Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-22, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jag vill veta vad man ska rösta på om man är för politiska mord på kristna.
Det verkar som du snackar skit.
Saker kan verka väldigt konstiga när man inte begriper dem.

Du behöver dock inte skämmas, det är ganska naturligt i detta algoritmstyrda diskussionsklimat.
Citera
2025-09-22, 13:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Jaha, då borde han väl ha nämnts innan sin död av alla sk USA experter, Ronie Berggren och co. Inte vad jag hört. Heller inget i MSM

Jösses, du har inte sett Trumps rally under valrörelsen tydligen, och ändå tror du att du är USA-kunnig. Trump sa själv att Kirk fixade valsegern till honom.

Jag räknar mig inte som USA-expert men för mig var han välkänd hela tiden.
Senast redigerad av Ohshit.Cuntwell 2025-09-22 kl. 13:25.
Citera
2025-09-22, 13:25
Medlem
YP4XQs avatar
Detta vittnar kanske lite om hur folk är innerligt trötta på woke och PK. Medans PK och woke kan stå och skrika sig hesa att om man inte godtar deras propaganda är man rasist, fascist, hot mot rikets säkerhet. Alltså helt tvärtom när det till och med är dom själva och deras demoniska tankar som är just hotet.
Citera
2025-09-22, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Tänkte i mitt stilla sinne att man kan dela in världen i två delar utgående från den här "minnesstunden".

De som andäktigt följer den och de som inte bryr sig ett skit om att nån sån här samling pågår.

Sen funderade jag på om det skulle vara tvärtom, dvs. att den absoluta majoriteten av världens befolkning skulle sitta klistrade framför tv-apparater och skärmar. Jämfört hur det faktiskt är, att det ändå är bara en bråkdel som ens bryr sig. Och hur det skulle vara att leva i en sån alternativ värld där nästan hela världen andäktigt följde med.

Skrämmande tanke, minst sagt. Men skojigt nog ledde det till att jag kände mig glad och nöjd över vi har den verklighet vi har, hur imperfekt, dum och hemsk den än framstår, alltid emellanåt. För det skulle kunna vara värre. Mycket värre.

Ja tänk om.
Nu är jag inte så insatt. Men hade för mig att det även skedde en skolskjutning i usa ungefär samtidigt. Vet inte om någon dog då detta helt hamnade i skymundan i så fall. Men det är nog jobbigt att hänga med och sörja allt som händer i usa. De har ju 1+ massskjutningar i veckan. Ibland 3 på bara en helg. Man hade inte hunnit göra annat än att be
Citera
2025-09-22, 14:55
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ja verkligen djupt, Sokrates skulle nog låtit sig övertygas.

Själv lever jag enligt mycket mer kärleksfulla bibelbudskap som t.ex. att man ska gifta sig med sin våldtäktsman.

Jag är nu gift med en karl som våldtar mig varje dag.

Vad gör man inte för att hedra herren "my lord"?

Vad pratar du om? Att vara våldsam är någonting som Jesus säger att man ska undvika. Ärligt talat vet jag inte varför du skrev ditt senaste inlägg till mig.
Citera
2025-09-22, 14:58
Medlem
Det var ett starkt tal av Erika Kirk.

"I forgive him"

Det måste vara svårt att få ur sig de orden inför 95.000 åskådare.

Det lär dock inte göra någon skillnad för mördaren.
Citera
2025-09-22, 14:59
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Om man frågar Kirk vad kontexten är så är den att gud besatte jesus kropp och sedan när jesus dödades så stannade gud kvar i kroppen likt en likmask i tre dagar innan gud återvände till himlen igen.

Vet inte om någon djupare förklaring behövs om man har en alkisgud vars första trollning var att trolla fram vin?
Brukar bara dyka ner i baginboxen och sen gå ut på stan och stena bögar och trollpackor.

Att vara berusad är någonting som Gud är emot. Det visar bara att man saknar självbehärskning och att man uppvisar frosseri. Det står i Bibeln att fyllerister inte hamnar i Himlen efter döden.
Citera
2025-09-22, 15:01
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Det var ett starkt tal av Erika Kirk.

"I forgive him"

Det måste vara svårt att få ur sig de orden inför 95.000 åskådare.

Det lär dock inte göra någon skillnad för mördare
n.

När man förlåter de som har sårat en handlar inte bara om att de som har sårat oss ska ändra sig. Det handlar också om att Gud förlåter dina egna överträdelser på grund av att du har förlåtet andras överträdelser. Om du inte förlåter de som har sårat dig kommer Gud inte förlåta dina egna synder.
Citera
2025-09-22, 15:06
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Att vara berusad är någonting som Gud är emot. Det visar bara att man saknar självbehärskning och att man uppvisar frosseri. Det står i Bibeln att fyllerister inte hamnar i Himlen efter döden.
Konstigt då att kyrkan langar vin till barn på konfirmationen och säger det är jesu blod.
Lika konstigt som att gud drack vin på nattvarden.
Samtidigt lite märkligt att kyrkan hyllar kannibalism och serverar jesus blod med jesus kropp.
Citera
2025-09-22, 15:09
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Konstigt då att kyrkan langar vin till barn på konfirmationen och säger det är jesu blod.
Lika konstigt som att gud drack vin på nattvarden.
Samtidigt lite märkligt att kyrkan hyllar kannibalism och serverar jesus blod med jesus kropp.

Kyrkan är inte emot att man dricker alkohol. Jesus har förvandlat vattnet till vin i ett bröllop i Cana i Johannesevangeliet. Vad kristendomen är emot är när man är berusad eftersom Gud gav oss sunt förnuft.

När vi pratar om bröd som Jesus kropp ska du tänka symbolist. När vi äter brödet som symboliserar Jesus kropp blir vi en med Jesus i en andlig bemärkelse.
Citera
2025-09-22, 15:10
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det finns många handtecken som liknar det men som betyder något helt annat. Ni har inte bara sett fel?

Kan vi få en bild på där hon gör tecknet?

Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det där blev viralt på tiktok och andra plattformar. Tecknet ska tydligen betyda I love you på teckenspråk.

There was also the moment that Erika Kirk raised her hand, which has gone viral across the world. the gesture means “I love you” in sign language.

https://www.firstpost.com/explainers/charlie-kirk-memorial-highlights-donald-trump-martyr-speech-erika-kirk-13935738.html
Jaså betyder det "I love You" på teckenspråk?
Kan vi få det bekräftat så jag slipper avfärda Erika Kirk som en hycklande marionett?
Citera
2025-09-22, 15:14
Medlem
Kaenkelberries avatar
Charlie Kirk hade sin kristna tro som grundpelare - det är rätt väg att gå.
I Sverige så tävlas det istället om att vara så icke-kristlig så möjligt och med det ett moraliskt förfall och dekadens.
Man måste tro på något bra! Det är där Guds tio budord och kyrkan kan erbjuda något som innebär att vi får en bättre plats att leva och verka på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in