Citat:
Ursprungligen postat av
bajspannkaka
Hej!
Vet inte vart jag ska vända mig längre. Har en relation till 20 år tillbaka. Nu är vi båda 40+ och har rvå småbarn ihop. Bor i hus, stabila jobb. Men vi har absolut ingen tid för varandra. Har aldrig barnvakt då vi inte har någon familj/släkt i närheten som ställer upp. Jag upplever att vi har utvecklats åt olika håll. Senaste åren har jag varit initiativtagare till sex. Hon får alltid flera orgasmer och njuter. Men nu har jag tröttnat på att ta initiativ och det har resulterat i att vi inte haft sex på tre månader.
Så nu funderar jag på att bryta upp och gå min egen väg. Då sex är väldigt viktigt för mig och jag vill inte vara otrogen. Ibland när jag är på fest eller träffar andra kvinnor får jag ofta höra hur lycklig min kvinna borde vara som har mig. Men det är inte fallet. Sen vet jag med mig att jag dricker för mycket, vilket inte är uppskattat. Men jag är den som drar in pengar till hushållet, lagar bilar, renoverar huset, lagar mat och ser till att vi har sex.
Hon tar stort ansvar för barnen och är världens bästa mamma. Men jag börjar tröttna på att ha en grinig fru hemma som nästan aldrig visar uppskattning. Men får sån ångest av att tänka på hur ledsna barnen skulle bli om vi separerade. Tänker att livet är bara en gång och jag vill leva det fullt ut.....
Vad ska jag göra?
"Ibland när jag är på fest eller träffar andra kvinnor får jag ofta höra hur lycklig min kvinna borde vara som har mig"
Du är inte bara full på sprit. Du är även full av dig själv.
Varför snackar folk skit om din fru och säger att hon "borde" vara lycklig som har dig?
Vad svarar du dom människorna då? Och hör hon hur du tillåter det snacket att gå runt?
Om du super mycket luktar du nog inte hallon. Vid högt alkoholintag utvecklar dessutom många hamsterkinder. Ingen gillar en hamster
Du behöver ha humor, lukta gott, ta hand om ditt yttre och din kropp. Va rolig, spontan, lite bitsk när det passar, eller inte passar?
Om ni bara har rutinsex = boring.
Om det alltid är avancerat = chilla lite va.
Knyt band och lär känna din fru. Om ni utvecklas åt olika håll och inte fortsätter lära känna varandra eller ens vill göra det så gå isär.