2025-09-24, 15:51
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetagamlakommunist
Härligt! Jag har också beställt nu.

Appropå banköverföring så är det som Frans-Jaeger skrev ganska lätt att skapa revolut konto med bankkort, sätta in snabbt och växla kr till euro kostnadsfritt, men du behöver nog inte bry dig om det. Om du ska beställa mer i framtiden så kommer de säkert ha fixat kortbetalningen vid det laget.
Är det nån som beställer med supersnabb frakt?Är fan för dyrt och man vill inte köpa för mkt i taget om tullen tar det
Citera
2025-09-24, 16:09
Medlem
fetagamlakommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbles74
Har en känsla av att dom tjänar en del deg
Haha, ja det kan de de väl gott ha tycker jag. Alltså det är ju dyrt, så det vore inte dumt om nån annan butik dök upp och konkurrerade lite... Inte för oss kunder iaf. Men jag är mycket nöjd, för att inte säga tacksam att de har lanserat det här. Det kan nog både rädda och förbättra livet för många så länge folk gör sin research och applicerar sitt bättre vetande. Kollar man på reddit så undrar man ju fan de håller på med.
Citat:
Är det nån som beställer med supersnabb frakt?Är fan för dyrt och man vill inte köpa för mkt i taget om tullen tar det
Var ju någon som fick sin beställning efter 20 timmar när de beställde med DHL. Tror det kostar 20 euro extra om jag inte missminner mig. Jag tror på vad de säger att allt har kommit fram utan några problem, men det är väl klokt att inte göra för stora ordrar heller för då kanske man förbrukar mer än vad man ursprungligen ämnat göra.
Citera
2025-09-24, 16:09
Medlem
Jag köpte nyss 20st med expressfrakt. Kostade ca 250kr frakt, billigare när man beställer mer tror jag.

Kasserar tullen det så blir jag ca 1600kr fattigare haha
Citat:
Citera
2025-09-24, 16:12
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaFIare
Jag köpte nyss 20st med expressfrakt. Kostade ca 250kr frakt, billigare när man beställer mer tror jag.

Kasserar tullen det så blir jag ca 1600kr fattigare haha
Vi får önska varandra lycka till..
Citera
2025-09-24, 16:19
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:
Haha, ja det kan de de väl gott ha tycker jag. Alltså det är ju dyrt, så det vore inte dumt om nån annan butik dök upp och konkurrerade lite... Inte för oss kunder iaf. Men jag är mycket nöjd, för att inte säga tacksam att de har lanserat det här. Det kan nog både rädda och förbättra livet för många så länge folk gör sin research och applicerar sitt bättre vetande. Kollar man på reddit så undrar man ju fan de håller på med.

Var ju någon som fick sin beställning efter 20 timmar när de beställde med DHL. Tror det kostar 20 euro extra om jag inte missminner mig. Jag tror på vad de säger att allt har kommit fram utan några problem, men det är väl klokt att inte göra för stora ordrar heller för då kanske man förbrukar mer än vad man ursprungligen ämnat göra.
Tror många överdriver på reddit och Youtube. Har ju hållit på med en hel del opiater. Phenibut är ok att boosta med men det var fan jobbigt att gå av. Fast vill inte bli beroende av detta heller. Jag förstår att det är värdefullt med alternativa opiater för dom sjukvården har svikit,men vill nog inte kliva på det på det sättet. Har oxå haft dolcontin och oxy utskrivet och när detta blir olagligt hamnar folk tillbaka på i gamla hjulspår igen. Är 100% emot förbudssverige och en avkriminalisering är vad vi alla behöver
Citera
2025-09-24, 16:22
Medlem
Citat:
Tror många överdriver på reddit och Youtube. Har ju hållit på med en hel del opiater. Phenibut är ok att boosta med men det var fan jobbigt att gå av. Fast vill inte bli beroende av detta heller. Jag förstår att det är värdefullt med alternativa opiater för dom sjukvården har svikit,men vill nog inte kliva på det på det sättet. Har oxå haft dolcontin och oxy utskrivet och när detta blir olagligt hamnar folk tillbaka på i gamla hjulspår igen. Är 100% emot förbudssverige och en avkriminalisering är vad vi alla behöver
Håller med till fullo.
Citera
2025-09-24, 16:51
Medlem
Hva skal man bestille nå? 7-Ho eller pseudo? Hvordan er forskjellen?
Er pseudo sterkere? En på siden der skriver at 7-Ho er bedre…
Jeg er usikker hva jeg skal bestille.😄

Tusen takk for svarene jeg har fått her før forresten!🌸😊
Citera
2025-09-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helloyou32
Hva skal man bestille nå? 7-Ho eller pseudo? Hvordan er forskjellen?
Er pseudo sterkere? En på siden der skriver at 7-Ho er bedre…
Jeg er usikker hva jeg skal bestille.😄

Tusen takk for svarene jeg har fått her før forresten!🌸😊
Jag har bara testat 7oh än, men pseudo ska absolut vara starkare baserat på en meta-granskning av allt jag har läst (med risk för att låta pretentiös).

Skulle rekommendera att starta med 1/4 tablett som förstados om det är pseudo; kanske 1/2 med 7oh, men det är alltid bäst att play it safe.

Den här personen testade båda substanserna under separata tidsperioder och gör en klar sammanfattning där pseudo kommer ut som vinnare. 7oh har dock sina fördelar, där han menar på att de genererar lite mer eufori och humörhöjande verkan jämfört med pseudo, som visst ska vara lite mer sederande, analgetisk och potentiellt sövande.
https://www.7ohdeals.com/7oh-vs-pseudoindoxyl-effects-comparison/

Kul att få vara till hjälp! Tveka ej att fråga om du funderar på nåt mer, här eller i PM går bra vilket som.
Citera
2025-09-24, 19:08
Medlem
FrenzyPreserves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGrillVante
Hela växten är ju numera narkotikaklassade, så då lär ju även 7-hydroxymitragynin vara det?

För kratom: växten + mitragynin är klassade på ett sätt som gör att alla derivat automatiskt är olagliga. Här finns alltså ingen enkel genväg.
Om alla växtdelar vore förbjudna skulle även cellulosa omfattas, vilket är helt orimligt.

Själva växten i sitt ursprungliga tillstånd är olaglig. Du kan däremot framställa och importera ett extrakt som är fritt från mitragynin så vitt jag förstått.

Citat:
Ursprungligen postat av CoolGrillVante
> ”… även salter, isomerer, estrar och derivat av dessa.”
Väldigt intressant. Har missat detta tidigare.
Senast redigerad av FrenzyPreserve 2025-09-24 kl. 19:15.
Citera
2025-09-24, 20:15
Medlem
FrenzyPreserves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrenzyPreserve
Om alla växtdelar vore förbjudna skulle även cellulosa omfattas, vilket är helt orimligt.

Själva växten i sitt ursprungliga tillstånd är olaglig. Du kan däremot framställa och importera ett extrakt som är fritt från mitragynin så vitt jag förstått.

Väldigt intressant. Har missat detta tidigare.
Alltså, detta är lindrigare än läkemedels- eller narkotikaklassning på straffskalan. Jag hade inte oroat mig, utan reglerna gäller mest för distributörer och till viss mån importörer.
Citera
2025-09-24, 21:31
Medlem
Citat:
Jag har bara testat 7oh än, men pseudo ska absolut vara starkare baserat på en meta-granskning av allt jag har läst (med risk för att låta pretentiös).

Skulle rekommendera att starta med 1/4 tablett som förstados om det är pseudo; kanske 1/2 med 7oh, men det är alltid bäst att play it safe.

Den här personen testade båda substanserna under separata tidsperioder och gör en klar sammanfattning där pseudo kommer ut som vinnare. 7oh har dock sina fördelar, där han menar på att de genererar lite mer eufori och humörhöjande verkan jämfört med pseudo, som visst ska vara lite mer sederande, analgetisk och potentiellt sövande.
https://www.7ohdeals.com/7oh-vs-pseudoindoxyl-effects-comparison/

Kul att få vara till hjälp! Tveka ej att fråga om du funderar på nåt mer, här eller i PM går bra vilket som.

Tusen takk!😊🌷
Citera
2025-09-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrenzyPreserve
Alltså, detta är lindrigare än läkemedels- eller narkotikaklassning på straffskalan. Jag hade inte oroat mig, utan reglerna gäller mest för distributörer och till viss mån importörer.

Nå greide jeg ikke å følge helt med.😄

Er det forbudt det SS selger eller ikke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in