2022-02-13, 06:58
Medlem
Jag satt o funderade när jag spelade sist, om numren som dras till bingot i spelet är förutbestämda eller om man lika gärna skulle kunna ha en dracula-maskin? I.o.m att de vet numret på de lotter som fått bingo?

Eller är det så snillrikt att man kan räkna ut var siffrorna finns med hjälp av lottnumret? Ett tredje alternativ kan vara att alla lotter finns inskrivna i förväg?
Citera
2022-02-13, 07:02
Avstängd
OstgotaHuss avatar
Det är förutbestämt. Därför bör du bege dig till studion om möjligt då chansen till vinster från 100:- är statiska 7.5% och vinster upp till 5000:- är 1% på bingolotterna man köper där.
Citera
2022-02-13, 07:31
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heja-Putin
Jag satt o funderade när jag spelade sist, om numren som dras till bingot i spelet är förutbestämda eller om man lika gärna skulle kunna ha en dracula-maskin? I.o.m att de vet numret på de lotter som fått bingo?

Eller är det så snillrikt att man kan räkna ut var siffrorna finns med hjälp av lottnumret? Ett tredje alternativ kan vara att alla lotter finns inskrivna i förväg?

Jag är hyfsat säker på att det var nåt reportage om det här i media för typ 20 år sedan där de berättade att allt var uppgjort i förväg.
Citera
2022-02-13, 07:43
Medlem
Bingokungens avatar
Dragningen är gjord i förväg, programmet har en vinstplan, det är mycket lättare få raden med 100 kr än 1000 kr tex. Datorn har dragit siffrorna så att vinstplanen följs. Lotterna är numera förseglade för att undvika fusk, och är förseglingen bruken räknas lotten som köpt. Idag finns tex 25 000 stycken lotter som har vinsten 100 kr men bara 15 stycken som har vinster värda 1000 kr eller mer.
Citera
2022-02-13, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Jag är hyfsat säker på att det var nåt reportage om det här i media för typ 20 år sedan där de berättade att allt var uppgjort i förväg.

Bara för att dragningen sker i förväg betyder det ju inte att det är uppgjort.
Citera
2022-02-13, 08:40
Medlem
Jag fick bingo en gång. Försökte ringa in men kom inte fram.
Uppenbart att det är uppgjort.
Citera
2022-02-13, 09:48
Medlem
Bingokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportitvsoffan
Bara för att dragningen sker i förväg betyder det ju inte att det är uppgjort.

Vilken lott du får och om du kommer fram om du ringer in är slumpen. Alla lotter har samma chans.
Citera
2022-02-13, 10:21
Medlem
Även icke sålda lotter är med i dragningarna så lite bedrägeri är det allt.
Citera
2022-02-13, 10:32
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heja-Putin

Det är inte slumpen som avgör vilket nummer som dras. Mjukvaran har redan bestämt vilka nummer som kommer ploppa upp. Fungerar på samma sätt som ex JackVegas maskiner osv där det är förutbestämt hur många % som ska ges tillbaka i utdelning.
Däremot är snurrhjulen som dras Live inte förutbestämt.

Frågan jag alltid frågar mig är varför Lottodragningen ALDRIG är Live eller kan ses offentligt.
Citera
2022-02-13, 12:10
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixon1969
Det tycker inte min syrra som brukade kolla osålda bingolotter och behålla de med vinst på söndagarna när hon arbetade i kiosk.
Citera
2022-02-13, 14:14
Medlem
Bingokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Det är inte slumpen som avgör vilket nummer som dras. Mjukvaran har redan bestämt vilka nummer som kommer ploppa upp. Fungerar på samma sätt som ex JackVegas maskiner osv där det är förutbestämt hur många % som ska ges tillbaka i utdelning.
Däremot är snurrhjulen som dras Live inte förutbestämt.

Frågan jag alltid frågar mig är varför Lottodragningen ALDRIG är Live eller kan ses offentligt.

Direktsända lottdragningar är inte tillåtna i TV. Till och med Lotto på TV4 spelas in omkring en-två timmar före det går i rutan.
Citera
2022-02-13, 14:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixon1969

Det är det stora bedrägeriet. När de säger vi delade ut X antal miljoner förra veckan så inkluderar det osålda lotter dvs fanns ingen vinnare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in