2025-09-17, 18:38
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag kan erkänna att jag är osäker på användarupplevelsen som avstängd, jag har aldrig testat själv.

Jag tycker att det hade räckt om möjligheten att posta och skicka PM hade varit blockerad.
Användarupplevelsen som avstängd är som oinloggad. Och du ser inte dina tidigare PM.
Den är, kort sagt, dålig, och om det är by design eller by default vet väl ingen mer än den som en gång ’designade’ detta.

Och din sista mening är vad jag alltid hävdat, och som alla andra fora har, utom just Flashback.
Citera
2025-09-17, 18:52
Medlem
Det finns ju en logga ut under pilen högst upp till höger. Men då måste man logga ut var gång för annars så är man ju inloggad direkt när man öppnar sidan. Har påtalat detta tidigare och fick då rådet (av en moderator) att ha flera konto, alltså kringgå avstängningen. Tycker väl inte att det är rätt väg. Man vill ju ändå kunna läsa här ändå om man blir avstängd, man är ju nyfiken. Någon skada kan det ju inte göra tycker man.
Citera
2025-09-19, 00:56
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Har aldrig fattat varför man inte tillåts läsa när man är avstängd. Borde räcka att man inte fick posta.
Dessutom kan man inte läsa sina pm, så man vet inte varför man är avstängd förrän efteråt.
Det finns säkert någon förvirrad tanke bakom det
Du är tillåten att läsa. Du är även tillåten att logga in på ett alternativt konto om du behöver konsultera en moderator eller admin via PM under avstängningen. Men du får inte posta inlägg på det kontot, för då stängs även alt-kontot av.
Citera
2025-09-20, 10:57
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Det finns funktionalitet på forumet för att begränsa vad medlemmar kan göra, t.e.x. för nyregistrerade. Det torde vara väldigt lätt att sätta liknande regler för avstängda så att meddelanden inte kan skickas annat än till moderator och admin, samt att inlägg inte kan göras annat än i någon forumdel för att klaga på sin avstängning. Då slipper avstängda radera kakor för att logga ut, och kan också läsa meddelande om orsak till avstängning. Istället hänvisas man till alternativt konto, och det ligger såklart i Flashbacks ägares intresse att så många konton som möjligt skapas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in