2024-02-11, 20:01
Medlem
Idag berättar två stycken inringare att de har varit med i Bingolotto och vunnit storvinster tidigare, varav en som hade vunnit två stycken bilar tidigare.

Själv har man lirat mer eller mindre varje vecka i flera år och har vunnit 200 kr på sin höjd (oftast en ny lott).
Citera
2024-02-13, 23:28
Medlem
Förr stod det i kontrollrutan på alla folkspels lotter om där var vinst eller inte... ex bbl050 bbl100 osv..
Lätt att bara skrapa nedersta raden och se om där är vinst eller inte..
Citera
2025-09-14, 17:08
Medlem
GastonLeMans avatar
Har blivit hembjuden till en vän, på middag och bingolotto.
Köp med en lott, det är så mysigt sa hon.
Det är klart jag gör, men det är väl att slänga pengar i sjön antar jag?

Menyn och sällskapet är toppen i alla fall.
Men känner att spelet kunde kvitta, om det nu som tråden förtäljer, att det är uppgjort.

Har ingen erfarenhet av detta spel.
Vad kan jag förvänta mig?
Citera
2025-09-19, 09:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bingokungen
Dragningen är gjord i förväg, programmet har en vinstplan, det är mycket lättare få raden med 100 kr än 1000 kr tex. Datorn har dragit siffrorna så att vinstplanen följs. Lotterna är numera förseglade för att undvika fusk, och är förseglingen bruken räknas lotten som köpt. Idag finns tex 25 000 stycken lotter som har vinsten 100 kr men bara 15 stycken som har vinster värda 1000 kr eller mer.

Det är helt omöjligt när Loket drog lotter ur den stora tombolan med säkert 20000 lotter i.
Citera
2025-09-19, 09:29
Medlem
Så länge det är digitalt så litar jag inte på att slumpen avgör.
Bingolotto bör spelas med bollar i en glob som snurrar runt och programledaren tar en boll i taget.
Citera
2025-09-19, 09:31
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Det är helt omöjligt när Loket drog lotter ur den stora tombolan med säkert 20000 lotter i.
På 90-talet var Bingolotto TV4s flaggskepp och man sålde miljoner lotter. Idag är Bingolotto undangömt på en skojkanal och de enda som köper och spelar är de åldringar som på den tiden tillhörde de yngre gardet och därför inte hunnit dö än. 25000-30000 lotter i hela landet per vecka låter faktiskt rimligt.
Citera
2025-09-19, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
På 90-talet var Bingolotto TV4s flaggskepp och man sålde miljoner lotter. Idag är Bingolotto undangömt på en skojkanal och de enda som köper och spelar är de åldringar som på den tiden tillhörde de yngre gardet och därför inte hunnit dö än. 25000-30000 lotter i hela landet per vecka låter faktiskt rimligt.

Har dom inte tombolan kvar som skojfriske loket hade?
Citera
2025-09-19, 09:34
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Har dom inte tombolan kvar som skojfriske loket hade?
Det kan jag inte tänka mig. Bingo-Berra är nog också förpassad till malpåsen på något kostymlager. Jag antar att allting är pekskärmar nu.
Citera
2025-09-21, 20:31
Medlem
Bingokungens avatar
Citat:
Det kan jag inte tänka mig. Bingo-Berra är nog också förpassad till malpåsen på något kostymlager. Jag antar att allting är pekskärmar nu.

De använder sig utav pekskärmar, digitala skärmar och magneter för det mesta. Bingoberra dyker upp några gånger om året men turnan (tombolan) är borta sedan flera år. Direktsända nummer dragningar är inte tillåtna på TV i Sverige därför måste dragningen äga rum i förväg.
Citera
2025-09-22, 12:12
Medlem
Citat:
Skulle tro att de säljer några hundra tusen lotter inför varje sändning. Hur skulle de annars kunna gå runt?
Bara Lotta får väl några hundra tusen per program, sen kostar studion en massa pengar, Tv4 vill väl ha en hel hög med pengar för att de skall få sända programmet och försäljarna vill ha sin del, lägg därtill en massa andra som vill ha sin del av kakan.

Finns anledningar till varför det är så jvla svårt att vinna nu för tiden och man hör aldrig någon säga att de har vunnit någon storvinst.
Nej Bingolotto är förpassat till stenåldern och de kan lika bra lägga ned det, de som köper lotter är oftast pensionärer som inte har något bättre för sig en söndagkväll.

Lägger hellre pengarna på Eurojackpott istället för den här dyngan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in