2025-09-22, 02:26
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Det tror jag inte Fanten menade. Den tolkningen gör nog bara en låginteliigent. I det Fanten skrev fanns ju öppning för flera möjliga utfall för en enskild elev med höga betyg: Intelligent, korkad eller allt däremellan. Och detta är alltså skilt från din tolkning av det Fanten skrev, att alla med höga betyg automatisk skulle vara korkade. Alltså har du logiskt gjort bort dig, och själv är den korkade här.

Vad jag tror Fanten menade är vad Fanten skrev, att man kan vara korkad även med höga betyg. Vilket alltså inte är samma sak som att alla är korkade som har höga betyg.
Om vi ska koka ner det ordentligt så att verkligen alla förstår, så menar jag att betyg i grundskolan och gymnasiet främst visar på hur duktig du är på att stoppa in information i hjärnan och sen rabbla upp det igen utan att det nödvändigtvis tar vägen genom hjärnan. Att man behöver bara komma ihåg information utan att behöva kunna göra något av sagda information. Och att detta inte behöver ha någon som helst bäring på hur intelligent man faktiskt är. På samma sätt menar jag på att dåliga betyg inte nödvändigtvis betyder att man är korkad.

Vidare så finns det gott om reportage, och säkerligen trådar också, om föräldrar som skäller ut lärare som exempelvis inte gör deras små änglar betygen som dom tycker att dom förtjänar. När det kommer till Greta, så förutom risken att få Marlena på sig, så finns risken att bli uthängd i sociala medier och få ett hav av människor emot en. Jag vågar även misstänka att man hade blivit paria i lärarrummet.
Citera
2025-09-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimhacker
Varför repeteras just denna detalj ad nauseam och vad har den för betydelse?
Lågutbildade blir imponerade av gymnasiebetyg. Värt att notera är att Greta valde ett gymnasieprogram med ett minimum av matematik och naturvetenskap och ett maximum av flum. Därefter påbörjade hon studier vid universitet, men det rann snabbt ut i sanden. Hon är nog inte lämpad för högre studier, yrkesdemonstrant passar henne bättre.
Citera
2025-09-22, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Enligt ögonvittnen så blir Greta 155cm i högklackat. Bägge hennes föräldrar har såväl högre IQ som högre kroppslängd, så Malena måste ha hittat ungdjäveln i en korg någonstans.
Hin kan vara ett hittebarn.
Men jag tror mer på att hennes diagnoser gjorde at hon vägrade äta som liten och blev undernärd.
Ungefär som att nordkoreaner är 5 cm kortare än sydkoreaner.
Det finns bild på Beata 1 år och Greta 3 år.
Beata var redan då längre, "fetare" och mer utvecklad än Greta.
Citera
2025-09-22, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Hin kan vara ett hittebarn.
Men jag tror mer på att hennes diagnoser gjorde at hon vägrade äta som liten och blev undernärd.
Ungefär som att nordkoreaner är 5 cm kortare än sydkoreaner.
Det finns bild på Beata 1 år och Greta 3 år.
Beata var redan då längre, "fetare" och mer utvecklad än Greta.

Är med dig 100% på att ätstörningarna har gjort Greta till den underlig figur hon blivit om man ser till utseende, i synnerhet om man jämför med hennes syster som du nämner.
Prepubertal när man är +20år är skevt, får hoppas fittan är riktigt tajt istället för hennes pojkvänskull.
Citera
2025-09-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Vad har den inte för betydelse? Det är ju definitivt ett tecken på att flickan inte är dum i huvudet, till skilnad från folk på FB som bara ägnar sitt liv åt att hata henne.
Du tror att hon fick alla A för att hon är smart?
Hon fick dem för att är Greta.
Hon klarar ju inte ens grundkriteriet i skolan: Kritiskt tänkande och fakta granskning.
Plus hon kan inte föra en diskussion.
Senast redigerad av dazzy 2025-09-22 kl. 22:16.
Citera
2025-09-23, 03:53
Medlem
Gnomegirls avatar
Himmel och pannkaka!
Det finns ännu folk som går på dessa lögner och tror sig vara "det goda folket" Inse att eran lilla magra "goda" Greta blivit en Islamextremistisk fläsknalle.

Hon skiter numera i miljön och går all-in för musliminism. När detta blir uttråkande för den lilla prinsessan lär hon byta till något annat kontroversiellt. Allt för att stanna i rampljuset som den otvättade lilla otäcka Goblin hon är...

MVH/Gnomegirl
Citera
2025-09-23, 12:21
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Himmel och pannkaka!
Det finns ännu folk som går på dessa lögner och tror sig vara "det goda folket" Inse att eran lilla magra "goda" Greta blivit en Islamextremistisk fläsknalle.

Hon skiter numera i miljön och går all-in för musliminism. När detta blir uttråkande för den lilla prinsessan lär hon byta till något annat kontroversiellt. Allt för att stanna i rampljuset som den otvättade lilla otäcka Goblin hon är...

MVH/Gnomegirl

Ja jäklar vad bråttom dom har på sin medelhavs lyxkryssning... https://www.instagram.com/tadhghicke...l/DO783y1CDWP/
Citera
2025-09-23, 17:56
Medlem
Det ryktas, och det här är obekräftat skvaller från X, att Greta ombads lämna styrelsen för flottiljen pga hennes uttalade och uppmärksammade stöd för hbtq-rörelsen. De övriga ansvariga vill inte att Gaza skall förknippas med dylikt, då Hamas och de övriga "hjältarna" inte riktigt uppskattar hbtq-människor. Tänka sig...
Citera
2025-09-23, 18:04
Medlem
TröttSvensks avatar
Jag undrar hur mycket majja de har med ombord.
Alla filmer visar hur de flinar dumt som det görs när man rökt på.
Citera
2025-09-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Det ryktas, och det här är obekräftat skvaller från X, att Greta ombads lämna styrelsen för flottiljen pga hennes uttalade och uppmärksammade stöd för hbtq-rörelsen. De övriga ansvariga vill inte att Gaza skall förknippas med dylikt, då Hamas och de övriga "hjältarna" inte riktigt uppskattar hbtq-människor. Tänka sig...
Det visar att hon är lika blåst som Gays for Gaza. De har verkligen ingen aning om vad som skulle hända om de satte sin fot i Gaza. Greta skulle kunna bli fjärde fru till någon schejk i 70-årsåldern. Eller så kan hon bli slav. Slaveri (inklusive sexuellt slaveri) praktiseras fortfarande på Gaza, men det har Greta ingen aning om. Allt som profeten ägnade sig åt är tillåtet.
Citera
2025-09-23, 19:24
Medlem
orrtupps avatar
Har jag missat något eller har det blivit knäpptyst i svensk mainstreammedia om konvojen? Det lilla jag sett sedan den påstådda drönarattacken är på twitter eller här.
Citera
2025-09-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det visar att hon är lika blåst som Gays for Gaza. De har verkligen ingen aning om vad som skulle hända om de satte sin fot i Gaza. Greta skulle kunna bli fjärde fru till någon schejk i 70-årsåldern. Eller så kan hon bli slav. Slaveri (inklusive sexuellt slaveri) praktiseras fortfarande på Gaza, men det har Greta ingen aning om. Allt som profeten ägnade sig åt är tillåtet.
Men nu pågår svält i Gazs så då gäller inte koranens lagar. Hur vet du att slaveri fortfarande praktiserss i det svältande Gazs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in