2025-09-23, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbles74
Ser inget om kortbetalning. Fick ett mail om att både 7oh och pseudo finns på hyllan nu iaf

Om man skrollar på sidan
"SÄKRA BETALNINGAR
Känn dig trygg med våra säkra betalningsalternativ. Vi erbjuder banköverföring och kortbetalning!"
Citera
2025-09-23, 23:23
Medlem
FrenzyPreserves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetagamlakommunist
Han påstår dock att han kontaktade SS via mail och fick ett "nonchalant" svar. Så rent logiskt borde det finnas 4 olika förklaringar:
1. SS ljuger
2. SS har glömt hans klagomål
3. Han som gör påståendet ljuger
4. Han fick sin beställning så det löste sig till slut

Jag tror på alternativ nr 3. Har jag nåt sätt att styrka det på? Nej, men det är vad intuitionen säger mig för allt vad det är värt.

Ja, men de kan fortfarande hävda att inget definitivt har hänt, som bekräftade fall där tullen faktiskt förverkat det. Skevt av dem i så fall, men det är tekniskt sett ingen lögn utan mer ett selektivt val av ord.
Senast redigerad av FrenzyPreserve 2025-09-23 kl. 23:30.
Citera
2025-09-23, 23:55
Avslutad
SS i sitt nyhetsbrev:
Citat:
Vi skickar alltid diskret med beprövade och säkra metoder

Samtidigt uppger SS på sin hemsida att det är lagligt och säkert att importera.

Man kan ju tycka att det isåfall räcker med att skicka diskret, inte ska det också behövas "beprövade och säkra metoder" om de nu är så att skiten faktiskt är helt grön.
Citera
2025-09-23, 23:58
Medlem
fetagamlakommunists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrenzyPreserve
Ja, men de kan fortfarande hävda att inget definitivt har hänt, som bekräftade fall där tullen faktiskt förverkat det. Skevt av dem i så fall, men det är tekniskt sett ingen lögn utan mer ett selektivt val av ord.
Är du säker på att du inte jobbar för SS? Skojar bara, jag tror inte att du gör det.

Såhär såg utsnittet ftån mailet ut:
"Sedan vi började sälja har alla våra leveranser kommit fram utan problem. Vi skickar alltid diskret med beprövade och säkra metoder, så att du kan känna dig helt trygg när du beställer."

Så det vore verkligen att leka med/böja på sanningen isf om det Idiamin säger vore sant. Jag tror mer på att det handlar om en f.d. kund som är pissed off för att de går ut med vad han tror är värsta värstingdrogen. Kan förstå sentimentet på ett sätt för jag var också kritisk först.
Citera
2025-09-24, 00:20
Medlem
FrenzyPreserves avatar
Citat:
Är du säker på att du inte jobbar för SS? :lol
Aj-aj-aj! Där fick du mig

Citat:
Så det vore verkligen att leka med/böja på sanningen isf om det Idiamin säger vore sant. Jag tror mer på att det handlar om en f.d. kund som är pissed off för att de går ut med vad han tror är värsta värstingdrogen. Kan förstå sentimentet på ett sätt för jag var också kritisk först.
Who knows... ¯\_(ツ)_/¯
Citera
2025-09-24, 00:35
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Om man skrollar på sidan
"SÄKRA BETALNINGAR
Känn dig trygg med våra säkra betalningsalternativ. Vi erbjuder banköverföring och kortbetalning!"
Hittar inte det. Dom mailade mej innan och sa att det var på g eftersom jag frågade. Jag är väl dum i huvudet
Citera
2025-09-24, 00:39
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:
Om man skrollar på sidan
"SÄKRA BETALNINGAR
Ska se om d går
Citera
2025-09-24, 00:43
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:
Om man skrollar på sidan
"SÄKRA BETALNINGAR
Endast bankwire
Citera
2025-09-24, 08:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
SS i sitt nyhetsbrev:

Samtidigt uppger SS på sin hemsida att det är lagligt och säkert att importera.

Man kan ju tycka att det isåfall räcker med att skicka diskret, inte ska det också behövas "beprövade och säkra metoder" om de nu är så att skiten faktiskt är helt grön.
Glöm inte bort vilket land vi bor i, här kan polis och tull leka gangsters och förstöra substansen fast den är laglig.
Citera
2025-09-24, 08:45
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Står på sidan att de erbjuder kortbetalningar. Är det fortfarande att man måste betala till deras Iban nummer eller funkar vanlig banköverföring till svenskt konto numera?

På sätt å vis gör dom. Du skaffar Revoluts app i valfri mackapär. Skapar ett konto. Fyller på detta konto med ditt bankkonto som tar dagar eller med ditt kort som tar 1 sekund. När du har pengarna på Revolut för du över dom till SS, tar 1 sekund.

Så ja det finns kortbetalning med extra steg. Direkt kortbetalning vet jag att det länge stått att dom arbetar på. Om eller när det kommer vet jag inte men frånsett strul med att registrera mitt revolutkonto så blir det för mig samma sak som en kortbetalning, bara ett extra steg i en gratisapp dvs Revolut.
Citera
2025-09-24, 08:57
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaFIare
Fan vill också lägga en order men har inte råd med fler problem med lagen så är så jävla paranoid med sänt här haha. Vet att det säkert är lugnt men ändå…

Jag har kollat hela listan över narkotikaklassade ämnen, läkemedelklassade ämnen och farliga ämnen. Varken 7-0h eller psuedo står med på någon av dom. Då kan det inte vara olagligt om ämnet i sig inte är olagligt.

Jag skulle även gå så långt att säga att Tullen inte har rätt att använda förstörelselagen för det står så här: Lagen möjliggör för polis och tull att beslagta farliga substanser med missbrukspotential som är på väg att klassificeras som narkotika eller som hälsofarlig vara i enlighet med Lagen om förbud mot vissa hälsofarliga varor, men som ännu inte blivit klassificerade.

7oh och psuedo är inte på väg att klassificeras vad jag kan se. 7oh har på sätt och vis redan varit uppe på bordet för det nämns i narkotikaklassningen av Mitragynin och trots det valde man att lämna 7oh utan åtgärd. Hade man ansett att 7oh behöver tittas närmare på så hade förstörandelagen varit nära till hands.

Men som det är nu så tolkar jag det som att båda substanser är helt legala att köpa, sälja, inneha, konsumera dvs det är som svartpeppar eller barnpuder i lagens mening.

Sedan kan säkert någon svettig tullare på eget bevåg tycka att detta visst kan vara ok att förstöra med anledning av förstörandelagen. Hade man överklagat det beslutet borde man nästan garanterat få rätt. Speciellt med 7oh då den uttryckligen nämns i narkotikaklassningen av Mitragynin men lämnades helt utan åtgärd.

Min konsensus blev att jag riskerar inget straffrättsligt ansvar men jag kan bli av med varorna. Jag tänkte att blir jag av med varorna så blir det en dyrköpt läxa och det kan jag leva med. Att begå smuggelbrott eller annat brott kan jag inte leva med och det finns ingen för allmänheten tillgänglig information om att 7oh eller psuedo skulle vara klassade på något sätt alls.
Citera
2025-09-24, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Jag har kollat hela listan över narkotikaklassade ämnen, läkemedelklassade ämnen och farliga ämnen. Varken 7-0h eller psuedo står med på någon av dom. Då kan det inte vara olagligt om ämnet i sig inte är olagligt.

Jag skulle även gå så långt att säga att Tullen inte har rätt att använda förstörelselagen för det står så här: Lagen möjliggör för polis och tull att beslagta farliga substanser med missbrukspotential som är på väg att klassificeras som narkotika eller som hälsofarlig vara i enlighet med Lagen om förbud mot vissa hälsofarliga varor, men som ännu inte blivit klassificerade.

7oh och psuedo är inte på väg att klassificeras vad jag kan se. 7oh har på sätt och vis redan varit uppe på bordet för det nämns i narkotikaklassningen av Mitragynin och trots det valde man att lämna 7oh utan åtgärd. Hade man ansett att 7oh behöver tittas närmare på så hade förstörandelagen varit nära till hands.

Men som det är nu så tolkar jag det som att båda substanser är helt legala att köpa, sälja, inneha, konsumera dvs det är som svartpeppar eller barnpuder i lagens mening.

Sedan kan säkert någon svettig tullare på eget bevåg tycka att detta visst kan vara ok att förstöra med anledning av förstörandelagen. Hade man överklagat det beslutet borde man nästan garanterat få rätt. Speciellt med 7oh då den uttryckligen nämns i narkotikaklassningen av Mitragynin men lämnades helt utan åtgärd.

Min konsensus blev att jag riskerar inget straffrättsligt ansvar men jag kan bli av med varorna. Jag tänkte att blir jag av med varorna så blir det en dyrköpt läxa och det kan jag leva med. Att begå smuggelbrott eller annat brott kan jag inte leva med och det finns ingen för allmänheten tillgänglig information om att 7oh eller psuedo skulle vara klassade på något sätt alls.

Stort tack för utförligt svar! Misstänkt att det är så, men inte orkat gräva i detta själv.

Och ja, kan också leva med om de kasserar paketet. Men något som riskerar problem med lagen kan jag inte.

Återigen stort tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in