Citat:
Ursprungligen postat av
Saltkatt
Även om Carlson i sak har rätt här, så är det ju lite magstarkt av en Putin-rövslickare att komma och framställa sig som yttrandefrihetens värnare och sista utpost. Han har väl påbörjat sitt försök till presidentkampanj med det här, kanske. Trovärdigt? Nä.
Du verkar inte ha mycket bakgrundsinformation. Tucker Carlsson är journalist och har alltid värnat om sanningen. Trots att han jobbade på FOX hymlade han inte med att det inte fanns massförstörelsevapen i Irak t ex. Han avslöjade hyckleriet med Januari-kuppen genom att gå igenom videomatrialet av övervakningsfilmerna vilka han fick tillgång till just för att han är en respekterad journalist som inte hycklar. Han har även intervjuat Putin trots att västvärlden ville censurera allt från Ryssland.
Han är en modig kämpe för yttrandefrihet, och jag är på hans linje här. En komiker (och även alla andra) måste, och till stark skillnad från i Europa, få säga vad de vill. Dock skulle jag inte vilja att mina skattepengar subventionerar sån här skit och ett TV-bolag måste precis som alla andra arbetsgivare få avskeda olämpliga personer.
Tillägg: Det jag gissar att det vänstern har svårt att förstå är att med rättigheter kommer skyldigheter, med frihet kommer ansvar, med handlingar kommer konsekvenser.