2025-09-20, 00:01
Medlem
picapicans avatar
De blir aldrig av med de dryga juristerna.
Citera
2025-09-20, 08:41
Medlem
Man undrar ju lite om detta verkligen är bra reklam för juristernas firma. Ingen kommer ju vilja anlita dem.
Citera
2025-09-20, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fujim
Man undrar ju lite om detta verkligen är bra reklam för juristernas firma. Ingen kommer ju vilja anlita dem.

Kan ju inte vara en enda vettig människa av signifikans som får någon respekt av deras totala brist på ödmjukhet.

Jag hade absolut inte anlitat dem. Känner igen typen. Inget man vill ha med att göra.
Citera
2025-09-21, 00:45
Medlem
Ace Venturas avatar
Fy satan vilken tråkig serie det här är. Måste man vara homo eller lez för att få vara med? Patetiskt.

Juristerna är de enda som är roliga att följa men folk idag verkar ju hata normala människor. Så det är väl kört inom kort.....
Citera
2025-09-21, 15:43
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
De blir aldrig av med de dryga juristerna.
Nej de är som iglar, suger sig fast…
Citera
2025-09-26, 12:06
Medlem
Citat:

Nja framgångsrika jurister är sällan trevliga. Tvärtom.
Citera
2025-09-26, 21:06
Medlem
picapicans avatar
Pelle säger i kvällens avsnitt att han och CJ är arbetslösa? Det kan ju inte stämma?
Citera
2025-09-27, 08:20
Medlem
Citat:
Pelle säger i kvällens avsnitt att han och CJ är arbetslösa? Det kan ju inte stämma?
Varför inte?
Citera
2025-09-27, 09:53
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Varför inte?

Därför att Pella är jurist och hans kille civilingenjör. Två högutbildade som borde ha lätt att få jobb. Dessutom har Pella varit med i Nyhetsmorgon i egenskap av jurist. Oktober 2023 hade Pelle arbete i alla fall.

https://sweden.dlapiper.com/sv/nyhet/juristen-om-sitt-forsta-ar-pa-dla-piper-en-dromstart-pa-karriaren
Citera
2025-09-27, 11:32
Medlem
Tävlingen med sedelbuntarna är ju enkel att vinna om man bara kan knepet. Okej att brudarna kanske inte hade den mentala kapaciteten för det, men två jurister borde väl ändå ha lite mer bakom pannbenet? Det är ju bara att sikta in sig på den tredje sedelbunten så är man garanterad att vinna om man spelar rätt vilket innebär att den som börjar alltid kan vinna.
Citera
2025-09-27, 11:48
Medlem
Citat:

Sällan stött på två så osympatiska människor på en gång, definitivt inte på samma firma. Jag skulle kunna sträcka mig så långt som att säga att jag hatar dom!
Citera
2025-09-27, 12:35
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Citat:
Därför att Pella är jurist och hans kille civilingenjör. Två högutbildade som borde ha lätt att få jobb. Dessutom har Pella varit med i Nyhetsmorgon i egenskap av jurist. Oktober 2023 hade Pelle arbete i alla fall.

https://sweden.dlapiper.com/sv/nyhet/juristen-om-sitt-forsta-ar-pa-dla-piper-en-dromstart-pa-karriaren

Jag reagerade också på detta. Pelle sa också att de "har noll på sina konton" och lever paycheck to paycheck.
Vet att jag sett en intervju (som nu verkar vara bortplockad på TV4) där Pelle sa något om att han ej ville avslöja att han var jurist för de andra deltagarna och istället ljugit om sin bakgrund och typ sagt att han var servitör istället eftersom han jobbat lite som det när han och sambon rest runt tillsammans utomlands precis innan programmet.
Så det är en sak om han vill framstå som mer "enkel" inför de andra deltagarna men varför säga det in i kameran till oss tittare? Kan ju också vara så att de faktiskt var arbetslösa då pga att de valt att lägga tid på resande men då tar man ju normalt tjänstledigt.
Ett annat frågetecken är om ingen av de andra deltagarna känner igen Pelle från Robinson? Där framkom det ju också att han var jurist. Mark och Hanna borde kanske också ha lite koll som "kollegor" inom branschen och skvallrat för de andra.
Senast redigerad av Lostworld 2025-09-27 kl. 12:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in