Citat:
Ursprungligen postat av
Fanten
Jag installerade det lite snabbt för att testa och även om i stort sett allt som behövdes för att spela och få en bra upplevelse så saknade jag saker som utseendeinställningar för hur det ska se ut i frontend, alltså om det ska vara stora tumnaglar, eller om dom ska vara mindre, om det ska vara en lista med information vid sidan om listan och lite såna saker. Hade gärna sett ett par till teman inbyggda. Jag startade inga spel men jag misstänker att själva RetroArch också är en smula nerfat i plug&plays namn.
Kort sagt så tyckte jag att det var alldeles för basic utan håller mig till ES DE, utan att någon har pillat på det. Visst är det mer pyssel, men jag sysslar med PC för att kunna göra saker till mina och behöver ingen som håller mig i handen.
Dock plus för videosarna eller vad man ska kalla det som visas när man startar programmet.
mm bra att du testade. nu har jag inte provat just den delen själv med layouten av sina spel, för jag ville ta det viktigaste först med shaders och själva spelupplevelsen, men enligt guider jag sett på youtube så verkar man kunna göra det mesta med hur bilder och sånt på spelen ska se ut och sorteras. riktigt snyggt och teman kan man ju bara ladda ner, MEN..min favorit-shader finns inte med och jag lyckades som sagt inte få det att fungera även när jag lade till den själv enligt instruktion från youtube.
och ja även retroarch-versioen som är inbyggd är uppenbart någon lite-version för jag testade att uppdatera både slang-shaders och gsl eller vad den heter nu, och scalefx-9x var inte med
om jag har förstått det rätt så ska man alltså, om man nu vill använda ES med retroarch, installera båda separat och sedan grejja för att dom ska samarbeta?
i så fall lär jag göra det för gillar hur det ser ut med ES. retroarch är ju riktigt bra och enkel men inte lika fin i layouten med spelen som ES. har inte hållt på så länge med retroarch och jag tyckte den var lite jobbig i början men jag börjar lära mig den nu.
och om ES inte är för svår så kör jag dom gärna ihop.
antingen det eller så provar jag botacera.
dock kanske det är samma basic version man får av retroarch där utan möjligheten att installera alla shaders och då är den inget för mig