2025-09-16, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulligullgullan
Det är inte sant att det är bäst att ge bort våra pengar och sen låna .
Smykrigandet helt öppet mot Ryssland står inte jag för .
Pengarna ska inte till Ukraina det är nej .
Varför tror du att ryssland inte förstår ser det vilka som för krig .vårat lilla pytteland är bara aska en vacker dag dom tröttnar på såna som oss .
Ukraina knullar regeringshororna på våra pengar .det är säkert flera som tar sin del o placerar på konto utomlands av beslutsfattarna .vi har inga fördelar av detta rubbade idiottilltaget . Förmodligen så har många redan tröttnat och det blir statskupp innan dom flyttar nåt .

Nu har du dock "missförstått" något grundläggande igen. "Vilka som för krig"? Har du "missat" att det är den psykotiske dvärgen i kreml som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer? Hundratusentals människor har de facto mördats (och hundratusentals ryssar dödats) som en direkt följd av putains fäbless för att att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer, eller hur? Hen "kvalificerar" sig som en av historiens värsta massmördare, eller hur? Och allt för att hen skall tillfredsställa sina perversa ambitioner, och uppnå sin "vision" om att "återupprätta" den ondskans imperium hen är en produkt av. Du vet väl att hen anser att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof?

Citat:
Men att ni rysdhatare inte flyttar till Ukraina för ni vill blanda er i . Vi är många som inte vill ha KRIG utan leva lyckliga i Sverige .

Ånyo; vad är en "rysdhatare"? ÄR man "rydshatare" om man INTE vill bli föremål för den psykotiske dvärgen i kremls invasion, ockupation, annektering och imperialistiska anfallskrig?

Det är många, många som inte vill har krig, t.ex. folket i Ukraina, men dom har inte mycket att välja på då den psykotiske dvärgen i kreml för imperialistiskt anfallskrig mot dem, eller hur?
Citera
2025-09-16, 21:54
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarlack
Jag tycker Sverige borde bidra med 1 % av BNP, dvs 60 miljarder kr årligen. Det är småpengar för oss och vi lever gott jämfört med vad ukrainarna får stå ut med.
Även Armenien borde få stöd. Ingen verkar bry sig om det lilla landet som är granne med två folkmordsländer, Turkland & Azerbabian.

Är inte Armenien frågan löst niu? Var det inte ngt avtal skrivet nu hos Trump i DC?
Citera
2025-09-17, 12:48
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nu har du dock "missförstått" något grundläggande igen. "Vilka som för krig"? Har du "missat" att det är den psykotiske dvärgen i kreml som ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer? Hundratusentals människor har de facto mördats (och hundratusentals ryssar dödats) som en direkt följd av putains fäbless för att att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer, eller hur? Hen "kvalificerar" sig som en av historiens värsta massmördare, eller hur? Och allt för att hen skall tillfredsställa sina perversa ambitioner, och uppnå sin "vision" om att "återupprätta" den ondskans imperium hen är en produkt av. Du vet väl att hen anser att sovjetunionens oundvikliga sammanbrott var tjugonde århundradets största geopolitiska katastrof?

Ånyo; vad är en "rysdhatare"? ÄR man "rydshatare" om man INTE vill bli föremål för den psykotiske dvärgen i kremls invasion, ockupation, annektering och imperialistiska anfallskrig?

Det är många, många som inte vill har krig, t.ex. folket i Ukraina, men dom har inte mycket att välja på då den psykotiske dvärgen i kreml för imperialistiskt anfallskrig mot dem, eller hur?
Är det så upprörande att folk har egna åsikter ,du kan inte tillrättavisa mig .folk går omkring ena dan apatiska nästa dag rasande det är våra pengar vi har pengar att rusta upp vårt försvar istället ska ukraina ha våra pengar .dom kan dra åt helvete stick o lnulla en get .
Fy fan prata inte med mig mer är du snäll .
Citera
2025-09-17, 13:35
Medlem
Citat:
Är det så upprörande att folk har egna åsikter ,du kan inte tillrättavisa mig .folk går omkring ena dan apatiska nästa dag rasande det är våra pengar vi har pengar att rusta upp vårt försvar istället ska ukraina ha våra pengar .dom kan dra åt helvete stick o lnulla en get .

Du har givetvis rätt till "egna åsikter" (om du inte befinner dig i ryssland, därstädes riskerar du som bekant 15 års fängelse för "brottet" att blott benämna den psykotiske dvärgen i kremls imperialistiska anfallskrig som just "krig"). Att du är intresserad av att "lnulla" getter är vidare föga förvånande (är du månne av kadyrovs släkte)?

EN fråga i sammanhanget är varför DU önskar att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?

OM du anser, och har belägg för, att någonting överhuvudtaget av vad jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande kan du återkomma...
Citera
2025-09-19, 17:32
Medlem
Citat:
Vet du tycker du att det är smart ? Tror du verkligen inte att ryssland uppfattar vad vi håller på med .ska verkligen regeringen bestämma att vi krigar i smyg .det är så genomskinligt det kan bli .
Det är så vi riskerar vårt liv .
Vi krigar inte, vi förser Ukrainas möjligheter att skydda sig själva.
Citera
2025-09-19, 17:59
Medlem
Q6s avatar
Det får gå på nöjeskontot.
Hellre att pengarna går till att lemlästa ryska soldater än till att emot invandrare ifrån MENA.
Citera
2025-09-19, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Är inte Armenien frågan löst niu? Var det inte ngt avtal skrivet nu hos Trump i DC?
Det höll väl inte länge? Allt som Taco gör är extremt flyktigt...
Citera
2025-09-19, 18:35
Medlem
Citat:
Nu är den svenska befolkningen jävligt överens om att vi ska stötta Ukraina så länge det behövs.
Du får gärna förklara hur man lnulla en get?
Citera
2025-09-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det får gå på nöjeskontot.
Hellre att pengarna går till att lemlästa ryska soldater än till att emot invandrare ifrån MENA.
Exakt! Att hjälpa Ukraina gör dessutom hela Europa säkrare. Ryssen är snart helt avväpnad och konkursmässig. Mycket värre än 1991! Den här gången kommer det inte att finnas nån vilja att rädda gansterlandet från total kollaps.
Citera
2025-09-19, 20:06
Citat:
Ursprungligen postat av buckla69
Nu är den svenska befolkningen jävligt överens om att vi ska stötta Ukraina så länge det behövs.
Vi ska då låna väldigt många fler miljarder än detta senaste stödpaket till vår upprustning av försvaret tex minns inte exakt summan ca 150 miljarder .vi ska låna 124 miljarder till känrkraft .
Varför tror du jag inte tycker det är vettigt .mata ett krig där konflikten kommer kvarstå hur mycket man än bombar varandra .
Jag tycker det är åt helvete för mycket pengar varför ska vi som inte ens har till oss själv vi som inte är ett stort land med många miljoner skattebetalare lägga mest i detta .är det så skönt för kristersson att glänsa .ingen jävel kan få mig att ändra mig .jag står för nej och misstänker undanmyglade miljarder .
Senast redigerad av Lulligullgullan 2025-09-19 kl. 20:06. Anledning: Felstavng
Citera
2025-09-19, 20:11
Medlem
Citat:
Vi ska då låna väldigt många fler miljarder än detta senaste stödpaket till vår upprustning av försvaret tex minns inte exakt summan ca 150 miljarder .vi ska låna 124 miljarder till känrkraft .
Varför tror du jag inte tycker det är vettigt .mata ett krig där konflikten kommer kvarstå hur mycket man än bombar varandra .
Jag tycker det är åt helvete för mycket pengar varför ska vi som inte ens har till oss själv vi som inte är ett stort land med många miljoner skattebetalare lägga mest i detta .är det så skönt för kristersson att glänsa .ingen jävel kan få mig att ändra mig .jag står för nej och misstänker undanmyglade miljarder .
Du verkar inte förstå hotet från Putin?
Då vi tillsammans med Ukraina och övriga Europa fått krigshetsaren och agressorn Ryssland på knä. Så kan vi kanalisera mer pengar till andra områden. Vår och Europas frihet går före just nu
Citera
2025-09-19, 20:14
Citat:
Ursprungligen postat av buckla69
Du får nog kalla det att regeringen är överens ,befolkningen är inte särskilt överens att se sina skattepengar försvinna och få extrema skulder och mindre i plånboken priserna .
Du ska inte uttala dig om folket .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in