2025-09-19, 15:27
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slitnapjux
Hej CC75!

Yes, jag har läst ditt inlägg och det går inte ihop för mig. Först skriver du att kvinnor som ligger med bad boys är ”sexuella slampor” och sedan blir mer fridiga när de träffar någon mer seriös. Gott så, men det som fick mig att haja till var att du sedan skrev: det är inte är okej, och det är ett beteende inte någon man borde acceptera. Iskallt.

Sedan blir tonen plötsligt fluffig: du berömmer henne för att hon sätter gränser och slutar med beteenden hon tidigare tyckt var skadliga, men då kan mannen ”välja annorlunda”. Ja, du skrev ju att beteendet inte är okej och att ingen man borde acceptera det. Om det inte finns något tredje alternativ borde du då rimligen tycka att hon för alltid ska leva utan man (partner)?

Jag tycker det blir halt och potentiellt manipulativt när man först slår fast något stenhårt och sedan direkt motsäger sig själv. Det blir lite så; ”det är okej att slåss” och sedan ”våld är aldrig okej”, och när någon påpekar motsägelsen svara: ”hur kan du dra den slutsatsen när jag skrev att våld aldrig är okej?”

Hej Slitnapjux

Tack för att du påpekar detta som jag nu förstår kan låta ologiskt så som det framställs. Även tack för din goda ton i ditt svar. Inte helt vanligt förekommande här på FB.

Jag skrev som jag gjorde mer som en beskrivning hur dessa kvinnor ses som, dvs slampor, inte att jag anser att de är det. Jag har inga problem med kvinnor som ligger runt även om jag anser att det i högre grad påverkar kvinnor negativt än motsvarande för män. Mår en kvinna bra av att ligga runt, varsågod. Vad jag har problem med är det hyckleri som en del kvinnor visar upp när det gäller killar. Badboyen får vad han vill ha direkt men den snälla goa, vettiga killen han ska behöva vänta trots att tjejen vet att båda killarna vill (oftast) samma sak. För mig är detta hyckleri inte okej och jag anser inte att någon kille ska acceptera det men många killar gör det. Fakta är att en kvinna som vill vara intim med en man, hon är det. Enda anledningen hon inte är det fast hon vill, är för att visa upp en fasad av att vara mer ”virgin” än vad hon är. Dvs hon fejkar sin image. Fine, vi gör det alla till någon grad men för den som varit med ett tag blir det löjligt, lite oseriöst och omoget. Märk väl, det är "anledningen" till hennes ändrade beteende som avgör om det är hyckleri eller ett helt okej beteende.

Jag medger dock att så som jag skrev är det lätt att tolka som om att jag är en av de män som anser att kvinnor är samt kallar kvinnor som ligger runt för slampor men lika lite som jag kallar kvinnor för ”horor” (ett ord jag avskyr och aldrig skulle kalla någon för), lika lite skulle jag kalla någon kvinna för slampa. Tvärtom. En kvinna som ligger runt för att hon gillar det och som inte skäms för det, hon får ändå respekt, av mig och andra män. Sedan finns det alltid de män som tycker annorlunda vilket är helt okej. Dock är det inte enligt mig okej att vara nedlåtande mot dem, vilket, tyvärr, en del män är.

Det ÄR bra om hon kommer till insikt att hennes gamla beteende inte var bra för henne. Det ÄR bra att hon idag vet vad hon tycker om i sängen och vad hon inte tycker om. Men det innebär inte att hon är rätt kvinna för alla män. Lika lite som hon var rätt kvinna för alla män när hon var mer ”experimenterande”. Varje man får själv avgöra om hon är rätt för honom eller inte (och tvärtom förstås). Jag har varit tydlig med att detta är i grunden TS problem och inte hennes. Han får avgöra om han vill vara tillsammans med henne under de premisser som hon är villiga att ge. Om inte TS vill finns det garanterat många ändra män som är villiga att acceptera dem så ensam kommer hon säkerligen inte att behöva vara.

Jag hoppas ovan klargör lite av vad jag tycker och tänker i ämnet. Det är inte min mening att vara manipulativ men ibland uttrycker jag mig inte helt perfekt. Skriver snabbt och inte helt med en röd tråd. Jag är inte helt utan brister jag heller…

// CC
Citera
2025-09-19, 17:35
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Det är inget fel i att någon utvecklas och inser att hon vill vänta med intimitet men för mig signalerar det otrygghet och / eller att vi inte har samma behov av intimitet, särskilt om hennes förflutna visar på ett motsatt beteende. Visst, hon kan ha moraliska eller religiösa skäl och det är helt okej men då är hon inte kompatibel med mig och inte jag med henne. Nu är också intimitet viktigt för mig och skulle jag och hon inte mötas där, då är vi heller inte kompatibla som partners. Det är få relationer där frekvens och innehåll i intimitet ökar i en relation. Det normala och absolut vanligaste är att det minskar. Det är lite som förhandling av ny lön. Går du in lågt kommer du aldrig eller mycket sällan ikapp.
// CC

Du verkar se det som att om man inte vill ha sex tidigt så har man nåt problem med sig själv man behöver reda ut? Men det kan ju helt enkelt vara insikten att sex kan grumla omdömet och göra att man blir fokuserad på det spännande med nytt sex och mindre på att lära känna personen ordentligt? Hångelfokus och nykärsex kan ju pågå i månader och det är ju lite tråkigt om man efter dessa månader upptäcker att ens värderingar tydligen inte alls lirar.

Eller vet inte om du menar en annan tidsram. Ja absolut, om man inte vill ha sex på flera månader så är nog något lite off (förutom om man är oskuld kanske). Men är väl rimligt att vänta ett par veckor så att man hinner prata och lära känna varandra först. Dessutom, den som väntar på något gott...
Citera
2025-09-19, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Du verkar se det som att om man inte vill ha sex tidigt så har man nåt problem med sig själv man behöver reda ut? Men det kan ju helt enkelt vara insikten att sex kan grumla omdömet och göra att man blir fokuserad på det spännande med nytt sex och mindre på att lära känna personen ordentligt? Hångelfokus och nykärsex kan ju pågå i månader och det är ju lite tråkigt om man efter dessa månader upptäcker att ens värderingar tydligen inte alls lirar.

Eller vet inte om du menar en annan tidsram. Ja absolut, om man inte vill ha sex på flera månader så är nog något lite off (förutom om man är oskuld kanske). Men är väl rimligt att vänta ett par veckor så att man hinner prata och lära känna varandra först. Dessutom, den som väntar på något gott...
Men herre gud… du verkar vara helt fast i ett svartvitt tänk. Så man kan absolut inte lära känna varandra, spendera tid med varandra osv osv, om man har haft sex än? Helt plötsligt skulle all tid gå åt till sexuella aktiviteter, eller vadå?

Skulle det bli så här efter första sexuella initiativet också menar du?

Lika tråkigt vore det väl att man har hittat sin drömbrud…som inte tycker att man är sexuellt kompatibla med varandra. Den som väntar på något gott va…? Jo tack, risken är ju stor att man går och väntar på något som visade sig smaka illa.

Jag kan förstå att man resonerar som du gör om man har en väldigt liten penis, har könsherpes eller bakteriell vaginos, eller är född med ett annat kön. Någon slags hemlighet som inte får komma ut. Men å andra sidan kan det vara avgörande val redan från början, så varför inte avslöja dem i tid?

Att ha sex bör inte ”grumla omdömet” i den kolossala mängden som du beskriver. Eller att frånvaro av sex skulle leda till något bättre i slutändan. Har du ens testat för att kunna avgöra?

Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Det många som svarat verkar ha missat är att TS skriver att han hade varit nöjd med deras sexliv om det inte varit för att han vet att hon tidigare gjort andra saker sexuellt med andra. Det är alltså inte så att han saknar några specifika saker i deras sexliv som han har svårt att klara sig utan, det han mår dåligt för är att hon gjort ”mer” med tidigare sexpartners än med honom.

Tjejen har förklarat att hon tidigare har gjort saker sexuellt som hon inte har velat, men som hon gjort ändå för att hon blivit pressad till det.

Jag ser det som jättebra att hon utvecklats så att hon numera vågar säga ifrån när det är något hon inte gillar, den tryggheten i sig själv och tillit till partnern är en grund som behövs om man vill bygga ett bra sexliv!

TS- VILL du att hon ska göra saker sexuellt med dig som hon inte vill göra och som hon tycker är obehagliga för att hon känner sig pressad av dig?

Vill du det, så var ärlig med det till henne så att hon inser hur lite du bryr dig om henne och kan lämna dig. Vill du inte att hon ska tycka att sex med dig är obehagligt och hemskt, tänk då för fan till innan ditt (helt onödiga) mindervärdeskomplex får dig att förstöra er relation.
Ja, annars får han väl pressa henne då…

Jag anser att man antingen gör saker som man tycker om själv, eller som man kan tänka sig att göra för den andres skull. Utan att det ska kännas som ett tvång eller ultimatum. Skulle en tjejkompis berätta för mig att hon har analsex för att hennes snubbe kräver det, eller går med på att förnedras i rädsla att bli lämnad annars (för att hon inte vill vara ensam), hade jag rått henne till att sluta upp med det och låta det ta slut av sig självt… —> hon missar ju chansen att träffa någon bättre om hon slösar tid på den snubben. Ingen vill pina sig igenom saker man inte vill egentligen. Vissa tjejer är nog dåliga på att stå upp för sig själva mot sina porrskadade män.

I slutändan tror jag det handlar om TS och andra skribenter att få avgöra att det här är defintitionen en badboy. Och att man här ska klargöra vilka regler som har ställts upp och ska gälla, och inte ska få brytas av någon. Trolltråd igen m.a.o. Men det skadar inte att seriösa skribenter kommer med invändningar.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Och vad är anledningen till att hon berättat såna saker för dig då?
Ja precis. Vad skulle sannolikheten vara att det skulle hända…? M.t.p min kommentar ovan om tråden.
-Har du t ex varit med om det?
-Har du pressat någon tjej som inte har varit villig till något från början? Eller har du respekterat det?

Jag har aldrig varit med om att någon kille har försökt pressa mig till något sexuellt jag inte vill. Enda frågan jag har fått gällande en sak jag absolut inte vill har respekterats direkt och inte tagits upp mer sedan.

Om en tjej är med om det flera ggr vet jag inte vad jag ska säga. Borderlinevibbar (som någon föreslog): ja. De vill inte vara ensamma, och ställer väl i allmänhet upp på alla sexuellt utsvävande äventyr, vad jag har förstått det. Men vilka är killarna de möter i så fall? Att pressa någon till att göra något de inte vill är inte ett bra tecken för en kille heller.

Jag kan förstå att en tjej berättar om t ex en våldtäkt eller sexuella övergrepp, som en del av en förklaring till varför hon inte är bekväm med allt, eller liknande. Men att sätta och säga att man har haft gangbangs, blivit fistad, dubbelpeneterad analt, spelat in hardcore-porr, osv osv, med ursäkten ”killen jag var med tvingade mig…”, hehe låter mer som att hon har testat lite fetischer eller sexuella gränser men kommit fram till att det inte var något för henne. Normalt hade väl ingen berättat om det
Senast redigerad av MuscularTension 2025-09-19 kl. 20:55.
Citera
2025-09-19, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Det lyser igenom i dina inlägg att du känner dig osäker och svartsjuk på grund av hennes historik. Du har åsikter om vilken typ av killar hon varit med, kallar dem ”badboys”, ”lågstatus” osv. Du jämför dig med dem och känner dig underlägsen. Det är också talande att du gräver i hennes förflutna och ställer en massa frågor. Det gör inte vuxna män som är mogna och trygga i sig själva. Jag har aldrig i vuxen ålder varit med om att en pojkvän ställt frågor om mitt sexuella förflutna.

Jag tycker också det lyser igenom att du inte riktigt respekterar henne. Kanske känner hon att du ser ner på henne och hennes historik och därför är hon inte bekväm med att släppa loss med dig, utan vill bevisa för dig att hon är anständig. Hon har mognat och vill återfå sin värdighet, men eftersom du vet att hon gjort vissa saker med andra så försöker du minsann också krama ur så mycket som möjligt ur henne rent sexuellt. Det låter inte snyggt.

Männen i tråden hävdar att hon utnyttjar dig, det finns inga belägg för det men det är nog endast för att de- precis som du- föraktar sexuellt aktiva kvinnor.
Har läst igenom hela tråden nu, till skillnad från vid min tidigare kommentar…

Ja de är badboys . Det är också tydligen väldigt viktigt att få fram att hon har borderline - eftersom det helt oförsiktigt omnämns flera ggr av olika konton. Baserat på det tunna underlaget att hon tidigare har varit sexuellt frigid, för att ungå att bli lämnad ensam. (Håller dock med om att det sistnämnda är en indikation på det, men kan vara vad som helst säkert.)

Nej, det är inte vanligt att man frågar varandra om den andres sexuell historia. Det är bara svartsjuka människor med kluster B-tendenser som till varje pris försöker få reda på den saken. Frågar en person: svara aldrig! Det här innebär enbart att man lämnar ut information som är tänkt att användas emot en.

Kvinnan finns ju inte ens. Men ok, ja hon utnyttjar dig. Det är vad de vill att folk ska komma fram till, så varför inte forcera den infon bara. Samt: hon har borderline. Och: de tidigare killarna har varit S.k badboys. 😁

Att skicka nakenbilder på sig själv är inte ett friskt beteende, och är skadligt oavsett vem mottagaren är. Vem som helst kan ju hacka sig in på telefonen eller datorn och hitta bilderna, och sedan sprida dem, eller what ever. Tror de flesta är medvetna om detta…

Vad vi snarare bör diskutera är anledningen till att man förhör sin partner om dess sexuella historia? Och mer om vilka personer det är som gör så, och vad syftet med detta är.
Senast redigerad av MuscularTension 2025-09-19 kl. 21:25.
Citera
2025-09-19, 21:57
Medlem
Den här tråden blir bara märklig trots många insiktsfulla inlägg.
Varför pressar man någon på deras sexuella historik när man så uppenbart inte klarar av att höra om den? Bara det tyder på ett slags självskadebeteende hos ts! Och då handlar det dessutom om en människa som genom trådens gång visat sig ha viss självinsikt iom att han begriper att han inte är någon med varken stort självförtroende eller självkänsla. Hela summan blir ju förödande. För ts.

Sen å andra sidan verkar han verkligen tycka om tjejen. Jag håller med CC75 eller vad han kallar sig, vet människor inte alls vad de vill med ett förhållande? Läka sig själva? Det funkar oftast inte så och med ts utgångspunkt låter utsikterna förödande. Två spillror blir liksom knappast mer hela tillsammans. Men hon verkar åtminstone ärlig och har viljan att förändra sig och bli någon hon kan tycka om. Såvitt jag kan bedöma. Ts verkar helt låst.
Citera
2025-09-20, 06:15
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscularTension
Men herre gud… du verkar vara helt fast i ett svartvitt tänk. Så man kan absolut inte lära känna varandra, spendera tid med varandra osv osv, om man har haft sex än? Helt plötsligt skulle all tid gå åt till sexuella aktiviteter, eller vadå?

Skulle det bli så här efter första sexuella initiativet också menar du?

Lika tråkigt vore det väl att man har hittat sin drömbrud…som inte tycker att man är sexuellt kompatibla med varandra. Den som väntar på något gott va…? Jo tack, risken är ju stor att man går och väntar på något som visade sig smaka illa.

Jag kan förstå att man resonerar som du gör om man har en väldigt liten penis, har könsherpes eller bakteriell vaginos, eller är född med ett annat kön. Någon slags hemlighet som inte får komma ut. Men å andra sidan kan det vara avgörande val redan från början, så varför inte avslöja dem i tid?

Att ha sex bör inte ”grumla omdömet” i den kolossala mängden som du beskriver. Eller att frånvaro av sex skulle leda till något bättre i slutändan. Har du ens testat för att kunna avgöra?

Det handlar om naturliga processer i kroppen och folk är olika känsliga, vissa hjärnor svarar starkare på hormonerna medan andra Inte gör det. Vid sex frisätts alltså diverse hormoner och de kan ge starka känslor av närhet och trygghet.

För vissa kan det göra att man känner sig mer bunden eller förälskad än man egentligen är bara för att kroppen skickar så starka signaler. Då kan det bli svårare att se klart och bedöma om man verkligen trivs med relationen. Dels kan hormonerna "lura" en att tro att man känner personen bättre än man faktiskt gör, dels finns det vissa som kickar på hormonerna och blir mer fokuserade på att få känna euforin och det blir inte centralt att fundera över om personen verkligen passar en.

Folk är olika och känner man sig själv så vill man kanske hinna ha några dejter före sex, vilket är helt rimligt.
Citera
2025-09-20, 06:39
Bannlyst
Citat:
Det handlar om naturliga processer i kroppen och folk är olika känsliga, vissa hjärnor svarar starkare på hormonerna medan andra Inte gör det. Vid sex frisätts alltså diverse hormoner och de kan ge starka känslor av närhet och trygghet.

För vissa kan det göra att man känner sig mer bunden eller förälskad än man egentligen är bara för att kroppen skickar så starka signaler. Då kan det bli svårare att se klart och bedöma om man verkligen trivs med relationen. Dels kan hormonerna "lura" en att tro att man känner personen bättre än man faktiskt gör, dels finns det vissa som kickar på hormonerna och blir mer fokuserade på att få känna euforin och det blir inte centralt att fundera över om personen verkligen passar en.

Folk är olika och känner man sig själv så vill man kanske hinna ha några dejter före sex, vilket är helt rimligt.
Ok men rent objektivt spelar det väl egentligen mindre roll om man startar några veckor innan eller efter… Egentligen tar det flera månader eller år att lära känna någon på djupet.

Kanske du aldrig har varit med om det motsatta problemet…? Vissa sexuella problem kan inte lösas. Inte så att man någonsin pratar om hur man är skapt inför varandra medan man ”dejtar”.

Och att hålla på så brukar nog tyvärr resultera i att folk träffar andra vid sidan av, under den fasen. Inte för att jag håller på med dejting själv, men alltså skulle aldrig acceptera det. Vana massdejtare gör nog i regel så. Om du tycker att det är en bättre lösning är det upp till dig.
Senast redigerad av MuscularTension 2025-09-20 kl. 06:41.
Citera
2025-09-20, 08:14
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ok men rent objektivt spelar det väl egentligen mindre roll om man startar några veckor innan eller efter… Egentligen tar det flera månader eller år att lära känna någon på djupet.

Kanske du aldrig har varit med om det motsatta problemet…? Vissa sexuella problem kan inte lösas. Inte så att man någonsin pratar om hur man är skapt inför varandra medan man ”dejtar”.

Och att hålla på så brukar nog tyvärr resultera i att folk träffar andra vid sidan av, under den fasen. Inte för att jag håller på med dejting själv, men alltså skulle aldrig acceptera det. Vana massdejtare gör nog i regel så. Om du tycker att det är en bättre lösning är det upp till dig.

Absolut inte, några nyktra veckor istället för hångelfrenzy kan göra stor skillnad. Vissa är väldigt hormonstyrda.

Som ung eller relationsorutinerad kan man dessutom råka tolka att när effekten av hormoncocktailen mattas av, och man inte får samma rus och fjärilar i magen av sin partner, att det skulle vara ett tecken på att förhållandet inte är rätt.

Ruset försvinner självklart i alla förhållanden och i bästa fall blir det kärlek istället för nykärrus påeldad av fysisk njutning. Så är man är lagd åt det hållet så kan man minska risken för det scenariot om man ägnar sig mer åt lära känna i början istället för fysisk njutning.

Hör att jag låter som en nunna nu men min poäng var främst att folk är olika och att det inte behöver vara fel att vilja vänta med det fysiska.
Citera
2025-09-20, 09:46
Bannlyst
Citat:
Absolut inte, några nyktra veckor istället för hångelfrenzy kan göra stor skillnad. Vissa är väldigt hormonstyrda.

Som ung eller relationsorutinerad kan man dessutom råka tolka att när effekten av hormoncocktailen mattas av, och man inte får samma rus och fjärilar i magen av sin partner, att det skulle vara ett tecken på att förhållandet inte är rätt.

Ruset försvinner självklart i alla förhållanden och i bästa fall blir det kärlek istället för nykärrus påeldad av fysisk njutning. Så är man är lagd åt det hållet så kan man minska risken för det scenariot om man ägnar sig mer åt lära känna i början istället för fysisk njutning.

Hör att jag låter som en nunna nu men min poäng var främst att folk är olika och att det inte behöver vara fel att vilja vänta med det fysiska.
Ja vissa är väl det… Andra inte särskilt...

Det är nog bäst inte uttalasig generellt för alla. Oavsett vad det gäller. Ens egna omdöme får ju inte grumla andras.

Vad är ditt syfte? Sätta upp regler för andra att följa? Det har vi nog om på FB…
Citera
2025-09-20, 09:49
Medlem
Citat:

Väldigt bra skrivet. Att låtsas som att sex inte påverkar vårt omdöme är märkligt.

Nu förespråkar jag inte att man ska vänta med sex, kärleken gör ändå att man knappast kan ta nyktra beslut initialt ändå så varför inte njuta av ruset fullt ut...

Men då ska man oxå ha insikten att det är just ett tillfälligt rus och att ens omdöme inte är det bästa. Dock tycker jag att det är självklart att man lär känna folk innan man har sex.
Citera
2025-09-20, 10:01
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ja vissa är väl det… Andra inte särskilt...

Det är nog bäst inte uttalasig generellt för alla. Oavsett vad det gäller. Ens egna omdöme får ju inte grumla andras.

Vad är ditt syfte? Sätta upp regler för andra att följa? Det har vi nog om på FB…

Precis, alla är olika och gör någon på ett annat sätt än det man själv tycker är bäst så är det givetvis okej.
Kul fråga 😄 Ja jag är FB-polisen!
Citera
2025-09-20, 10:04
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Väldigt bra skrivet. Att låtsas som att sex inte påverkar vårt omdöme är märkligt.

Nu förespråkar jag inte att man ska vänta med sex, kärleken gör ändå att man knappast kan ta nyktra beslut initialt ändå så varför inte njuta av ruset fullt ut...

Men då ska man oxå ha insikten att det är just ett tillfälligt rus och att ens omdöme inte är det bästa. Dock tycker jag att det är självklart att man lär känna folk innan man har sex.

Sant, är sällan man kan värja sig och låta förnuftet styra när man känner stark attraktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in