2025-09-20, 23:45
Medlem
Expo är väl vänsterextrema?
Jag hoppas på att Hem & hyra vinner. De har gjort ett antal bra artiklar i år och jag tycker det är bra att de lyfter fram felaktigheter som bostadsbolagen allt för ofta kör med nuförtiden, samt hjälper till att få lite ordning på bostadsmarknaden.
Citera
2025-09-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
jag vet inte hur många exempel du vill ha, det är ju trist att du år efter år har missat detta, att du är så oerhört lite beläst och att du i princip aldrig öppnat en morgontidning under dom sista 30 år, men det är ju ditt problem om du vill gå genom livet och bara liksom rycka på axlarna och tänka "i dont know"
några fall är t ex

- en 17-årig pojke till fängelse för att ha skjutit ihjäl polismannen Andreas Danman, och hans mamma är en polis.

- ett annat fall greps en man, son till en chef inom polisen i Dalarna, i samband med en gängrazzia i Sverige 2002, där han var beväpnad med pistol och känd för samröre med kriminella

- april 2025 misstänktes en 20-årig man, som tidigare hette Christian Eriksen och var norsk medborgare, för att ha skjutit ihjäl två personer på ett universitet i Florida. Mannen var son till stadens vicesheriff

- Örebro län: Toppolitiker har son med gängkoppling: ”Har gjort vad jag kunnat som far”

tror det får räcka, har annat att göra än att googla bara för att du ingenting vet, ingenting sett, ingenting läst.

Du nämnde en politiker utan källa.

Fortfarande har du inga källor.

Expo avslöjade en toppolitiker, minister dessutom.

Verkar gå lite "sådär" för dig att googla dig till svar.

Men tanke på att du inte ens inleder meningar med stor bokstav så undrar jag hur mycket du läser själv.
Citera
2025-09-20, 23:53
Avstängd
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Du nämnde en politiker och då var det en lokalpolitiker.

Men fortfarande har du inga källor.

Expo avslöjade en toppolitiker, minister dessutom.

Verkar gå lite "sådär" för dig att googla dig till svar.

Men tanke på att du inte ens inleder meningar med stor bokstav så undrar jag hur mycket du läser själv.

det finns fortfarande ignenting som pekar på att det var en säkerhetsrisk överhuvudtaget.

avslöjande är ungefär "ministerns son drack bärs med hammarbys fotbollshuliganer"

det är på den nivån avslöjandet och grävet ligger.
Citera
2025-09-20, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
det finns fortfarande ignenting som pekar på att det var en säkerhetsrisk överhuvudtaget.

avslöjande är ungefär "ministerns son drack bärs med hammarbys fotbollshuliganer"

det är på den nivån avslöjandet och grävet ligger.

Det är väl omdebatterat i media om det var det eller inte.

Jag skrev dock att de kunde utvecklas till en säkerhetsrisk.

Vi får se om Expo vinner priset.
Citera
2025-09-21, 10:52
Medlem
jontepsgs avatar
Bara för att det är en vänsterorienterad tidning som är nominerad så betyder det inte inte att stiftelsen är det. Och det är inte heller svårt att kolla upp, men jag gissar att det egentligen är granskningen i sig som gör ont i era ömma själar. Stackare. 💔

Förra året var det Anders Bengtssons granskning för Offside och alla vet ju att fotboll är ren vänstersmörja..
Citera
2025-09-21, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Du menar att det inte är något nytt men kan inte nämna en enda gång det hänt förut?

Det är ju ett socialt nätverk till ministern om det är hans son.

Bristen på medias intresse är förklaringen. ETT exempel på sådant medialt ointresse är:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nfeldts-bostad

En vakt får för sig att efter lång anställning ta livet av sig, i Reinfeldts bostad, när ena sonen är hemma. Sedan visar det sig att sonen är knarkare. Det görs husrannsakan hemma hos Reinfeldt som resulterar i narkotikabeslag. Detta skedde under tiden Reinfeldt prisades som en öppna-gränser-Messias, så medialt intresse var - 0. För att exponeras av media och Expo krävs ett grundläggande ogillande av objektet som ska granskas och exponeras.

Sverige lider av omfattande korruption och oegentligheter som kan knytas till politiker, det är inte minst ett utbrett problem bland politiker inom kommun och region. Ingen kan tro att korruption och oegentligheter inte är ett problem inom regering- och riksdagspolitiker.
Citera
2025-09-21, 11:57
Medlem
Bazze1s avatar
Årets skämt inte granskning.

Blöj-terrorister ska aldrig belönas.
Citera
2025-09-21, 12:07
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Tänk om EXPO vände sin granskning inåt, för en stund - undrar hur mången av deras anställda som skulle klara en genomlysning av deras vandel och brottsregister...?
Citera
2025-09-21, 12:32
Medlem
Hardstekts avatar
kul att en terroristklassad organisation får utmärkelser.
Citera
2025-09-21, 12:57
Medlem
scoremaxs avatar
Jag tycker definitivt dom bör få pris för detta.
Ett gräv som inte resulterade i precis någonting är nog ganska mycket vad man kan begära som max.

Kunde dom få med Expressens Thomas Mattson och näthatsgranskaren på något sätt så kunde dom dela på något nyinstiftat gruppris, typ:

”I en riktig värld hade vi suttit på Hispan”- Priset.
Citera
2025-09-21, 12:58
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Nej, de skall äta bajs. "Skit ska skit ha" säger vi där jag kommer ifrån.

De borde få en bajskorv i julklapp av sin mamma.
Hörrudu damen...såg ditt första och oborstade inlägg och valde att inte svara, rikta din uppmärksamhet åt ett annat håll.

Jag har kommit över kiss & bajs stadiet.
Citera
2025-09-21, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Bristen på medias intresse är förklaringen. ETT exempel på sådant medialt ointresse är:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...nfeldts-bostad

En vakt får för sig att efter lång anställning ta livet av sig, i Reinfeldts bostad, när ena sonen är hemma. Sedan visar det sig att sonen är knarkare. Det görs husrannsakan hemma hos Reinfeldt som resulterar i narkotikabeslag. Detta skedde under tiden Reinfeldt prisades som en öppna-gränser-Messias, så medialt intresse var - 0. För att exponeras av media och Expo krävs ett grundläggande ogillande av objektet som ska granskas och exponeras.

Sverige lider av omfattande korruption och oegentligheter som kan knytas till politiker, det är inte minst ett utbrett problem bland politiker inom kommun och region. Ingen kan tro att korruption och oegentligheter inte är ett problem inom regering- och riksdagspolitiker.

Vet inte vart du vil komma det blev ju uppmärksammat?(2012)

Sedan att självmord bland män inte uppmärksammas tillräckligt kan jag hålla med om.

Men det är inte tyst om det.

Uppgiften om narkotikabrott hittar jag ingenstans i artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in