2025-09-11, 20:15
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Zithromax (Azithromycin)?
Där kom den, visste jag hade den på tungan, någon som ?
Tack iallafall
Citera
2025-09-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Jag är lite kluven. Det enda som sjunker är väl lite hotellpriser, och kanske att brudarna går att förhandla med.

Jag tycker dock det är rätt trist med regn, grå himmel, gator översvämmade med skitigt vatten, regn titt som tätt, tomma restauranger och barer där ägarna sitter och glor tröstlöst. Maten på restaurangerna har inte samma omsättning, vilket gör att man ofta får något som är lite äldre, shoppar som inte ens öppnar, och så vidare.

Men, brudarna i Pattaya är ingen höjdare längre. Det är rätt tunt bland dom riktigt snygga på barerna nu för tiden...
Det skitiga vattnet på gatorna är absolut ingen höjdare och jag skulle inte reka det för någon som vill njuta av bad eller golf, men som ungkarl och som är nere i max några veckor för lite miljöombyte funkar det perfekt.

Barerna har väl varit rätt tråkiga rätt länge oavsett tidpunkt. Har oftast roligare och billigare om jag raggar runt lite på olika dating appar.
Citera
2025-09-12, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Där kom den, visste jag hade den på tungan, någon som ?
Tack iallafall

Det har diskuterats flitigt i tråden innan..
Finns på alla apotek, inget förebyggande mot hiv eller vad ni svamlade om innan, men en så kallad avslutningskur på resan. Finns i 2 eller 3 dagarsvariant. Rensar garanterat bort eventuell klamydia. Använt många gånger, både i thai och på hemmaplan med utmärkt resultat
Citera
2025-09-22, 22:23
Medlem
feemaxxxs avatar
Nu söker jag en rekommendation på ett följande ställe:

Ett lugnt ställe, lite avlägset gärna på en kulle, där kan ta en öl och käka en bit mat och njuta av solnedången. Kanske lite backpackerstuk och gärna där man hör lite syrsor i bakgrunden.

När solen är borta och det blir tråkigt ska man kunna ta en Bolt/Grab tillbaka inom 15 minuter in i smeten igen.
Citera
2025-09-23, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Nu söker jag en rekommendation på ett följande ställe:

Ett lugnt ställe, lite avlägset gärna på en kulle, där kan ta en öl och käka en bit mat och njuta av solnedången. Kanske lite backpackerstuk och gärna där man hör lite syrsor i bakgrunden.

När solen är borta och det blir tråkigt ska man kunna ta en Bolt/Grab tillbaka inom 15 minuter in i smeten igen.

Det skulle väl kanske kunna vara Beach Bum Bar i Pratamnak, ligger nära Cabbage & Condoms, som också skulle kunna vara ett alternativ.

Sen lite mindre "backpackeraktigt" finns ju ställena nästan bredvid, i Cozy Beach, Oxygen, 3 Mermaids, Forrest by the Sky, Chocolate Factory och Sky Gallery. Alla med utsikt över solnedgången, och du har 15 minuter till stan.

Dock är dom senare nämnda ställena ofta fulla, speciellt under högsäsong.
Citera
2025-09-23, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unkelkunkel
Det har diskuterats flitigt i tråden innan..
Finns på alla apotek, inget förebyggande mot hiv eller vad ni svamlade om innan, men en så kallad avslutningskur på resan. Finns i 2 eller 3 dagarsvariant. Rensar garanterat bort eventuell klamydia. Använt många gånger, både i thai och på hemmaplan med utmärkt resultat

Då har man bara HIV, herpes, HPV och hepatit kvar att oroa sig för lol.
Citera
2025-09-23, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim77
Då har man bara HIV, herpes, HPV och hepatit kvar att oroa sig för lol.

Exakt! Åtminstone om man är neurotiskt lagd. Men då kanske Pattis är fel resmål redan från början
Citera
2025-09-23, 15:59
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Det skulle väl kanske kunna vara Beach Bum Bar i Pratamnak, ligger nära Cabbage & Condoms, som också skulle kunna vara ett alternativ.

Sen lite mindre "backpackeraktigt" finns ju ställena nästan bredvid, i Cozy Beach, Oxygen, 3 Mermaids, Forrest by the Sky, Chocolate Factory och Sky Gallery. Alla med utsikt över solnedgången, och du har 15 minuter till stan.

Dock är dom senare nämnda ställena ofta fulla, speciellt under högsäsong.

Det där ser ut som bra tips. Ska kolla området. Tackar!!!
Citera
2025-09-24, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unkelkunkel
Exakt! Åtminstone om man är neurotiskt lagd. Men då kanske Pattis är fel resmål redan från början

Man behöver inte vara neurotisk bara för att man känner till riskerna med HIV. Jag har skrivit tidigare att jag känner två st som fått HIV i Pattaya.
Citera
2025-09-24, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Det där ser ut som bra tips. Ska kolla området. Tackar!!!

Pratamnak är rätt trevligt. Speciellt området runt Cozy Beach, även om dom som stör sig på ryssar kommer få vatten på sin kvarn där.

Jag bodde nästan alltid där när jag var i Pattaya på semester för 15 år sen, var väldigt trevlig stämning och kändes som en liten småstad. Den känslan är dock borta nu då det byggts mycket där.
Citera
2025-09-24, 03:34
Medlem
underhuggarens avatar
Citat:
Pratamnak är rätt trevligt. Speciellt området runt Cozy Beach, även om dom som stör sig på ryssar kommer få vatten på sin kvarn där.

Jag bodde nästan alltid där när jag var i Pattaya på semester för 15 år sen, var väldigt trevlig stämning och kändes som en liten småstad. Den känslan är dock borta nu då det byggts mycket där.

Fortfarande trevligt dock mindre ryssar nu för tiden köpte själv en lägenhet där nyss.
Citera
2025-09-24, 13:13
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p125
Zithromax (Azithromycin)?

Den ansågs väldigt effektiv fram till år 2000-2005
I dag är det många bakteriestammar resistenta mot Zithro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in