2025-09-23, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Erkänn att du aldrig har noterat Nato-nedrustningen och närmanden till Ryssland genom handel och tjänster.

Vem är den felinformerade idioten nu ?

Det är du som är idioten. Du är DN-skadad, hjärntvättad och okunnig.
Citera
2025-09-23, 08:36
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Hörde att Putin konfiskerat 60 miljoner dollar från oligarkernas pengar. Han brandskattar Eliten nu för att ha råd att betala för sitt krig.

Miljarder måste det väl vara?
Miljoner dollar är väl snabbt avverkat i sådana sammanhang?
Citera
2025-09-23, 08:37
Medlem
Till och med jag börjar höja ögonbrynen nu.

Tror Putin har något i görningen, tror han kan tänka sig att ge sig på Europa då Trump antagligen låter det hända. Det diskuterades nog en hel del på det där mötet, Putin har massor på Trump som Trump inte vill ska komma upp till ytan.
Citera
2025-09-23, 08:39
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Erkänn att du aldrig har noterat Nato-nedrustningen och närmanden till Ryssland genom handel och tjänster.

Vem är den felinformerade idioten nu ?

Merkel trodde att det går att blidka den kriminella regimen i Moskva med miljarder euro och att de ska ägna sig åt att bygga palats i Ryssland och leva lyxliv men i deras DNA finns sedan sovjettiden en aggressiv imperialistisk ådra, man accepterar inte att Rysslands grannländer är självständiga och demokratiska.
Det är därför de senaste 100 åren man har startat krig mot alla sina grannländer. Ryssland behöver ännu mer leubensraum...
Citera
2025-09-23, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Merkel trodde att det går att blidka den kriminella regimen i Moskva med miljarder euro och att de ska ägna sig åt att bygga palats i Ryssland och leva lyxliv men i deras DNA finns sedan sovjettiden en aggressiv imperialistisk ådra, man accepterar inte att Rysslands grannländer är självständiga och demokratiska.
Det är därför de senaste 100 åren man har startat krig mot alla sina grannländer. Ryssland behöver ännu mer leubensraum...

Märkt det bland Ryssar.

Mamma säger samma sak. Hon växte upp med en rysk styvfarsa.

Kontrollerande, osäker, lättprovocerad, våldsam, aggressiv, herre på teppan attityd, helt annorlunda svenska män.
Citera
2025-09-23, 08:45
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Så idag ska Putin göra uttalande vid 14.30 alltså?

Hmm kommer han prata om Nato hot eller kanske bara prata Ukraina och US?

Igår -

" MOSCOW, September 22. /TASS/. Russia is capable of responding to any threats, not with words, but with military and technical measures, President Vladimir Putin said at a meeting with the Russian Security Council.

"I want to stress that Russia is capable of responding to any existing or emerging threats, and no one should have any doubts about this. We will respond not with words, but with military and technical measures," Putin emphasized.

As an example, the head of state cited the Russian authorities' decision to abandon the moratorium on deploying ground-launched intermediate-range and shorter-range missiles.

"This was a necessary step, dictated by the need to adequately respond to programs deploying similar US and other Western-made weapons in Europe and the Asia-Pacific region, which directly threaten Russia's security," the president explained.

"Our plans to strengthen the country's defense capabilities are being developed with the changing global situation in mind, and they are being implemented fully and in a timely manner," Putin concluded. "
Citera
2025-09-23, 08:45
Medlem
Ryssland är inte boven, dom har försökt och försökt och Ukraina vägrar gå med på några avtal, tillslut måste dom ju agera? Jag kan inte säga att Ryssland har haft mer än tålamod med provokation från väst och oss i NATO, men våra vapen drönare och missiler som regnar ner i Ryssland så är vi en del av konflikten och legala mål, tyvärr.
Jag vet inte om någon annan har sett talet Putin höll till folket i Donbass och en väldigt personlig vädjan till Zelensky att tänka på sina barn och familj, och andras familjer och befolkningen i Ukraina, kan säga att jag har svårt att se denna man som ond.som.man.i alla år försökt tuta i oss.
En poäng till som jag tycker är viktigt, jag följer det här från alla vinklar, mycket, Vladimir Putin är den enda jag någonsin hört nämna fred och stabilitet i Europa....
Citera
2025-09-23, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Ryssland är inte boven, dom har försökt och försökt och Ukraina vägrar gå med på några avtal, tillslut måste dom ju agera? Jag kan inte säga att Ryssland har haft mer än tålamod med provokation från väst och oss i NATO, men våra vapen drönare och missiler som regnar ner i Ryssland så är vi en del av konflikten och legala mål, tyvärr.
Jag vet inte om någon annan har sett talet Putin höll till folket i Donbass och en väldigt personlig vädjan till Zelensky att tänka på sina barn och familj, och andras familjer och befolkningen i Ukraina, kan säga att jag har svårt att se denna man som ond.som.man.i alla år försökt tuta i oss.
En poäng till som jag tycker är viktigt, jag följer det här från alla vinklar, mycket, Vladimir Putin är den enda jag någonsin hört nämna fred och stabilitet i Europa....

Dude, du förstår dig inte på den ryska mentaliteten, haha!!

Det är enbart ryssland som är aggressiva mot diverse länder. INTE Sverige, INTE Polen, INTe tyskland, men alltid Ryssland.

Du låter dig bli lurad av Putins exceptionella sätt att manipulera och framstå som "korrekt".

Ryssland är till mångt och mycket ett väldigt konstigt folk, dom är INTE som oss mentalt.
Citera
2025-09-23, 08:53
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

, Vladimir Putin är den enda jag någonsin hört nämna fred och stabilitet i Europa....

... Han ville ha tvärtom . Det du hörde farbror Putin säga är total moskovitisk hyckleri.
Citera
2025-09-23, 08:55
Medlem
Upplyftens avatar
Här är en lång variant på pressträffen 9 minuter

https://www.youtube.com/watch?v=hbZ0oHjAa4Q
Citera
2025-09-23, 08:57
Medlem
Folk är så förbannat korkade. Vi är ju redan infiltrerade från alla håll. I tio år har Ryssland förberett undersökning av beredskapen hos bland annat Sverige. Ibland har man gjort detta uppenbart för att se hur reaktionen blir. Vattenverk, telestationer, skyddsrum, infrastruktur, digital infrastruktur. Allt har uppvisat enormt bristande rutiner - om ens rutiner finns. Den dagen en utryckning ska ske kommer utrustningen stå i lågor. Hela landet skulle behöva kapitulera inom 2 dagar om det sker vintertid. I Ukraina är folk helt ok med att leva utan elektricitet. Hos oss kan ingenting utföras. Inte ens våra bönder skulle klara en vecka. Om Putin har USA och Trump i ett strypgrepp så blir det en promenadseger innan en enda rysk soldat satt en for i vårt land. Svensken sitter och darrar i sin öppna planlösning. Rescue kittet är förbrukat sedan igår kväll. Teslan skulle räcka till Nynäshamn. Gud, ha förbarmelse över oss.
Citera
2025-09-23, 08:57
Medlem
rex144s avatar
Citat:

Putin bryr sig inte om ryssar, han har sovjetisk mentalitet och är villig att offra miljontals ryssar för att uppnå sina mål.
Putin lät spränga flera bostadshus i Moskva som resulterade i över 100 döda för att ha det som en förevändning till att invadera Tjetjenien andra gången.
Putin bryr sig bara om sin makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in