2025-09-15, 22:41
Medlem
Vit-Brandbils avatar
När man blir avstängd så möts man av just denna text under hela den perioden när man går in på flashback. Här skulle det behövas en enkel knapp för att logga ut som man även under avstängningen kan fortsätta läsa på sidan.
Skulle vara trevligt om det gick att lösa.
Citera
2025-09-15, 22:55
Medlem
Onanikrems avatar
Töm kakboxen eller använd alternativ webbläsare. (Om inget nytt hänt sedan sist jag var avstängd?)
Citera
2025-09-15, 23:15
Medlem
kalkryggars avatar
Det borde gå att du rensar cookies. Om du inte vill rensa alla cookies så kan du göra det för bara FB. Om du inte vet hur man gör så googla på det så bör du hitta en simpel genomgång.
Citera
2025-09-15, 23:54
Medlem
mikaelss avatar
Har aldrig fattat varför man inte tillåts läsa när man är avstängd. Borde räcka att man inte fick posta.
Dessutom kan man inte läsa sina pm, så man vet inte varför man är avstängd förrän efteråt.
Det finns säkert någon förvirrad tanke bakom det
Citera
2025-09-15, 23:55
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
När man blir avstängd så möts man av just denna text under hela den perioden när man går in på flashback. Här skulle det behövas en enkel knapp för att logga ut som man även under avstängningen kan fortsätta läsa på sidan.
Skulle vara trevligt om det gick att lösa.

Om du inte kan logga in är du ju spärrad av en anledning, kanske kolla vad som gjordes innan du inte kunde logga in.
Citera
2025-09-16, 00:03
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Om du inte kan logga in är du ju spärrad av en anledning, kanske kolla vad som gjordes innan du inte kunde logga in.
Dumjävel, jag kan ju inte läsa mina pm när jag inte kan logga in.
Jag kan ju inte gå in utan inloggning och kolla i forumet och hoppas att det notifierats.
Bitch, du fattar verkligen inte hur fb funkar, men så skriver du ju hjärndöd skit hela tiden.
Poängen är att man borde kunna vara inloggad men avstängd, fattar du?
Kunna läsa men inte posta, ok?
Gör du dig dum, eller kommer det av sig själv?
Citera
2025-09-16, 00:24
Medlem
argaangelicas avatar
En får ju pm när en mod har gjort en åtgärd, om en vet att en mod gjort typ 3-6-9 åtgärder borde det inte komma som en överraskning med en avstängning...
Citera
2025-09-16, 06:36
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Töm kakboxen eller använd alternativ webbläsare. (Om inget nytt hänt sedan sist jag var avstängd?)

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det borde gå att du rensar cookies. Om du inte vill rensa alla cookies så kan du göra det för bara FB. Om du inte vet hur man gör så googla på det så bör du hitta en simpel genomgång.

Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
TS: du behöver tömma cookies. Då borde det funka. Eller byt browser.

Tack för svaren men förstår inte varför det ska krävas när man enkelt bara kunnat gjort en ”logga ut” ruta på sidan eller som mikaels skriver här nedan, varför inte bara ha allt som vanligt men att du helt enkelt inte kan posta. Då kan man även få läsa meddelandet om varför man blivit avstängd. I vissa fall är de inte alltid helt glasklart och ibland är inte beslutet rätt taget.

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Har aldrig fattat varför man inte tillåts läsa när man är avstängd. Borde räcka att man inte fick posta.
Dessutom kan man inte läsa sina pm, så man vet inte varför man är avstängd förrän efteråt.

Tack, bra tanke, se text ovan👍👍
Citera
2025-09-17, 16:53
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Viss förvirring bör man kunna bota, lyckas man rensa kakorna så kan man sedan läsa (FB) Avstängningar och bannlysningar

Själv är jag inte övertygad om att det finns någon tanke, förvirrad eller ej, bakom det hela. Hur avstängda användare upplever en viss tjänst torde vara ganska lågt prioriterat.
Citera
2025-09-17, 18:23
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Viss förvirring bör man kunna bota, lyckas man rensa kakorna så kan man sedan läsa (FB) Avstängningar och bannlysningar

Själv är jag inte övertygad om att det finns någon tanke, förvirrad eller ej, bakom det hela. Hur avstängda användare upplever en viss tjänst torde vara ganska lågt prioriterat.
Men man kan fortfarande inte läsa det pm som förklarar varför man blev avstängd.

Avstängda användare är fortfarande användare, eller? Eller räknas inte användarupplevelsen när man är avstängd?
Varför är jag avstängd från att läsa mina pm? Mina gamla inlägg?

Avstängningen ska ju hindra mig att posta, eller hur? Att delta i, och enligt er förstöra, diskussionen. Det är ju därför jag blir avstängd. Eller vill ni dessutom bestraffa och förnedra mig ytterligare? Varför inte tvinga alla avstängda att öppna ett nytt konto istället?

Som sagt, ingen vidare tanke bakom detta …
Citera
2025-09-17, 18:29
Medlem
Det är vansinne ja.

Du kan dock läsa genom incognito tab i Chrome tex
Citera
2025-09-17, 18:31
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Men man kan fortfarande inte läsa det pm som förklarar varför man blev avstängd.

Avstängda användare är fortfarande användare, eller? Eller räknas inte användarupplevelsen när man är avstängd?
Varför är jag avstängd från att läsa mina pm? Mina gamla inlägg?

Avstängningen ska ju hindra mig att posta, eller hur? Att delta i, och enligt er förstöra, diskussionen. Det är ju därför jag blir avstängd. Eller vill ni dessutom bestraffa och förnedra mig ytterligare? Varför inte tvinga alla avstängda att öppna ett nytt konto istället?

Som sagt, ingen vidare tanke bakom detta …
Jag tror att du den här gången fick med det rätta svaret. Antagligen har ingen funderat på saken när systemet utvecklades.
Det PM som skickas berättar väl egentligen inte mer än vad som står i det publicerade meddelandet? I samband med omröstning brukar ju ett PM skickas med länk till berört inlägg, det kan läsas innan eventuell avstängning verkställs. Jag kan erkänna att jag är osäker på användarupplevelsen som avstängd, jag har aldrig testat själv.

Jag tycker att det hade räckt om möjligheten att posta och skicka PM hade varit blockerad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in