2025-09-22, 13:41
Medlem
Vadå, är det bara att erkänna ''palestina'' som stat och vips så blir det en stat?
Citera
2025-09-22, 13:42
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indocte
Og hvordan forandrer det noe på undersøkelsen?
Du glemte å svare på hvor du har dine tall i fra?

Jag har den inte kvar, jag har en nyinstallerad dator. Vi får väl se om Starmers regering överlever.
Citera
2025-09-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Jag kan svara dig om du först svarar mig om du tyckte det var fegt sätt som Stamer erkände Palestina på.

Alltså att han gjorde på en förinspelad film som han postade på sociala medier så att han inte behövde svara på frågor.

Gärna också svara på om tidpunkten är bra.

Det är en tidpunkt då det tjänar Hamas inte folket Palestina, för vi vill väl att de ska bli fria från Hamas förtryck? Jag tror att Stamer gör detta för det börjar bli omöjligt för honom att sitta kvar och han hoppas med detta köpa sig lite positivitet på hemma plan.

Men vill han glädja de i sitt land som stödjer Palestina kanske han först ska sluta arrestera fredliga demonstranter som tenorister.

Men du vill som vanligt inte på något vis diskutera det som skrivs i de inlägg du citerar. Bara komma med ytterliga frågor.

Det pågår ett folkmord och omvärlden försöker desperat markera att detta är fel. Att erkänna Palestina som stat är en sådan markering, och ett försök till att få ett slut på allt civilts lidande.
Citera
2025-09-22, 13:52
Medlem
Giant Squids avatar
Jag tycker att man även bör släppa in Hamas i den politiska värmen, och supportera deras humanitära och politiska grenar mot att de taggar ned lite med den militära grenen, så länge Israel låter dem vara.
Det var dom ambitionerna man hade 2006 ifrån flera EU länder. Men tyvärr saboterade Israel detta.
Citera
2025-09-22, 14:03
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det pågår ett folkmord och omvärlden försöker desperat markera att detta är fel. Att erkänna Palestina som stat är en sådan markering, och ett försök till att få ett slut på allt civilts lidande.
Men hur ställde du dig till om det var fegt eller inte att Stamer gjort detta på en förinspelad film som han postade på sociala medier?

Som jag förstår det har han fått mycket kritik att han inte gjorde det på en presskonferens, detta i en tidpunkt då folket redan tycker att han är feg och skriver låtar om att han saknar ryggrad. Han gör sig bara mer och mer omöjlig.

Eftersom du svarade mig på ett inlägg där jag skrev om just detta, så tänkte jag att du kanske hade en synpunkt om det.

Även du måste väl tycka illa om Stamer? Det är ju just Palestina Action som man menar på nu är terrorister, detta efter som jag förstår det sprayningen av färg i motorerna på nått flygplan. Men de arresterar alltså helt fredliga demonstranter som sitter ner på marken, med något Palestina plakat. På en dag arresterades 500 personer samtliga över 60 år, lite osäker på exakt vad de gjort men tror bara att det var helt fredliga och visade sitt stöd för Palestina och Palestina Action.

Alltså Stamer är ett ryggradslöst svin mot sitt folk oavsett åsikt.
Citera
2025-09-22, 14:06
Medlem
Citat:
Jag kan svara dig om du först svarar mig om du tyckte det var fegt sätt som Stamer erkände Palestina på.

Alltså att han gjorde det på en förinspelad film som han postade på sociala medier så att han inte behövde svara på frågor.

Gärna också svara på om tidpunkten är bra.

Det är en tidpunkt då det tjänar Hamas inte folket Palestina, för vi vill väl att de ska bli fria från Hamas förtryck? Jag tror att Stamer gör detta för det börjar bli omöjligt för honom att sitta kvar och han hoppas med detta köpa sig lite positivitet på hemma plan.

Men vill han glädja de i sitt land som stödjer Palestina kanske han först ska sluta arrestera fredliga demonstranter som terrorister.

Men du vill som vanligt inte på något vis diskutera det som skrivs i de inlägg du citerar. Bara komma med ytterliga frågor.
Nej det var inte alls fegt att erkänna Palestina.

Din tur: är det eller är det inte ett problem att Palestina erkänns som stat av dessa länder? Jag ”satte ord i din mun”, var det fel ord jag satte eller hade jag rätt? Så satte jag ord i din mun verkligen?
Citera
2025-09-22, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
Vadå, är det bara att erkänna ''palestina'' som stat och vips så blir det en stat?
Ja ungefär som Israel 1948
Citera
2025-09-22, 14:07
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej det är en ren lögn. Israel kontrollerar marken, inte Palestina. Palestina har inte ens en regering utan två olika som är i krig med varandra. Du har inte ens googlat kriterierna som jag skrev att du skulle göra.

Dessa kriterier är obsoleta. Idag gäller andra kriterier och det är i linje med dem som sköt fler stater erkänt Palestina som en stat.

Ja, Israel kontrollerar marken, liksom Ryssland kontrollerar mark i Ukraina. Båda är ockupanter och deras ockupation kan i inget fall göra att Ukraina och Palestina inte är länder.

Du är väl åtminstone medveten om att det faktiska läget är sådant att du inte anser att Palestina uppfyller kriterierna för en stat och inte anser att Palestina är en stat, men att Sverige, Australien, Kanada, England och Portugal inte håller med dig utan anser att Palestina uppfyller kriterierna för att vara en stat och därför är en stat?
Citera
2025-09-22, 14:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Dessa kriterier är obsoleta. Idag gäller andra kriterier och det är i linje med dem som sköt fler stater erkänt Palestina som en stat.

Var har du läst det?

Citat:
Du är väl åtminstone medveten om att det faktiska läget är sådant att du inte anser att Palestina uppfyller kriterierna för en stat och inte anser att Palestina är en stat, men att Sverige, Australien, Kanada, England och Portugal inte håller med dig utan anser att Palestina uppfyller kriterierna för att vara en stat och därför är en stat?

Nej det är inte så det fungerar. Läs på istället för att skitposta åsikter.
Citera
2025-09-22, 14:17
Medlem
Citat:
Men hur ställde du dig till om det var fegt eller inte att Stamer gjort detta på en förinspelad film som han postade på sociala medier?

Som jag förstår det har han fått mycket kritik att han inte gjorde det på en presskonferens, detta i en tidpunkt då folket redan tycker att han är feg och skriver låtar om att han saknar ryggrad. Han gör sig bara mer och mer omöjlig.

Eftersom du svarade mig på ett inlägg där jag skrev om just detta, så tänkte jag att du kanske hade en synpunkt om det.

Även du måste väl tycka illa om Stamer? Det är ju just Palestina Action som man menar på nu är terrorister, detta efter som jag förstår det sprayningen av färg i motorerna på nått flygplan. Men de arresterar alltså helt fredliga demonstranter som sitter ner på marken, med något Palestina plakat. På en dag arresterades 500 personer samtliga över 60 år, lite osäker på exakt vad de gjort men tror bara att det var helt fredliga och visade sitt stöd för Palestina och Palestina Action.

Alltså Stamer är ett ryggradslöst svin mot sitt folk oavsett åsikt.

Jag har faktiskt inga som helst synpunkter på själva metoden, att meddela beslutet genom ett förinspelat film som för länge sedan tagits. Generellt tycker jag att politiker ska kunna bli både kritiserade och ifrågasatta för sina politiska beslut. Men jag tar för givet att det både funnits och kommer finnas forum för honom att stå till svar.

Jag kan alldeles för lite om Stramer för att ha någon stark åsikt om honom. Han ser lite ut som en vuxen version av den tecknade Dennis.

Jag tycker iaf det är bra att England och många med dom nu erkänner Palestina som stat, om än bara symbolisk!
Citera
2025-09-22, 14:20
Medlem
Masingas avatar
Inte Irland? De har ju uttryckt stort missnöje mot vad som händer där nere.
Citera
2025-09-22, 14:20
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Nej det var inte alls fegt att erkänna Palestina.

Din tur: är det eller är det inte ett problem att Palestina erkänns som stat av dessa länder? Jag ”satte ord i din mun”, var det fel ord jag satte eller hade jag rätt? Så satte jag ord i din mun verkligen?
OK, jag tar det igen var det fegt att göra det på en förinspelad film så att han inte skulle behöva svara på frågor?.

Du gillar att svara på inlägg, men du tillför inte så mycket, utan bara kommer med frågor som jag gissar ingen är intresserad av att läsa och helt ointressanta för mig att svara på. Jag är enbart en liten människa mina åsikter spelar inte så stor roll. Det är intressantare att diskutera vad som sker.

Jag ville belysa i tråden att han fått kritik på sättet han gjorde det, att det ses som fegt att han spelade in en film och inte hade en presskonferens. Att han är djupt föraktad av sitt folk. Både helt vanliga arbetare men också Palestina demonstranter. Folk får inte utrycka sig längre. De arresteraras för att de skriver och vad de tänker. Man arresterar i stora tal, 500 på en dag fredliga Palestina demonstranter. Nu vill man arrestera Musk också. Som jag förstår det arresteraras 30 personer per dag för åsiktsbrott.

För Palestinas folks del skulle ett löfte om att erkänna varit bättre tror jag. Att han lovar att erkänna Palestina den dagen Hamas lägger ner sina vapen och friger gisslan.
Senast redigerad av .nattramn. 2025-09-22 kl. 14:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in