2025-09-21, 17:28
Medlem
TommyTaos avatar
Kommunen agerar på stående fot och drar in bidraget för hamnkyrkan samt kastar ut dem från fritidsgårdens lokaler. Detta gör kommunen på grund av att hamnkyrkann sägs ha ogillat att samarbetspartnern missionskyrkan anställt en homosexuell medarbetare och därefter pausat samarbetet. Gnosjö kommun gör det tydligt att man inte på några villkor accepterar antydan till en annan uppfattning om rätt och fel än kommunen...eller tongivande lokalpolitiker. Alla måste älska hbtq annars blir det vräkning och reprimander.
Vad blir nästa homofaschistoida bestraffning, halshuggning? Alla i Gnosjö kommun eller världen tycker inte likadant och det är just DET vi ska värna. Åsiktsdiktatur hör inte hemma i Sverige, inte i Gnosjö och inte heller i kyrkan. Jag är inte medlem i hamnkyrkan och inte ens kristen men Hannkyrkan är tydlig med att man respekterar alla oavsett kön och läggning.

Här har kommunen gjort ett stort demokratisk övertramp, hoppas de inser detta själva.
Citera
2025-09-21, 17:38
Avstängd
De har gjort helt rätt, kan inte pingstvänner acceptera en bög kan de fara åt skogen!
Citera
2025-09-21, 17:53
Medlem
kalkryggars avatar
Kommunen ska inte samarbeta med religiösa grupper över huvud taget. De ska inte ens hyra ut lokaler till dem. Banden ska vara klippta till 100% och samhället ska vara garanterat 100% sekulärt.

Så de har väl gjort rätt men sannolikt inte av rätt anledning och de kommer då att fortsätta andra samarbeten med religiösa grupper. Vilket är helt fel.
Citera
2025-09-21, 17:58
Medlem
TommyTaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
De har gjort helt rätt, kan inte pingstvänner acceptera en bög kan de fara åt skogen!

Ah men med ungefär samma logik måste man väl acceptera att det finns människor som inte tycker så? Det är det som är min poäng. Vi kan inte ha ett öppet samhälle om vi förbjuder människor från att ha olika åsikter. Detta handlar inte om inacceptans för homosexuella utan om åsiktförtyck. Man kan inte tvinga alla att tycka om att äta fisk, övertygas om att solen är enbart cadmiumgul och himmelen är ultramarinblå. Om vi vill ha en genuin acceptans för människans alla variationer så måste även det vi själva inte gillar accepteras. Annars blir det förtryck och motsatsen till ett öppet samhälle.
Citera
2025-09-21, 19:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTao
Ah men med ungefär samma logik måste man väl acceptera att det finns människor som inte tycker så? Det är det som är min poäng. Vi kan inte ha ett öppet samhälle om vi förbjuder människor från att ha olika åsikter. Detta handlar inte om inacceptans för homosexuella utan om åsiktförtyck. Man kan inte tvinga alla att tycka om att äta fisk, övertygas om att solen är enbart cadmiumgul och himmelen är ultramarinblå. Om vi vill ha en genuin acceptans för människans alla variationer så måste även det vi själva inte gillar accepteras. Annars blir det förtryck och motsatsen till ett öppet samhälle.

Kan inte pingstvännerna acceptera att någon de ska jobba ihop med är bög så får de skylla sig själva och har ingenting i den kommunala verksamheten att göra!
Citera
2025-09-21, 19:26
Medlem
TommyTaos avatar
Citat:
Kan inte pingstvännerna acceptera att någon de ska jobba ihop med är bög så får de skylla sig själva och har ingenting i den kommunala verksamheten att göra!

För i det kommunala råder hbtq-diktatur i sann Gnosjöanda, eller ska jag säga ända?
Det har folket själva bestämt?

Pingstvännerna gillar inte fikus helt enkelt, acceptera det och betala.
Citera
2025-09-21, 20:07
Avstängd
Citat:
För i det kommunala råder hbtq-diktatur i sann Gnosjöanda, eller ska jag säga ända?
Det har folket själva bestämt?

Pingstvännerna gillar inte fikus helt enkelt, acceptera det och betala.

Ja i kommunal verksamhet är det kommunen som bestämmer och har pingstvänner problem med någon som inte är hetero så får de inte inte vara med! Så enkelt är det!
Citera
2025-09-21, 20:15
Medlem
TommyTaos avatar
Citat:
Ja i kommunal verksamhet är det kommunen som bestämmer och har pingstvänner problem med någon som inte är hetero så får de inte inte vara med! Så enkelt är det!

Jag förstår. Svartvitt, enkelt och bra, precis som du vill ha det. Nåja, det ska bli intressant att följa utvecklingen.
Citera
2025-09-21, 20:18
Avstängd
Citat:
Jag förstår. Svartvitt, enkelt och bra, precis som du vill ha det. Nåja, det ska bli intressant att följa utvecklingen.

Jag skiter i vilket och refererar till vad kommunen sa om svenska värderingar!
Citera
2025-09-21, 20:26
Medlem
TommyTaos avatar
Citat:
Jag skiter i vilket och refererar till vad kommunen sa om svenska värderingar!

Svenska värderingar, så patriotiskt det låter.
Gnosjö behöver klarsynthet och inte fler fårskallar, kom ihåg det.
Citera
2025-09-21, 20:31
Avstängd
Citat:
Svenska värderingar, så patriotiskt det låter.
Gnosjö behöver klarsynthet och inte fler fårskallar, kom ihåg det.

Vad Gnosjö behöver är folk som inte tror på sagor!
Citera
2025-09-24, 20:50
Medlem
Misstänker starkt att TS själv pysslar med stjärtgosseri, därav det tydliga ställningstagandet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in