2025-09-25, 20:29
Medlem
Mannen är avliden, verkar inte vara en anställd med tanke på aftonbladets inlägg
Citera
2025-09-25, 20:35
Medlem
BlickKakaos avatar
En årslön på att det är ett vådaskott med eget vapen!

Med tanke på både kvotering, nervösa individer som trllar genom det löjligt grovmaskiga nätet till att bli polis så vem är förvånad!?q

Därför denna tystnad, man försöker hitta på ett rim eller någon annan form av "damage control"

Har en bekant som knappt inte klarade av militär grundutbildning, gissa vem som idag precis lyckats bli polis! 😄
Citera
2025-09-25, 20:42
Medlem
Gissningsvis fallolycka, alternativt fordonsolycka. Övas inte med skarpaummunition i spång (”staden”), varken kulor eller granater.
Citera
2025-09-25, 20:44
Medlem
Blev omkörd av polispatrull med blåljus från Motala emot Borensberg idag vid runt kl 13.
När jag kom fram till Borensbergsavfarten svängde yttre befäl i VW Tiguan från Linköping avfart Borensberg emot Tjällmo med blåljus.

I Måndags när jag passerade Borensberg så kom en större poliseskort.
Målad V90, Målad Multivan, Militär G-klass, Svart XC90, Svart Multivan, Svart Audi, Militär G-klass och målad Multivan. Undra vem som skulle dit då. Var säkert SÄPO bland de där bilarna. Chansar på Audin.
Senast redigerad av Modokrille 2025-09-25 kl. 20:46.
Citera
2025-09-25, 20:46
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlickKakao

Med tanke på både kvotering, nervösa individer som trllar genom det löjligt grovmaskiga nätet till att bli polis så vem är förvånad!?q

Därför denna tystnad, man försöker hitta på ett rim eller någon annan form av "damage control"

Har en bekant som knappt inte klarade av militär grundutbildning, gissa vem som idag precis lyckats bli polis! 😄

Det var ju inte ens en polis.
Citera
2025-09-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speedr
Högst troligt NI eller någon regionell insatsstyrka som övat, mindre troligt att ordningspoliser övar strid i bebyggelse

Jag passerade kvarn vid 18:50-tiden och mötte minst 15st vanliga polisbilar som körde mot riktning Borensberg, hade även 3st framför mig som körde norrut. Mötte även 4-5 civilare.

Så skulle nog påstå att det varit vanliga ordningspoliser som varit på övningen.
Citera
2025-09-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Kan man absolut ha.
Ska jag gissa så tror jag på handgranat som inte kastats tillräckligt långt eller åt fel håll så den studsat tillbaka.

Polisen tränar väl inte med handgranater?
Citera
2025-09-25, 20:58
Medlem
Kvarn övar man inte med skarp ammo i? Är ju ett stort lasergame med sensorer överallt så man kan registrera träff genom väggar med lösplugg och bt system. Gissar som några andra på fall eller överkörd?
Citera
2025-09-25, 20:59
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Kunitsa
Polisen tränar väl inte med handgranater?
Nu är ni ett gäng som påstår det, varför skulle de inte göra det? Använder inte svensk polis chockgranater?
Citera
2025-09-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Fjantigt att de ska vara så hemliga. Vad är syftet med det?

Det gör det hela extra intressant. Jag gissar att någon har vållat någon annans död. Att det inte är någon som på egen hand ställt till det för sig själv. Hade det varit det senare gissar jag att det inte varit locket på på detta viset. Har någon polis skjutit ihjäl en ickepolis lär det nog dröja innan vi får veta så mycket.
Citera
2025-09-25, 21:01
Medlem
okok1s avatar
TV4:
Citat:
– Mannen var inte anställd av polisen utan en figurant, säger Martina Gradian, presstalesperson på polisen.

Polisen sköt kanske ihjäl någon?

Citat:
Figurant vid polisutbildning

Roll: Spela olika roller som skadad, drogpåverkad, snattare, gärningsman, eller att agera som vittne.
Syfte: Att ge polisstudenter möjlighet att öva på möten med människor i olika utsatta situationer och därmed skapa ett bra och säkert övningstillfälle.
Citera
2025-09-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlickKakao

Sätter en slant på "damage control"!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in