2025-09-22, 22:51
Medlem
Rumpkorvens avatar
Om ryssen anföll Baltikum och de började skicka missiler och ta sig över med flyg och båtar till Sverige. Vad har ni gjort då? Alltså innan de kommer hit. Ni har bara fått informationen om att de är på väg. Vart ska man ta vägen liksom?
Citera
2025-09-22, 22:56
Medlem
Airwave92s avatar
Hällt i mig vodka
Citera
2025-09-22, 22:57
Medlem
triptykens avatar
Man anmäler sig till Försvaret eller liknande myndighet och får reda på vad man ska göra?

Eller... vad tänkte du?
Citera
2025-09-22, 22:58
Medlem
MuscleSharks avatar
Sitter kvar där jag befinner mig just nu. Följa utvecklingen och acceptera att världen med stor sannolikhet inte kommer vara densamma.
Citera
2025-09-22, 22:58
Medlem
Rycker in till tjänst där man är krigsplacerad. Vad gör du?
Citera
2025-09-22, 23:01
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Man anmäler sig till Försvaret eller liknande myndighet och får reda på vad man ska göra?

Eller... vad tänkte du?
Jag har barn och fru. Jag tänker inte gå och dö och lämna dem. Jag ska skydda mina barn tills jag dör.
Citera
2025-09-22, 23:02
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Om ryssen anföll Baltikum och de började skicka missiler och ta sig över med flyg och båtar till Sverige. Vad har ni gjort då? Alltså innan de kommer hit. Ni har bara fått informationen om att de är på väg. Vart ska man ta vägen liksom?

Jag är för gammal för att vara till någon större nytta som stridande, men då jag har en vårdutbildning skulle jag ta kontakt med myndigheterna och erbjuda mina tjänster inom området.
Citera
2025-09-22, 23:06
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Vaknar, och skrattar åt den infantila mardrömmen.
Citera
2025-09-22, 23:07
Medlem
Citat:
Jag har barn och fru. Jag tänker inte gå och dö och lämna dem. Jag ska skydda mina barn tills jag dör.
Genom att sitta hemna med Netflix och chipskladdiga knubbfingrar? Lycka till när Ivan kommer med rödfärgad armbindel och bromsmedicinerna tog slut 2014.
Citera
2025-09-22, 23:08
Bannlyst
Ryssland skulle aldrig anfalla Nato. Först.
Men dom skulle svara med kraft
Citera
Medlem
quts avatar
Jag plockar fram min älgstudsare och rycker ut.
Citera
Medlem
Mitt jobb kommer nog att fortsätta som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in