• 1
  • 2
2025-09-07, 17:54
Medlem
Gosifs avatar
Utan att behöva koppla fast i drevet på bakhjulet?
Citera
2025-09-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Utan att behöva koppla fast i drevet på bakhjulet?
Kikade lite snabbt, tycker det verkar som att de flesta lite dyrare klarar sig utan sladdar och extra sensorer. https://www.xxl.se/sigma-rox-2-0-bas...195657_1_Style
Senast redigerad av Stiffinger 2025-09-07 kl. 18:03.
Citera
2025-09-07, 19:02
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Kikade lite snabbt, tycker det verkar som att de flesta lite dyrare klarar sig utan sladdar och extra sensorer. https://www.xxl.se/sigma-rox-2-0-bas...195657_1_Style

Tack så mkt!
Citera
2025-09-07, 20:02
Medlem
BOMB-CPs avatar
Alla med GPS såklart, eller så köper du bara en hållare till din mobila telefon.
Citera
2025-09-07, 22:51
Medlem
Finns billiga trådlösa, tex: https://www.kjell.com/se/produkter/h...eldator-p47981
Citera
2025-09-08, 00:13
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Finns billiga trådlösa, tex: https://www.kjell.com/se/produkter/h...eldator-p47981
Ts frågade inte efter en billig, utan en cykeldator utan sensorer och kablar efterfrågades.

TS skrev iofs lite tokigt om "drevet i bakhjulet" men alla förstår att han inte ville ha något krafs alls i hjulen utan bara en dator på styret.
Citera
2025-09-08, 01:48
Medlem
killawifes avatar
T.o.m Biltema har både trådlösa och trådade.
Citera
2025-09-08, 13:08
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Ts frågade inte efter en billig, utan en cykeldator utan sensorer och kablar efterfrågades.

TS skrev iofs lite tokigt om "drevet i bakhjulet" men alla förstår att han inte ville ha något krafs alls i hjulen utan bara en dator på styret.

De utan sensor som använder GPS drar väldigt mycket ström och har ganska kort batteritid. Det fins trådlösa som använder induktiv sensor i framhjulet där sensorn drivs med induktionen och därför inte behöver eget batteri. Dessa datorer har lång drifttid på batterier. Hade en sådan för typ 20 år sen och den funkade bra. Sensorns räckvidd är inte så lång så den måste sitta på framhjulet.
Citera
2025-09-08, 14:48
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
De utan sensor som använder GPS drar väldigt mycket ström och har ganska kort batteritid. Det fins trådlösa som använder induktiv sensor i framhjulet där sensorn drivs med induktionen och därför inte behöver eget batteri. Dessa datorer har lång drifttid på batterier. Hade en sådan för typ 20 år sen och den funkade bra. Sensorns räckvidd är inte så lång så den måste sitta på framhjulet.
Hur länge är du ute och cyklar egentligen, en GPS-cykeldator klarar av ca 20 timmar för att sedan behöva laddas 60-90 minuter.

Jag vidhåller att TS ska köpa en hållare till sin mobila telefon ist.
Citera
2025-09-09, 09:38
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Hur länge är du ute och cyklar egentligen, en GPS-cykeldator klarar av ca 20 timmar för att sedan behöva laddas 60-90 minuter.

Snarare 2-3 timmar om man inte väljer att ha sämre precision på positioneringen men då funkar det dåligt pga de störningar som ryssarna jämt håller på med.
Citera
2025-09-09, 09:40
Medlem
Citat:
Har du förslag på app? Jag vill att den slutar registrera när jag ställer ifrån mig cykeln, och startar när jag sätter mig på den.
Citera
2025-09-20, 20:32
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Har du förslag på app? Jag vill att den slutar registrera när jag ställer ifrån mig cykeln, och startar när jag sätter mig på den.
Google Fit fungerar alldeles utmärkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in