2025-09-19, 22:22
Medlem
Å andra sidan behöver de flesta kvinnor hjälp med försörjningen, inte så snyggt det heller …

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Äcklig lögnare. Han borde verkligen be Jannike om ursäkt offentligt. Lika väl som tidningen Z.

Bara för att man kan slå en boll betyder inte att man är en bra människa eller livskamrat.

Nu i efterhand förstår man också varför rumänskan som Borg gifte sig med kallade sig själv för ”världens bäst betalda hotellstäderska” efter deras skilsmässa.
Och man undrade ju - verkligen - varför Borg gifte sig med Loredana. Nu vet man att de drogade ihop..

Jag tycker synd om sonen.

Sen är det alltid patetiskt med dessa ”vuxna” män som måste ”räddas” av en kvinna.

Det är sällan man läser (aldrig?) tvärtom att en vuxen kvinna behöver hjälp av en man för att överhuvudtaget klara av vardagslivet.

Och till sist var det också patetiskt när Henning Sjöström gick ut med att Björn Borg var den son som han aldrig fick 🙈
Citera
2025-09-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Visserligen, men till de berömda idrottsprofilerna som gick under benämningen 56-orna räknas främst Björn, Frank, Ingemar och Linda.

Längdskidåkning har aldrig haft samma status som tennis. brottning, slalom och friidrott.

I landet Sverige vill jag påstå att längdskidåkning har väldigt mycket högre status än brottning generellt.
Citera
2025-09-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Ändå hedrande att vänta med memoarerna till man är 69 år än som vissa skriva dem som ung när man precis slagit igenom.

Han släppte ju en biografi i början av 90-talet som han pratat om i intervjuer inför det här släppet, om att det han säger i den "inte är han" eller liknande. Lex Patrik Sjöbergs första självbiografi.
Citera
2025-09-19, 23:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Så klart. När jag hörde honom förstår jag varför han slutade. Jag tror han gjorde rätt, trist bara att fortsättningen inte blev så bra de närmaste decennierna. Han hade nog behövt någon som stöttade honom i den processen, han var nog inte mogen att hantera det.
Det är inte så ovanligt att stora idrottsstjärnor hamnar i en identitetskris när de slutar på elitnivå.
Man hör att de t.ex börjar missbruka och en del begår självmord.
Om hela ens liv är uppbyggt på att vara elitidrottare så kan det bli svårt att hitta sitt nya jag när man lagt idrotten på hyllan.
Ett exempel är Petter Northug som fick olika problem efter att ha avslutat sin skidkarriär.
Citera
2025-09-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torulv
Å andra sidan behöver de flesta kvinnor hjälp med försörjningen, inte så snyggt det heller …

Av BB:s kvinnor var det bara Jannike som eventuellt behövde det. Men hon var ju å andra sidan ingen kvinna utan en tonårstjej när de träffades och skaffade barn.
Citera
2025-09-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Så klart. När jag hörde honom förstår jag varför han slutade. Jag tror han gjorde rätt, trist bara att fortsättningen inte blev så bra de närmaste decennierna. Han hade nog behövt någon som stöttade honom i den processen, han var nog inte mogen att hantera det.

Exakt! Föräldrarna stöttade honom i hans tenniskarriär bäst de kunde, men därutöver tycks de inte ha haft kapacitet att tex ge goda råd angående framtiden, studier, livsmål etc.

Och Henning Sjöström som i media kallade BB sin ”son” var inte mycket bättre han. Han kunde ge juridisk hjälp - men där tog det slut.
Citera
2025-09-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det är inte så ovanligt att stora idrottsstjärnor hamnar i en identitetskris när de slutar på elitnivå.
Man hör att de t.ex börjar missbruka och en del begår självmord.
Om hela ens liv är uppbyggt på att vara elitidrottare så kan det bli svårt att hitta sitt nya jag när man lagt idrotten på hyllan.
Ett exempel är Petter Northug som fick olika problem efter att ha avslutat sin skidkarriär.

På SVTplay finns det en väldigt bra dokumentär om ”barnen som pressas att bli elitidrottare”. Det finns även andra med liknande tema.

Nu var ju BB inte pressad - så vitt vi vet - av någon annan än sig själv och senare med framgångarna kanske av publiken o media.

Problemet med sådana som BB är att trots pengarna har de inget att falla tillbaka på. Ingen utbildning. Inga planer. Och därtill lättlurad.
Citera
2025-09-19, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Ändå hedrande att vänta med memoarerna till man är 69 år än som vissa skriva dem som ung när man precis slagit igenom.

Tvärtom. Först stämmer han tidningen Z för förtal och snackar skit om sitt barn mamma..
Sen årtionden efteråt erkänner han till slut att båda hade rätt. Och att han själv var ett svin.
Citera
2025-09-19, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Han släppte ju en biografi i början av 90-talet som han pratat om i intervjuer inför det här släppet, om att det han säger i den "inte är han" eller liknande. Lex Patrik Sjöbergs första självbiografi.

Om den nuvarande frun råkar dö innan BB kan hän släppa ut sina senaste memoarer och erkänna att han har varit otrogen gentemot henne också - så långe prostatan tillät det. För nu är väl det roliga slut..
Citera
2025-09-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tvärtom. Först stämmer han tidningen Z för förtal och snackar skit om sitt barn mamma..
Sen årtionden efteråt erkänner han till slut att båda hade rätt. Och att han själv var ett svin.
Likväl förtal.
Citera
2025-09-20, 11:32
Medlem
Tror inte en sekund på att han motionerar runt sofforna..så jäkla dum är han inte...han har råd med eget gym eller så går han till något...det där sa han för att få uppmärksamhet inför boksläppet
Citera
2025-09-20, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Tror inte en sekund på att han motionerar runt sofforna..så jäkla dum är han inte...han har råd med eget gym eller så går han till något...det där sa han för att få uppmärksamhet inför boksläppet
Ja, det där va ju på skoj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in