2025-09-21, 12:56
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfkvkif
Tänkte precis fråga om det finns något sånt i närheten.

Känns spontant som ”större polisinsats” och ”avvikande beteende” talar för att någon/några fotograferar/flyger med drönare eller liknande. Med tanke på närheten till Studsvik som säkert är intressant för främmande makt.

Tänkte precis detsamma, åtminstone som det i detta fall verkade röra sig om en större insats i själva reservatet och inte bara typ kontroll av en bil på parkeringen. Särskilt som det nu stod att det inte är fara för allmänheten heller. Då är det enda rimliga jag kan komma på, att någon fotar Studsvik typ.
Citera
2025-09-21, 12:56
Medlem
Toppissäsongen har precis börjat.
Citera
2025-09-21, 13:02
Medlem
Citat: Ingen person har gripits i samband med händelsen. En av de fyra 20-åringarna misstänks för ringa narkotikabrott. …
Senast redigerad av jagochmigsjalv 2025-09-21 kl. 13:04. Anledning: Skrev fel
Citera
2025-09-21, 13:03
Medlem
Fettsugnings avatar
Troligen Studsvik det rör sig om. Är det skyddsobjekt tro? Ligger ju väldigt nära Stendörren.
Citera
2025-09-21, 13:06
Medlem
maltzors avatar
Finns en bild på lokaltidningens hemsida. Censurerad bil och man ser ett par gubbar som polisen har satt på marken.
Citera
2025-09-21, 13:09
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagochmigsjalv
Citat: Ingen person har gripits i samband med händelsen. En av de fyra 20-åringarna misstänks för ringa narkotikabrott. …
Stor polisinsats för det?
Citera
2025-09-21, 13:11
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maltzor
Finns en bild på lokaltidningens hemsida. Censurerad bil och man ser ett par gubbar som polisen har satt på marken.

Är det SN vi snackar om då eller?
Citera
2025-09-21, 13:19
Medlem
Klockan 11.48 anträffade polisen fyra personer i 20-årsåldern. Det var efter att allmänheten larmat polisen om personer som ska ha betett sig avvikande, som polis begav sig ut till Stendörren.

Enligt uppgift ska en av personerna hållit i något slags tillhygge.
Citera
2025-09-21, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Troligen Studsvik det rör sig om. Är det skyddsobjekt tro? Ligger ju väldigt nära Stendörren.
Studsvik är skyddsobjekt.
Citera
2025-09-21, 13:23
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deeps3ek
Toppissäsongen har precis börjat.
Japp min tanke också. Ungdomar som letar efter svamp. Självklart krävs alla resurser tillgängliga för att sätta dit förbrytarna [ironi].
Citera
2025-09-21, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Studsvik ligger väl inte så långt därifrån, men det kanske inte är något som någon är intresserad av?
Min mamma kände en person som arbetade som kärnfysiker på Studsvik en gång i tiden. I början på 1990-talet försvann han spårlöst och är inte återfunnen.
Då min mamma var vän till den försvunne personen, höll polisen förhör med henne. Då framkom att polisens teori var att KGB hade ”kidnappat” honom pga av hans kunskaper.

Kanske är det Studsvik det gäller nu…
Citera
2025-09-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
En man som har arbetat som kärnfysiker där, är spårlöst försvunnen sedan början av 1990-talet. Han var vän till min mamma och hon förhördes av polisen. Teorin kring försvinnandet är att ryska intressen ligger bakom det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in