2025-09-24, 10:35
Medlem
Väst är LIVRÄDD För Ryssland, hela tiden är det spam om att "Ryssen kommer". Vi VÄGRAR skjuta ner deras plan, drönare, även när de kommer in i luftrum med laddade puffror.

Vi ska donera biljoner och biljoner till Ukraina, vi ska till och med skicka manskap för "sen tar ryssen nästa land".

Nästa sekund sitter ni och yrar om att Ryssen är sämst, förlorar vilken sekund som helst, Putin är rökt.

Hur fan ska ni ha det?

Sanningen är den att Ryssland ensamt kan plocka europa snabbt, om HEN så vill. utan USA är vi totalt chanslösa och våra ledare vet mycket väl om detta.
Citera
2025-09-24, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Om du tar fram en hundralapp, och så klipper du den i 1000st lika stora delar, och så tar du 3 av de delarna och lägger i en hög, och så tar du de andra 997 delarna och lägger i en annan hög.

så reflekterar du över vilken "hög" som är enorm mellan de två högarna?

Nåja, du får se, antar jag. Men jag hoppas det inte går så långt.
Citera
2025-09-24, 10:38
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Kan man producera kött och blod? Materiell är inte Ukrainas största bekymmer, det är manpower som är det största bekymmer.

Ont: Trump nästa vecka: "Zelensky is out of his mind" Den som lyssnar på den clownen är en större clown själv. Allt kommer sluta med att man rullar ut den röda mattan för Putin igen i nästa möte.
Den bästa hjälpen för Ukraina vore att skicka tillbaka alla ukrainska män som gömmer sig i EU. Ungefär 1,5 miljoner stridsdugliga ukrainska män har stuckit hit. Som jämförelse har ukrainska försvaret ungefär 900 000 aktiv personal år 2025.

Det var kvinnor och barn som skulle få skydd, inte desertörer!
Citera
2025-09-24, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
jag är långt ifrån ryssbot, jag är 100% svensk herre som älskar sverige, men hatar vad som hänt med vår kultur de senaste.. 20-30 åren. Feminism, massinvandring och skit, således flytt till asien.

Då är du den värsta formen av "svensk"....

Citat:
Med det sagt måste vi ta och inse hur enormt stort Ryssland är, hur "härdade" deras folk är, de kan leva i skit och klara sig fint på det, ENORM köttkvarn. Svennebanan grinar om tiktok slutar fungera och tacosen tar slut.

jag antar att fegisar som flyr känner sammhörighet med fega ryssmongoler....
Citera
2025-09-24, 10:51
Medlem
Citat:
Då är du den värsta formen av "svensk"....

För guds skull, om du på fullaste allvar tror att vi kan "äga Ryssland" snabbt UTAN USA så får du tro det. Ingen annan vill det ska vara mer sant än jag, jag vet hur sjuka i skallen ryssarna är, jag har personlig erfarenhet av dessa djur inom dels uppväxt men även genom yrket.

Men vi har förlitat oss allt för mycket på USAs skydd och det kan tyvärr komma att straffa sig.

Västkillen är inte beredd på Ryska jets ovanför taket som spammar missiler, jag tror på kapitulation inom ett halvår.

ALLT för att krig inte ska ske, vi vill INTE möta Ryssen som det är nu.
Citera
2025-09-24, 10:57
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
jag är långt ifrån ryssbot, jag är 100% svensk herre som älskar sverige, men hatar vad som hänt med vår kultur de senaste.. 20-30 åren. Feminism, massinvandring och skit, således flytt till asien.

Med det sagt måste vi ta och inse hur enormt stort Ryssland är, hur "härdade" deras folk är, de kan leva i skit och klara sig fint på det, ENORM köttkvarn. Svennebanan grinar om tiktok slutar fungera och tacosen tar slut.
Du är ju en svennebanan
Citera
2025-09-24, 10:58
Medlem
Citat:
För guds skull, om du på fullaste allvar tror att vi kan "äga Ryssland" snabbt UTAN USA så får du tro det. Ingen annan vill det ska vara mer sant än jag, jag vet hur sjuka i skallen ryssarna är, jag har personlig erfarenhet av dessa djur inom dels uppväxt men även genom yrket.
Lol. svårt att smälta hur 3dagarskriget går, mot europas fattiagste land, såhär 3år senare??

Citat:
Men vi har förlitat oss allt för mycket på USAs skydd och det kan tyvärr komma att straffa sig.
Ja, men det finns en stor bonus med det, historiskt har det aldrig varit "bra utfall" när europas nationer rustar. Amerikaner och ryssar är kattungar i jmf med europer, bara att öppna en historiebok.

Citat:
Västkillen är inte beredd på Ryska jets ovanför taket som spammar missiler, jag tror på kapitulation inom ett halvår.

lol. du verkar blanda ihop europas fattigaste lands förmåga med... ja inte ruopas fattigaste länder... (varav bara 4st tillsammans är x7 rysslands ekonomi...)

Citat:

ALLT för att krig inte ska ske, vi vill INTE möta Ryssen som det är nu.

Vi är väldigt nöjda med situationen naturligtvis, vår arvsfiende ryssland tarlivet av sig och blir ett mindre farligt för varje dag som går, och ukrainarna får ta smällen.
Citera
2025-09-24, 10:59
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Fega ryssmongoler har redan flytt Ryssland till asien, korkade hjärntvättade ryssmongoler skickas till fronten och tror att dom strider i det andra stora fosterlandskriget.
Citera
2025-09-24, 11:01
Medlem
Letrangeres avatar
När kommer Federationsrådet inse att Ryssland kommer förlora all mark dom okuperat och mörda Putler?
Citera
2025-09-24, 11:03
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Svensken är extremt känslosam märker jag, som vanligt. Känslor, "RYSS SVINEN!!!##!#!!#" "PUTTLER!!".

Noll förmåga till rationellt tänk, som kvinnor.

Och du som är värsta sortens svensk landsförrädare står på lede FI's sida, Ryssland har alltid varit, är och kommer alltid vara Sveriges värsta fiende.
Citera
2025-09-24, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Sedan en tid tillbaka har Trump skrotat alla idéer om diplomati mellan Ukraina och Ryssland. Sedan dess har han gått hårt mot Ryssland och länder som köper olja/gas av Ryssen.

Nu har Trump precis gått ut med att han tror att Ukraina med stöd av EU och Nato kan slå tillbaka Ryssen och återta ockuperad mark. Helt enkelt vinna kriget och kasta ut Ryssen. Ryssland har stora problem på hemmaplan nu säger Trump. Han kallar även Ryssland för en "papperstiger" efter hur det förväntade 3-dagarskriget nu blev.
Vad tror ni? Har Trump rätt?
Trump har alldeles rätt!
Ryssland är en liten pytteskit i jämförelse med Kina.
Precis likadant som både USA och EU också är små pytteskitar i jämförelse med Kina.

Numera brukar man indela världsstatistiken i 3 klasser.
1. Världen totalt.
2. Kina.
3. Alla andra länder förutom Kina.
Senast redigerad av Ljungbybon 2025-09-24 kl. 11:14.
Citera
2025-09-24, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Inte nog med det.

Rysslands viktigaste offensiv i år, mot Pokrovsk, håller på att fullständigt kollapsa, efter enorma förluster i både manskap och materiel. De ukrainska försvarslinjerna står fast och ryskt momentum ser ut att ebba ut.

Jag tror till och med att det ryska haveriet vid Pokrovsk kan ha varit droppen som fick Trumpeten att byta fot. Att fortsätta betta på en papperstiger som inte ens förmår hålla ihop sin viktigaste offensiv blev helt enkelt för pinsamt – även för Trump.

Om västeuropeiska regeringar köper tillräckligt med vapen av USA och till stor del bekostar ukrainska budgeten så "tror" Trump att Ukraina kan återta förlorad mark kanske till och med mer vad han nu menar med det. Västeruopa, EU och Ukraina skall dessutom helt upphöra med att köpa rysk olja, gas och andra naturprodukter om jag förstått Trump rätt.

Ja - Trump vill att kriget fortsätter så USA kan tjäna pengar.

Halvidioter på flashback jublar. :-)

För någon månad sedan när Ryssland haft stora framgångar vid Pokrovsk och gjort ett djupt genombrott norr om staden med små grupper infanteri skrapade Ukraina ihop starka förstärkningar från andra frontavsnitt. När så dessa ukrainnska förstärkningar anlänt upphörde rysk offensiv vid Pokraovsk och man gick över till defensiv. De ukrainska motangreppen har varit starka och haft mindre framgång men man har inte haft några avgörande framgångar med dem. I själva staden Pokrovsk har ryssarna nu börjat mindre offensiv och det är ovisst hur det går där ukrainarna försöker skära av ryssarna vid genombrottet norr om staden. Det är faktiskt mycket möjligt att de ukrainska förstärkningarna börjar försvagas efter en månads motoffensiv. Löjligt att tro astt Trump lyssnar på krigspropaganda från Ukrana och inte har mer seriös information. Däremot ger den mest usla krigspropagasndan nu utrymme för optimism men Chillgren förväxlar sig själv med "trumpeten".

(I verkliga livet har jag hört folk kalla Trump för Trumpeten och utan tvekan kan jag påstå att dessa personer är halvidioter. Säger någon Trumpeten kan man sluta lyssna. :-) )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in