2025-09-19, 17:10
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Beundra är då lika med att inte vilje se honom mördad av våldsbenägna vänstersvin?

Nej. "Beundra" är att beskriva honom i positiva ordalag. Vilket skett gång på gång i denna tråd.

Något mer grundläggande du behöver få förklarat för dig?
Citera
2025-09-19, 17:14
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamuraiBenny
Ja, och sen så är det vad som defineras som höger, vissa "forskare" gillar att lämpa in muslimska dåd med där för att frisera siffrorna lite.
Muslimska dåd är väl iofs högervåld eftersom muslimer är konservativa.
Citera
2025-09-19, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej. "Beundra" är att beskriva honom i positiva ordalag. Vilket skett gång på gång i denna tråd.

Något mer grundläggande du behöver få förklarat för dig?

Att du inte klarar av att se positiva saker hos medmänniskor misstänkte jag redan. Vanligt bland hatande vänstermänniskor. Något mer du vill avslöja?
Citera
2025-09-19, 17:18
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamuraiBenny
Källa?

T ex National Institute of Justice
https://web.archive.org/web/20250911012550/https://nij.ojp.gov/topics/articles/what-nij-research-tells-us-about-domestic-terrorism

Deras rapport låg på amerikanska Justitiedepartmentets fram tills för några dagar sedan då den plötsligt "försvann".

Finns fler, men det är ganska poänglöst att ens diskutera något så uppenbart.

Nöjd?
Citera
2025-09-19, 17:21
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Att du inte klarar av att se positiva saker hos medmänniskor misstänkte jag redan.

Du tycker att jag också borde beundra ett svin som vill att Joe Biden ska avrättas och kvinnor underkasta sig sina män och moseböckerna var guds perfekta lag avseende sexualitet och som spenderade sin tid med att försöka äga collegestudenter istället för att ha stake nog att ta en riktig debatt? Tyvärr, men jag tenderar att endast beundra personer som är värda beundran.
Citera
2025-09-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jag anser att bibeln har flera stycken som gör den förbjuden enligt HMF-lagen i Sverige.

Det finns många passager i bibeln som hetsar om att oliktänkande ska dödas.

2 Mosebok 22:18

> "En trollkvinna skall du inte låta leva."

3 Mosebok 20:27

> "När en man eller en kvinna är besatt av en ande eller bedriver spådom skall de straffas med döden. De skall stenas, deras blodskuld är på dem."

5 Mosebok 18:10–12

> "Hos dig får inte finnas någon som låter sin son eller dotter gå genom eld, inte någon som befattar sig med spådom, teckentydning, svartkonst eller trolldom, ingen som utövar besvärjelser, ingen som frågar andar eller spådomsandar eller söker råd hos de döda. För den som gör sådant är en styggelse för Herren."

Tycker du det är ok att förespråka mord på oliktänkande?
Borde man inte få tänka vad som helst?

Nej, i motsats till Trumphatarna anser jag inte att det är OK att förespråka mord.

Tänka vad som helst kan man göra i alla länder. Däremot får man inte tala fritt överallt. Inte i Nordkorea och enligt dig inte heller i Sverige.

Sverige, ett land som varit kristet i över 1000 år och du påstår att här är förbjudet att läsa högt ur Bibeln på grund av den anskrämliga HMF-lagen?

Men kanske är/blir det verkligen så. Uppenbarelseboken är tydlig med att de onda krafterna kommer att förfölja de kristna i den yttersta tiden.
Citera
2025-09-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du tycker att jag också borde beundra ett svin som vill att Joe Biden ska avrättas och kvinnor underkasta sig sina män och moseböckerna var guds perfekta lag avseende sexualitet och som spenderade sin tid med att försöka äga collegestudenter istället för att ha stake nog att ta en riktig debatt? Tyvärr, men jag tenderar att endast beundra personer som är värda beundran.
Nu börjar du komma upp i varv märker jag. Kanske räcker för idag? Har förresten svårt att utan källa köpa att någon skulle vilja avrätta Joe Biden. Han har ju som bekannt redan varit död i praktiken väldigt länge.
Senast redigerad av ManManne 2025-09-19 kl. 17:29.
Citera
2025-09-19, 17:31
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Nej, i motsats till Trumphatarna anser jag inte att det är OK att förespråka mord.

Tänka vad som helst kan man göra i alla länder. Däremot får man inte tala fritt överallt. Inte i Nordkorea och enligt dig inte heller i Sverige.

Sverige, ett land som varit kristet i över 1000 år och du påstår att här är förbjudet att läsa högt ur Bibeln på grund av den anskrämliga HMF-lagen?

Men kanske är/blir det verkligen så. Uppenbarelseboken är tydlig med att de onda krafterna kommer att förfölja de kristna i den yttersta tiden.
Så om jag förstår dig rätt, det är OK för dig att uppmana till mord men bara om det står så i bibeln?
Citera
2025-09-19, 17:56
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Snubben trodde på att Jesus var magisk och att outvecklade foster bryr sig om ifall de föds eller inte. Lätt att känna sig smart när man argumenterar med skolelever. Retard sköt retard
Med din logik så kan man avsluta livet på alla som ligger i koma, de "bryr" sig ju ändå inte om det de inte uppfattar. Samma regel kan appliceras på alla sovande människor.

Självklart landar den åsikten (Kirks) i att han vill försvara barnets rätt att leva. Det har absolut inget med individens medvetande att göra.
Citera
2025-09-19, 17:56
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Nu är det bara så att man inte använder ordet submit vid vigselakter, just av den anledningen att det leder tankarna till underkastelse. Däremot används ordet frekvent inom BDSM, inom auktoritära religioner och i diktaturer. Go figure, ärthjärna!

Din dumme fan, det är ingen som påstått att submit används vid själva vigselakten, saknar du helt läsförståelse, och vad vet du om vilka ord som används vid vigselakter?

Submit betyder överlämna i första betydelsen man får upp på Google translate, kan du engelska bättre ditt fån?

"Marriage
What Is Submission in Marriage?
Submission in marriage is a part of that relational advice God gives us. The Hebrew word for submit is a verb meaning apply, serve, present, bring near. What a beautiful definition when applied to marriage"! https://www.crosswalk.com/family/marriage/what-is-submission-in-marriage.html
Citera
2025-09-19, 17:57
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Mordet enade inte" skrev du.

Därav frågan a) vilka det skulle ena och b) varför.

Woke frågade jag inte om.
Om man har en stor mitt, kan det ena i hatet mot den ondskefulla mördaren. Man lägger bort de andra skillnaderna när det gäller det. Men är man polariserade, som t.ex. du, kan man inte se något gott, ens hos den mördade och då leder det hellre till att polariseringen ökar. Så det visar på hur polariserat samhället är och i det här fallet, även du.

Nej du frågade inte om det, men jag utvecklar gärna mina svar och skiter i vad du anser jag ska svara, då jag inte upplever dig som en sympatisk människa. Känner du att du blivit mer bildad av mina svar?
Citera
2025-09-19, 18:03
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Muslimska dåd är väl iofs högervåld eftersom muslimer är konservativa.
Nu tycker jag iofs att man ska ska skilja på dessa, men visst är det intressant hur islamisters och MAGAs tankegods påminner om varandra.

Världsbild i svart och vitt
Motstånd mot mångfald och pluralism
Auktoritär samhällssyn
Romantisering av det förflutna
Motstånd mot väst och liberal demokrati
Användning av våld och martyrskap
Konspirationsteorier
Rekrytering genom alienation
Religion som politiskt verktyg
Ålderdomlig kvinnosyn

Kirk checkade in på samtliga.
Citera