• 1
  • 2
2025-09-19, 15:40
Medlem
Låst artikel Ölandsbladet:

Citat:
Under torsdagen hölls häktningsförhandlingar mot tre unga män som greps vid en polisinsats på Öland på tisdagen.

Kammaråklagare Jacob Semark ville att trion skulle häktas, på sannolika skäl misstänkt för grov narkotikasmuggling – alternativt för grovt narkotikabrott.

Alla tre häktades av Kalmar tingsrätt.

Två av dem, en man i 20-årsåldern från Nybro och en 17-årig ölänning som tidigare dömts för stöld, häktades för grov narkotikasmuggling. Den tredje mannen, även han i 20-årsåldern och från Nybro, häktades för grovt narkotikabrott.

Är det räven som försöker ta över Kalmarområdet igen?
Vilka är ungdomarna?
Fan vilken start på livet

.........................

Delar av artikeln bortredigerad enligt regel 1.02 - upphovsrätten. Texten lagd i citatruta för tydlighetens skull.

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2025-09-19 kl. 16:44.
Citera
2025-09-19, 15:53
Medlem
Taggads avatar
Sannolikt av tullen utbytt och agnat bete med fejdroger den unga trion nappade på.
Citera
2025-09-19, 15:57
Medlem
JustTrollings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATM69-71
Är det räven som försöker ta över Kalmarområdet igen?
Vilka är ungdomarna?
Fan vilken start på livet
Hur ska vi kunna veta det?

Du får maila eller ringa till tingsrätten och säga att du vill ha ut en kopia på häktningsbeslutet.

"Hej! Jag skulle vilja ha en kopia på häktningsbeslutet för dom tre personer som häktades för grov narkotikasmuggling och grovt narkotikabrott idag."

Sannolikt är det totala amatörer som beställt försäljningskvantiteter av droger genom internet, skickat med FedEx. Så har dom tänkt sig att sälja styckvis, till personer som inte är korkade nog att köpa via postorder från utlandet.
Citera
2025-09-19, 23:58
Medlem
En ifrån Öland (17 år, blir 18 om några veckor som vi vet namnet på), och två från Nybro varav en finns namn på om så önskas än så länge...
Citera
2025-09-20, 13:27
Medlem
Hej
Tar gärna namnen (PM skickat)
Citera
2025-09-20, 14:15
Medlem
Ser inget PM.
Oma* Alkahi*, Nybro, 20 år
*R, *L

Lex*s Johnss*n, Färjestaden, 17 år
*U, *O

Oklart vem det tredje stjärnskottet är.
Citera
2025-09-20, 19:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATM69-71
PM skickat.

Citat:
Ursprungligen postat av Mackmera12
Ser inget PM.

Det går inte att skicka PM till användare med så få inlägg.
Citera
2025-09-21, 10:38
Medlem
Kan du skicka mig ett pm tempeZZt.
Kan inte skicka till dig
Citera
2025-09-21, 12:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorr
Kan du skicka mig ett pm tempeZZt.
Kan inte skicka till dig

Du kunde inte skicka till mig innan du skrev ovanstående inlägg för då stod du på 49 inlägg. Man får PM-behörighet vid 50 inlägg så nu kan du skicka, om inte annat när databasen uppdaterats.

Det fungerar inte så att den ena inte kan skicka men att den andra kan göra det.
Citera
2025-09-21, 13:46
Medlem
Jag insåg det precis när jag hade skickat detta, och såg även att databasen oftast uppdateras nattetid så senast imon borde funka då 👍
Citera
2025-09-24, 17:19
Medlem
Någon som vet mer om detta.
?
Citera
2025-09-24, 17:53
Medlem
Lex*s var väl med i ett program på YouTube från UR om hur det är att ha en förälder i fängelse
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in