
BluePonyGirl
Det är självklart sunt för en mamma att träffa en ny partner som kan vara en stadigvarande förebild för ett barn, ja. Jag förstår att du fantiserar om annat.
I dagsläget har han inte rätt till umgänge och ”barnets bästa” kan mycket väl, i det här fallet, innebära att den biologiska fadern inte har mer än någon timmas övervakat umgänge med dottern under ett års tid innan det trappas upp. Hur tror du att första träffen kommer gå till? Tror du att barnet kommer springa fram till sin biologiska far och att hon kommer känna blodsbandet och tacka för att han kämpat? Även biologiska föräldrar introduceras mycket långsamt till små barn enligt praxis.
Det är dessutom inte förenligt med något barns bästa att från ingenstans introduceras till en samarbetskonflikt mellan två biologiska föräldrar.
Kan du redogöra för hur du tycker att ett lämpligt upptrappningsschema för umgänge ska se ut rent praktiskt?
Citat:
Ursprungligen postat av
BluePonyGirl
Du verkar vara lite för känslomässigt engagerad i frågan. Jag skiter verkligen i konflikten, vem som sagt vad och att stå på någons sida.
Faktum kvarstår, utifrån barnets bästa kommer den biologiska pappan inte tilldelas gemensam vårdnad om barnet i första taget och umgänget kommer vara mycket, mycket begränsat under lång tid.
Det är skillnad på att introducera en ny trygghetsperson som finns tillsammans med mamma och att bli ivägskickad för umgänge med en biologisk far hon inte över huvud taget kan ha ens en konceptbild av eftersom att hon är två år gammal.
Ni är många i tråden som fullt ut saknar respekt för barnets situation och låter ert hat mot N*cc* styra er.
Citat:
Ursprungligen postat av
BluePonyGirl
Ditt känslomässiga engagemang är obehagligt.
Andr*as chanser till ”hela vårdnaden” om barnet är försvinnande låga och det tror jag alla med grundläggande insyn i familjerätt förstår. Oavsett vad det berott på är han en person som aldrig träffat barnet, någonsin. När umgänge fastställs kommer umgänget med barnet under lång tid, kanske upp emot ett år, vara grundligt övervakat och utvärderat av socialtjänsten. När det trappas upp skall det mycket till för att vårdnaden skall övergå till att vara gemensam, trots det. Vi pratar om någon timma varannan helg. N*cc* är barnets primära anknytningsperson, det går inte att komma ifrån.
Snacka om att ej ha koll på läget el veta hur saker & ting fungerar!
Det första som händer nu är att dom ska kolla upp As bakgrund lika så Ns
Är rent rutinmässigt att detta görs så att det blir bäst för Barnet inte föräldrarna.
Och självklart är det N som varit kontaktperson el ska vi säga J i detta fall pga Ns handlande .
Dom kommer granska varför Cs inte hade kontakt med A dom första 2 åren dom kommer också ifrågasätta varför N inte låtit C träffa A
Pga att man ska kunna utesluta att detta inte har varit ett umgängessabotage. Spelar ingen roll om N vid tidpunkten haft egen vårdnad då ett barn har rätt till båda föräldrarna .
Efter detta kommer man även fråga om det finns något intresse för gemensam vårdnad el delad
Och alla vi som fjölt N kommer veta att hon ger inte upp utan strid så det kommer bli en vårdnadstvist.
Och det finns tusentals fall där pappan har fått hela vårdnaden trots att barnet varit uppväxt hos den ena föräldern. Jag själv tex är ett levande bevis på det bodde hos min biologiska mamma i 6 år innan jag ens fick se min pappa för första gången och han fick vårdnaden om oss 4 barn .
Sen att vi hatar N får stå för dej .
Inget jag el någon annan kan ta ansvar för . Vi hatar ej henne utan det är hennes beteende gentemot Andreas och Chiara. Och innan du går på andra att dom är personligt arrangerande så börja med att rannsaka dej själv