2025-09-24, 06:48
Avstängd
Byt ut hela systemet helt tycker jag. Vi har massa idiotiska mods som raderar inlägg utan att meddela om detta, vilket inte blir korrekt. Även om man inte har skrivit något fel. Man får inte heller chans att skriva om det, om man inte går in i varje tråd och kollar om dom har raderat meddelanden. Dessutom tar dom inte bort inlägg som är riktigt off topic även om man anmäler det. Här är ett exempel

https://www.flashback.org/t3696353

Första inlägget är direkt "BETALA SKATTEN" typ. Varför raderas inte såna meddelanden? Det här är Flashback Forum och inte Avanza. Hatar hur alla tråkiga svennebananer har hittat hit.
Citera
2025-09-24, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det kanske inte är så lätt att hitta och rekrytera moderatorer.

Jag anser själv att jag skulle vara en toppenkandidat för att vara moderator. Men jag ligger sannolikt en bra bit ner på listan av rangordnade tänkbara användare.

Men tänk att du och jag blir utvalda som moderatorer. Då kommer det här med att vi ska lägga massa tid på att lära oss att vara objektiva enligt Flashbacks objektivitet. Det kräver nog ganska mycket tid (mer tid än vad vi vanliga användare förstår).

Sen ska vi också göra arbetet. Det kommer att ta mycket tid. Det finns ju ingen anledning för Flashback att rekrytera massa folk som säger att de "kan väl gå in någon gång och rensa inlägg". För det betyder att vid en tidpunkt kan det vara 20 moderatorer inloggade och rensa inlägg och två timmar senare så kanske det inte är någon här.

Jag har själv sett många användare som varit ganska aktiva i trådar som skribenter. Sen blir de moderatorer och de skriver knappt något alls i trådarna.

Men visst skulle det vara bra med många fler moderatorer. Det håller jag med om och säkert alla andra också.

Flashback kanske skulle starta en tråd där moderatorer skriver hur de upplever arbetet som moderator och vad de faktiskt gör. Ta exempel på hur olika ärenden hanteras bakom scenen.

Ok.. nu gav jag moderatorerna ännu mer jobb.
Inte bara det.... Måste gå tillbaka och kolla alla döda och långa trådar
..
Typ Palme tråden som sträcker sig från år 2000
Citera
2025-09-24, 09:25
Avslutad
Ett problem tror jag är att det finns en funktion sedan ett halvår tillbaka? (Tror jag) där man kan avsluta sitt konto själv. En massa troll som skapar oändligt med trådar och sedan avslutar direkt.
Citera
2025-09-24, 09:31
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anybodykiller
Ett alternativ vore annars "mini-mods" som bara har begränsade möjligheter för att avlösa vissa bördor.
Vad skulle dessa begränsade möjligheter vara? OT-inlägg?

Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ett problem tror jag är att det finns en funktion sedan ett halvår tillbaka? (Tror jag) där man kan avsluta sitt konto själv. En massa troll som skapar oändligt med trådar och sedan avslutar direkt.
Det är väl inte bättre om trollen stannar? Eller du menar att de reggar nya konton och slipper bannlysningar den vägen kanske?
Citera
2025-09-24, 09:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Vad skulle dessa begränsade möjligheter vara? OT-inlägg?

Det är väl inte bättre om trollen stannar? Eller du menar att de reggar nya konton och slipper bannlysningar den vägen kanske?

Ja.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in