Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
Jag saknar en förmåga från ert håll att erkänna för er själva hur en lampa och ett bord inte är tillräckligt om man vill kunna förklara fenomenet natt/dag på en teoretiskt platt jord. Det är vad jag saknar. Intellektuell ärlighet.
Varför tjatar du om en "teoretiskt platt jord"? Antingen är jorden, rent praktiskt, platt eller inte. Det finns inte ett skit teoretiskt över det hela. Vi pratar om verkligheten - platt eller inte.
När det gäller "intellektuell ärlighet" så förstår jag inte riktigt vad du begär eller saknar. Jag har aldrig försökt förklara hur solen går ned över FE - jag bara konstaterar att varken du, Dubay eller jag kan förklara det. Det är ju till och med så att ingen kan förklara ett enda jävla skit om FE.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dendummasillen
....Det är vad jag saknar. Intellektuell ärlighet.
Det mynnar väl egentligen ut i vad vi "intellektuellt" vet.
Och ledsen att göra dig besviken men om vi pratar om vad vi egentligen vet så är ju tråden både patetisk och löjlig. Det finns ingen som helst tvekan om vad vi vet - jorden är inte platt.
Det finns inte ett uns av bristande "Intellektuell ärlighet." i att påstår att FE inte håller ihop. Det är ju precis tvärtom, man är totalt tappad om man inbillar sig att FE har något som helst "intelektuellt" över sig.