Citat:
Ursprungligen postat av
no-more-scam
Kul att någon har humor.
Har aldrig observerat at du har nån humor. Varför göra poeng ut av andras humor, i stället för poengen med bilden?
Det finns ingen av globdårarna som har någon humor eller någon finess över huvutaget, de torraste personer du kan tänka dig. Detta beror på att det rör sig om gravt psykiskt sjuka individer som är triggade till tusen av de överväldigande bevisen som vi på den vinnande flat earth-sidan har. De flesta av dem är extremt dumma men inte alla faktiskt. Med en globdåre menar jag någon som blir totalt besatt av ämnet och ej kan släppa det. De lägger åratal på det hela och kan inte sluta tänka på det, givetvis är det eftersom de inte har några svar på argumenten vi kommer med.
Den enda med humor jag träffat på under tio år är Peter Ciszewski känd som den mest intensiva globskallen på hela X. Ha la ca 30-40h per vecka på flat earth. Han var dock annorlunda än de vanliga miffona. Han erkände att klientelet på flat earth 24/7 discord var tuffa att möta (de är de i högsta grad) han sa också att Celestial Theodolite var övertygande, vilket det är. Han trodde för en stund att han kunde debunka Celestial Theodolite men det visade sig att han missförstått optik. Han erkände sitt fel och var tvungen att ge upp, nu är han FE trots han ej tror på några andra konspirationer. Andra globdårar kommer ej ge med sig en milimeter trots att de naturligtvis egentligen håller med oss i vår överlägsna logik. Detta kan ej erkännas bland annat pga stolthet.
Det är nu 6 månader sedan Celestial Theodolite kom ut och fortfarande finns det absolut noll svar. Många menar nu att CT är det bästa beviset för flat earth hittills detta trots att det redan före var en total slakt av globen. Flera workshops har hållits och i en av de senare dök inte ens Roohif eller Jesse path of light upp, eftersom de ej har svar. I workshopen innan låtsades Roohif spela ett spel för att undvika frågor. Roohif är ett exempel på en sjuk person som ej är dum men saknar humor/finess.
Flat Earth är ett hot mot människors hela världsbild och det är därför vi ser detta sinnessjuka beteende. Några svar eller genuina invändningar existerar ej endast antaganden/felslut.
Om man är psykiskt frisk som min globskalle till bror som känt till FE nästan lika länge som mig så gör man det som är normalt, man struntar i det hela som han också gjort. Man blir inte helt galen av bland annat OCD.
Tippar på att många här har fått helgen totalt förstörd av en lekman som mig. Hur hade dessa personers mående varit om de fått höra på t ex indio007 eller nån av de andra experterna på flat earth 24/7.