2025-09-21, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Gissar på Heta arbeten... Någon har lattjat med en svets och det har gått åt helvete.
Det eller elfel.
Attentat känns inte som det mest troliga, även om det nu gäller HA:s lokaler.

Du menar alvar att dom skulle svetsat mitt i natten ?!?!?.
Sen har du även missat att det hittades någon bomb utanför stället ca 12 timmar innan du gjorde ditt inlägg här (begåvat).
Citera
2025-09-21, 09:10
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batman80
Sen har du även missat att det hittades någon bomb utanför stället ca 12 timmar innan du gjorde ditt inlägg här (begåvat).
Svetsar man inomhus kan det fara iväg och ligga och pyra några timmar innan det blir en brasa det är inget ovanligt, lika så att svetsa och greja på natten när det är lugnt och inte så mycket folk.
Citera
2025-09-21, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
HA är alldeles för strukturerat och hierakiskt för dagens gangsters. Jag antar att man fortfarande måste kunna något om motorer och motorcyklar för att få bli medlem i HA. Inga ungdomar idag orkar med den tid det krävs för allt detta. Motorburen ungdom har ersatts med adidasriddare på elkameler.

Är det fortfarande så? Bandidos släppte väl MC-kravet för länge sen iaf...
Citera
2025-09-21, 09:36
Medlem
Citat:
Problemet med att svetsa är att det inte alltid tar fyr NÄR man svetsar - utan långt senare.
Det ligger och pyr för att plötsligt flamma upp. Lite som många andra typer av bränder, exempelvis skortensbrand. Du eldar och fört flera timmar senare tar det fyr efter att en lite glödbrand legat och pyrt och skapat en kritisk massa av brännbara gaser som flammar upp.
Citera
2025-09-21, 09:36
Medlem
Föremålet vid Hells Angels lokal var skarpt
Citera
2025-09-21, 09:56
Medlem
Citat:
den logiska följdfrågan är: Varför smällde inte bomben?
Varför placera ut en bomb för att sedan tända på med stickor?
Dessutom - varför finns bomben kvar om den placerades i en byggnad som brann.
Det har aldrig slagit dig att bomben kanske redan fanns på plats, i en annan lokal och tillhörde HA?
Det står inte "utanför" - det står på plats.
Citera
2025-09-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
den logiska följdfrågan är: Varför smällde inte bomben?
Varför placera ut en bomb för att sedan tända på med stickor?
Dessutom - varför finns bomben kvar om den placerades i en byggnad som brann.
Det har aldrig slagit dig att bomben kanske redan fanns på plats, i en annan lokal och tillhörde HA?
Det står inte "utanför" - det står på plats.
Bomben satt tydligen på grinden enligt tidningarna.
Citera
2025-09-21, 10:54
Medlem
Citat:
Skarp handgranat vid Hells Angels lokal

Under lördagen brann en Hells Angels-lokal ner utanför Göteborg.
I samband med det hittade polisen ett farligt föremål på platsen.
Enligt uppgifter till TV4 Nyheterna var det en skarp handgranat.
https://www.tv4.se/artikel/6KlDdj2vr...edbrunna-lokal

En handgranat enligt TV 4. Då bör det här rubriceras som mordbrand.
Senast redigerad av Browser 2025-09-21 kl. 11:07.
Citera
2025-09-21, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.Harry
Undrar vilka som ligger bakom det här. Ett blattegäng eller en annan klubb?
Du kommer inte in på området utan att bli insläppt eftersom hela området är inhägnat. Dom har en vaktkur vid grinden med har jag för mig.
Om det är ett blattegäng. Undrar hur HA löser det då för dom verkar för fega för att hämnas mot dessa monkeys 😁
Bakom gården via berget måste man väl kunna smyga in på området i skydd av mörkret om man rekat ordentligt i förväg eller känner till området sen tidigare?
Citera
2025-09-21, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.tv4.se/artikel/6KlDdj2vr...edbrunna-lokal

En handgranat enligt TV 4. Då bör det här rubriceras som mordbrand.
Termosbomb enligt GP.
Citera
2025-09-21, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
Termosbomb enligt GP.
Är det sant att den va monterad på grinden som någon skrev tidigare i tråden?
Citera
2025-09-21, 13:36
Avstängd
Desinformerars avatar
Jag tror att tidningarna desinformerar ganska duktigt..
Om de hittade en Skarp granat på plats så lär de hittat den bland skit de kastat ut för att huset brinner eller i det nedbrunna huset..
Knappast att det suttit en Skarp Handgranat på Grinden för då hade det varit klassat som ett attentat mot Ha i samband med branden typ attt sticker de när det brinner så kan de bli sprängda när de öppnar grinden...
Själv tycker jag HA klubb lokal där är bra trevliga människor alldrig haft något strul med dom..
Varit där mycket för många år sen och druckit o lyssnat på musik och snackat skit o mest haft det som natt systembolag
Självklart finns flera HA medlemmar som jag hoppas råkar jävligt illa ut men det har ju inget med klubben o göra det är ju bara för dom råkar va riktiga svin
Så jag tycker det är tråkigt att det brann ner och vad media skriver och tycker är ointressant dom gubbarna pratar bara mellan 4 ögon inte i messengers
Om det va ett attentat eller dom själva som klantat sig kommer nog alldrig komma fram delvis för att försäkringar skall betala ut hehehehe
Men så som vissa medlemmar agerar mot andra människor i HAs namn så har jag full förståelse om nån bränner ner klubben
Om det skulle vara ett attentat så hoppas jag dom går igenom vad medlemmarna ställt till med så de kanske förstår varför de blev attackerade
Man behöver inte va en tung jävel för o bränna ner en klubbb kan åka dit som en loser och handla öl och låna dass och tutta på och åka därifrån innan de ens märker att det brinner
Citat:
Ursprungligen postat av Xposted
Bomben satt tydligen på grinden enligt tidningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in