Citat:
Om vi ska koka ner det ordentligt så att verkligen alla förstår, så menar jag att betyg i grundskolan och gymnasiet främst visar på hur duktig du är på att stoppa in information i hjärnan och sen rabbla upp det igen utan att det nödvändigtvis tar vägen genom hjärnan. Att man behöver bara komma ihåg information utan att behöva kunna göra något av sagda information. Och att detta inte behöver ha någon som helst bäring på hur intelligent man faktiskt är. På samma sätt menar jag på att dåliga betyg inte nödvändigtvis betyder att man är korkad.
Det tror jag inte Fanten menade. Den tolkningen gör nog bara en låginteliigent. I det Fanten skrev fanns ju öppning för flera möjliga utfall för en enskild elev med höga betyg: Intelligent, korkad eller allt däremellan. Och detta är alltså skilt från din tolkning av det Fanten skrev, att alla med höga betyg automatisk skulle vara korkade. Alltså har du logiskt gjort bort dig, och själv är den korkade här.
Vad jag tror Fanten menade är vad Fanten skrev, att man kan vara korkad även med höga betyg. Vilket alltså inte är samma sak som att alla är korkade som har höga betyg.
Vad jag tror Fanten menade är vad Fanten skrev, att man kan vara korkad även med höga betyg. Vilket alltså inte är samma sak som att alla är korkade som har höga betyg.
Vidare så finns det gott om reportage, och säkerligen trådar också, om föräldrar som skäller ut lärare som exempelvis inte gör deras små änglar betygen som dom tycker att dom förtjänar. När det kommer till Greta, så förutom risken att få Marlena på sig, så finns risken att bli uthängd i sociala medier och få ett hav av människor emot en. Jag vågar även misstänka att man hade blivit paria i lärarrummet.