• 1
  • 2
2025-09-22, 16:29
Medlem
https://samnytt.se/myndigheter-annon...w5OmbQXSnWj_TQ

Försäkringskassan och andra myndigheter annonserar på arabiska för att nå ut till alla grupper i Sverige.

När kommer samtliga myndigheter börja med detta? En tidsfråga bara tror jag. När är Sverige fullständigt arabiserat tror ni?
Citera
2025-09-22, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus

Försäkringskassan och andra myndigheter annonserar på arabiska för att nå ut till alla grupper i Sverige.

När kommer samtliga myndigheter börja med detta? En tidsfråga bara tror jag. När är Sverige fullständigt arabiserat tror ni?

Det är väl bra att folk kan tillgodogöra sig information från FK och andra myndigheter! Vad är du så rädd för?
Citera
2025-09-22, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är väl bra att folk kan tillgodogöra sig information från FK och andra myndigheter! Vad är du så rädd för?

De borde lära sig svenska eller lämna landet. Sverige ska inte vara ett arabiskt land.

Är väldigt märkligt att vi ska anpassa oss till dom när dom inte vill anpassa sig till det land de kommit till. Och detta kostar oss skattebetalare extra pengar att ta fram reklam på andra språk än svenska vilket är ytterligare slöseri med skattemedel vilket innebär att svenskar får mindre hjälp för sina skattepengar.
Senast redigerad av flashbackdasen 2025-09-22 kl. 16:41.
Citera
2025-09-22, 16:58
Medlem
kalkryggars avatar
Det går till överdrift. Det enda som borde vara på olika språk är när folk kan väntas vara nya i landet. Typ första veckan.
Citera
2025-09-22, 17:18
Medlem
Eftersom 50% hoppar av "Svenska för invandrare" så löser de detta genom att annonsera på arabiska. Bara rättigheter, och inga skyldigheter. Detta skulle aldrig någonsin accepteras i deras hemländer.
Citera
2025-09-22, 17:43
Medlem
RFTs avatar
Citat:

Detta är inget nytt. Hos andra offentliga inrättningar har det förekommit i flera år.
Och på andra språk också.

Det här är bara ännu en tråd som skapats för att basunera ut hat och förakt.
Citera
2025-09-22, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
De borde lära sig svenska eller lämna landet. Sverige ska inte vara ett arabiskt land.

Är väldigt märkligt att vi ska anpassa oss till dom när dom inte vill anpassa sig till det land de kommit till. Och detta kostar oss skattebetalare extra pengar att ta fram reklam på andra språk än svenska vilket är ytterligare slöseri med skattemedel vilket innebär att svenskar får mindre hjälp för sina skattepengar.

Det kommer att bli precis tvärtom. Svenskar kommer att tvingas till att lära sig arabiska inom högst 20 år. Det svenska språket kommer att bli ett minoritetsspråk. Titta på Älvdalskan, där har du svenska språkets framtid.

Snart kommer gatskyltar på arabiska också garanterar jag. Kan tänka mig att många kyrkor kommer att göras om till moskéer också, om det inte har börjat redan? Har för mig att jag läste något om det.
Citera
2025-09-22, 17:49
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det handlar väl mer om att respektive myndighet är rädd för att de inte ska kunna göra av med alla sina tilldelade medel. Då gäller det att vända sig till sina mest uppskattade klienter som delar samma inställning till vikten av att förbruka andras pengar.
Citera
2025-09-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsaetaren
Det kommer att bli precis tvärtom. Svenskar kommer att tvingas till att lära sig arabiska inom högst 20 år. Det svenska språket kommer att bli ett minoritetsspråk. Titta på Älvdalskan, där har du svenska språkets framtid.

Snart kommer gatskyltar på arabiska också garanterar jag. Kan tänka mig att många kyrkor kommer att göras om till moskéer också, om det inte har börjat redan? Har för mig att jag läste något om det.

Korset har plockats bort i ett kapell, det ska bli "religionsneutralt". Nu har det väl gått för långt med detta daltande? De lär väl inte göra några förändringar i moskéer för att acceptera kristendomen.
Senast redigerad av Newton555 2025-09-22 kl. 18:11.
Citera
2025-09-22, 18:16
Avstängd
Citat:

Ja hela samhället islamiseras så att ockupanterna ska trivas!
Citera
2025-09-22, 18:37
Medlem
Citat:

Undrar varför invandrare behöver översättning hos försäkringskassan? För att kunna suga ut maximalt med bidrag? Men så kan det väl inte vara?
Citera
2025-09-22, 18:48
Moderator
Tystnads avatar
Detta är mera vanligt än man tror dvs att det informeras på arabiska dock då i pappersform eller som broschyr.
Även vanligt att olika kundtjänster har en talande översättnings platta vid sina kundtjänst diskar.

Orsaken är att det går inte nå ut med viktig information annars.

Så ser verkligheten ut tyvärr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in