Citat:
Ursprungligen postat av
buzzerbuzzer
Nu är jag ingen expert på området men Sims 4 är väl ett jävla skitspel? Så dåligt att det är gratis till och med har jag för mig. Sims 3 var ju ganska kul att bygga i när det begav sig. Om jag förstått det hela rätt är det många som lirar 3 istället för 4 än idag.
Jag är expert inom The Sims 4. Det kräver en hel del av datorn. Med expansioner och moddar så är nog en laptop inte så lämplig.
Spelet är bra på att anpassa sig till datorns prestanda men ska man ha kvalitet så kostar det.
Spelet är lätt att modifiera. Utan dessa är det knappt spelbart.
Exempel:
Spelet klarar max 8 karaktärer i varje hushåll. Med en modd har jag satt max antal simmar per hushåll till 100.
Antal simmar som kan vara samtidigt på t.ex en nattklubb har jag satt till 200. Det blir ju ett jävla liv.
Default tror jag är 8.
Antal simmar i hela spelet är satt till 80. Jag har ställt in "Oändligt". De föröker sig som kaniner och snart börjar datorn bli het. Spelet är dåligt på att sköta utvecklingen men med en mod är det klart bättre. Utan mod försvinner simmar spårlöst ur spelet när det blir över 80.
Jag har bara 3 expansioner och det finns nog 10-20 stycken.
Har ingen speldator utan en gammal stationär med 8-kärnig processor AMD FX8350 och 16 GB RAM och ett budget grafikkort.
Klarar inte max inställningar på grafiken.
Det krävs mer datorkraft än man tror.
Spelet äter minne. Ju längre tid man spelar så ökar använt minne och då kashar spelet. Så minnesstorleken sätter gränsen för hur lång tid man kan spela per omgång.
Jo, jag tror grundspelet är gratis. Så installera och kolla om du kan köra på max inställningar på din speldator.
https://www.ea.com/sv-se/news/play-the-sims-4-for-free-beginning-october-18