2025-09-19, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Men det var ju inte bara hon som hade bråttom, ingen har tvingat Viktor att göra henne gravid och gifta sig med henne.

Ja Andreas och Nicci planerade både bebisar och bröllop redan i Love Island så där var det också bråttom redan från början men så gick det åt helvete ganska snabbt.

Lätt att bli påverkad. Hon är ju inte ful precis. Och så ligger man utan kedonger och på den vägen är de. Abort är inget för henne bevisligen oavsett om hon får leva som ensamstående eller ej. Men som sagt, de är något som inte står rätt till där, och red flags blinkar på henne överallt. Jag hade blivit livrädd för en sån person
Citera
2025-09-19, 14:38
Medlem
Såg aftonbladets intervju på yt. Förvånansvärt bra ändå tyckte jag. Sök aftonbladet och VL så kommer det upp (vill inte sponsra N så sökte själv)

Vettigt av VL ändå som kallade sig för bonuspappa och höll inte på att tjata på C som N gör och verkligen matar in i huvudet på stackars tjejen att VL är pappa.

Chiara är verkligen en sprallig glad tjej,det sa han som intervjua också. Jag får väl ge J och bonumorfar kredden för det eftersom N knappt var närvarande förrän senaste månaderna.

Kroppsspråk säger mycket, när det pratades om efternamn på tröja och vad N sa att hon försökte påverka att hennes namn var på tröjan. Även namn på barn nummer 2, han erkände indirekt att där har han ingen talan.
Pratades lite om NHL och förhoppningar VL har.

Fattar nu varför det var så bråttom att gifta sig och hennes agenda är att fortsätta ha ensam vårdnad så hon kan göra och flytta vart hon vill utan att A kan säga något.

Vad tycker skattemyndigheterna om att hon är folkbokförd på ekerö men de pratar om karlstad som sitt hem där C har eget rum bostad??

Nu tänker jag högt och inser varför det var då NOGA att nämna 4 dagar borta. Hon var i stockholm och jobbade. Samtidigt ha "bevis" och knäppa "oss" på näsan, typ 🫣
Eftersom då har hon "bevis" att hon är mer på ekerö (4 dagar) och 3 dagar i Karlstad. Ska bli intressant vad som händer nu när jag nämnt det.

Varför annars gifta sig skriva in sina namn men bo isär, så konstigt!!?? Men som med allt annat, N och J har en agenda var så säkra.

Intressanta är ändå att våra "trådsanningar" har slagit in en efter en från början till dags dato.

För Chiaras skull hoppas jag hon får möjlighet och rätten till att träffa sin biologiska pappa och hans familj.
Citera
2025-09-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Såg aftonbladets intervju på yt. Förvånansvärt bra ändå tyckte jag. Sök aftonbladet och VL så kommer det upp (vill inte sponsra N så sökte själv)

Vettigt av VL ändå som kallade sig för bonuspappa och höll inte på att tjata på C som N gör och verkligen matar in i huvudet på stackars tjejen att VL är pappa.

Chiara är verkligen en sprallig glad tjej,det sa han som intervjua också. Jag får väl ge J och bonumorfar kredden för det eftersom N knappt var närvarande förrän senaste månaderna.

Kroppsspråk säger mycket, när det pratades om efternamn på tröja och vad N sa att hon försökte påverka att hennes namn var på tröjan. Även namn på barn nummer 2, han erkände indirekt att där har han ingen talan.
Pratades lite om NHL och förhoppningar VL har.

Fattar nu varför det var så bråttom att gifta sig och hennes agenda är att fortsätta ha ensam vårdnad så hon kan göra och flytta vart hon vill utan att A kan säga något.

Vad tycker skattemyndigheterna om att hon är folkbokförd på ekerö men de pratar om karlstad som sitt hem där C har eget rum bostad??

Nu tänker jag högt och inser varför det var då NOGA att nämna 4 dagar borta. Hon var i stockholm och jobbade. Samtidigt ha "bevis" och knäppa "oss" på näsan, typ 🫣
Eftersom då har hon "bevis" att hon är mer på ekerö (4 dagar) och 3 dagar i Karlstad. Ska bli intressant vad som händer nu när jag nämnt det.

Varför annars gifta sig skriva in sina namn men bo isär, så konstigt!!?? Men som med allt annat, N och J har en agenda var så säkra.

Intressanta är ändå att våra "trådsanningar" har slagit in en efter en från början till dags dato.

För Chiaras skull hoppas jag hon får möjlighet och rätten till att träffa sin biologiska pappa och hans familj.

Ja, Det var lite kul när N & V hade frågestund om ämnena kända influencers & hockey.
VL visar att han är en tvättäkta tävlingsmänniska och han gjorde det så tydligt att det inte var kul att gå ut ur frågestundwn somsom förlorare 😂😂
Dock förstår jag att ämnet influencers inte är så jätteintressant för hans del så lite orättvist var det ändå eftersom de flesta vet vad hockey är.
Citera
2025-09-19, 20:41
Medlem
Senaste poddavsnittet där hon säger att hon och VL är soulmates. Det är så cringe att jag små skäms när jag lyssnar.
Har väldigt svårt att tro att hon kan göra den bedömningen såhär tidigt i relationen. Plus att folk svänger sig med soulmates bara för att det finns en stark fysisk attraktion, vilket det alltid gör i starten av en relation .
Kommer ihåg hur kära hon och A var också. Och det vände väldigt snabbt.
Citera
2025-09-19, 22:45
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escamas
Ja allt verkar så noga uträknat och planerat från deras sida.
J är ju säkert en expert på allt som har med socialtjänsten att göra också med tanke på att hon jobbat som kurator.

Så det är alltså helt okej för en kvinna som föder barn att inte erkänna någon pappa? Även om det finns en man som står där och vill skriva sitt namn?

Tycker det är så sorgligt med omogna personer som skaffar barn som inte ser till barnens bästa utan bara tänker på sig själva.

Det är väldigt narcissistiskt att provocera en person till den graden att personen blir arg och säger saker som narcissisten sedan använder i en annan kontext, och som han också sedan blir anmäld för.

Tänk att du blir anklagad för att du har smittat en person med klamydia, så visar det sig att du inte har klamydia men personen som anklagar dig har det, så du reagerar, blir arg och besviken och säger vissa saker i ren affekt, men det är ändå dig det drabbar negativt i slutändan.

Tänk vad knäckande det är att träffa fel partner.

Ja det är sorgligt att det har blivit en sådan röra av allt och lagen fungerar bakvänt för om Nicci säger på BB att hon inte vet vem som är pappa så har barnmorskan inte den uppgiften att skicka till Skatteverket och då kan inte någon pappa bekräfta.

Nicci hade under 14 dagars tid kunnat ändra sig men sedan är tiden ute och en faderskapsutredningen startar.

Om ingen pappa hittas under utredningen eller om mamman far illa psykiskt så kan utredningen läggas ner men den kan också väckas till liv igen väldigt snabbt tills barnet är 18 år.

Ingen vet ju egentligen vad som hände mellan dem eller om Nicci var otrogen, det vet bara de själva!
Men systemet gynnar inte en pappa då han enligt lag inte kan få ett DNA-test.

Endast om han nekar till faderskap.
Citera
2025-09-19, 22:47
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurono
Ja det är ett ganska bra vetenskapligt kvitto på att någon varit otrogen. Såvida hon inte blivit smittad av en toalett 😅🙈
Innan Love Island så testar väl alla sig?

Ja de testas före men också under programmets gång.
Citera
2025-09-19, 22:49
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millan75
När vi ändå är inne på pinsamheter & lögner så gör N verkligen bort sig i dagens avsnitt av podden av det lilla jag lyssnat .

Hon sitter nämligen och berömer sig själv hur bra hon är på att förlåta saker och släppa det hon varit med om hon är NÄMLIGEN INTE LÅNGSINT !! 😱😱😱😱
Och att livet är för kort för att vara sur el bråka .

När NICCI SKA DU SLUTA ATT LJUGA ???
blir bara skamligt som du håller på .

Eftersom du förlåter så lätt är det väl på sin plats att du förlåter A för allt du utsatt han för under 2 1/2 års tid snart .

Som förtal på ett ex antal punkter : som stalking , otrohet , smitta , umgängessabotage mm Ja listan kan göras väldigt lång släpp din höga hästar och kom ner på jorden och sluta upp och tro så gott om dej själv med fam . Kom ihåg ni bär oxå ett ansvar särskilt mot Chiara .

Och som vanligt spårar det ur prat om sex ,pengar mm och hur ont hon har i sina bröst och VL älskar att klämma på dom .

Blir oxå skrattretande när J säger för mkt information men var det inte hon som satt förra v och fråga hur N är och låter i sängen 😱

Haha inte långsint!!!
Nicci är ju sådan att hon biter sig fast och ältar varenda oförrätt.
Citera
2025-09-19, 22:58
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trinden26
Känner exakt samma... Sen tänker jag, att N kan ju ha kört sin story om att hon har PCO och svårt att bli gravid eller så men OJ så de har fått honom EXAKT dit de ville, till och med ännu längre och ännu snabbare än vad man ju trodde var möjligt...otroligt skrämmande att det redan här på FB ganska tydligt fanns ett "facit" för hur detta skulle bli & tyvärr tror jag att VL i sin "bubbla" varit/är ganska naiv, vilket är tragiskt, men som många narcisisster är de manipulativa och får till en början personer som inte "ser igenom" deras egoitstiska falskhet utan ist till en början blir "förblindade" av deras många ggr charmiga "yta" tills det är försent, vilket jag tyvärr tro är fallet för VL. SÅ fast i deras kladdiga nät av lögner, ytlighet och allt för enbart egen vinnings skull. Han har blivit hjärntvättad de luxe. Lägger ut än fler nät för att "binda honom" för alltid till dem, oavsett om förhållandet/äktenskapet mellan dem kommer hålla länge... Läskigt, skrämmande, tragiskt, patetiskt... Samtidigt som det är svårt att finna orden till denna faktiskt enligt mig väldigt tragikomiska "historia" är att den är på riktigt... För C däremot, har inte ens möjligheten till att få ta del av sin biologiska pappa & de säkert fina sidor hon skulle kunna få med sig av honom... En helt annan "verklighet" & trygghet där allt inte är fokat på yta, synas, höras, få bekräftelse... Den friheten likaså VL´s "förmåga att se verkligheten bakom fasaden" har de tagit ifrån dem... Gör ont i hjärtat...

Om man läser tillbaka i tråden så var vi många som skrev att exakt detta skulle hända men trodde att det skulle bli en spelare från DIF som hon har hållit på i alla år men ingen svarade på hennes DM så då fick hon jaga längre bort där ingen visste vem hon var!

Men Viktor är vuxen och kan fatta egna beslut och han har valt henne!
Förhoppningsvis håller de ihop resten av livet så hon slipper flytta hem till flickrummet med två småbarn den här gången.
Citera
2025-09-20, 07:34
Medlem
Bara jag som tycker VL verkar vara en fin men trasig kille? När jag såg det inslaget fick jag ont i magen. Han kommer inte må bra av att vara i relation med familjen H. Oj vad överkörd han kommer bli och han har inte styrkan att klara detta.

Och N försökte få honom att byta namn på tröjan med. Herregud. Varit ihop en vecka typ
Citera
2025-09-20, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosaurus
Bara jag som tycker VL verkar vara en fin men trasig kille? När jag såg det inslaget fick jag ont i magen. Han kommer inte må bra av att vara i relation med familjen H. Oj vad överkörd han kommer bli och han har inte styrkan att klara detta.

Och N försökte få honom att byta namn på tröjan med. Herregud. Varit ihop en vecka typ

Är benägen att hålla med. N känns verkligen som den styrande handen i relationen. Det kan man tydligt avläsa på V:s kroppsspråk och blir till synes underförstått.

VL upplevs vara en snäll, omtänksam och lite busig tävlingsmänniska, men som ännu bär på sin brokighet vilket i mångt och mycket kan göra honom skör.

Hoppas för alla gudar i Världen att N plockar fram lyhördhet från någonstans och även visar förståelse för VL:s tankar, känslor med åsikter och inte bara ser till sina egna behov. V behöver nyttja all sin kraft för att kunna stå emot N med fam.

Det är med största sannolikhet positivt för VL att han åker runt lite i Sverige och spelar så att han ges utrymme att andas i det han behöver plocka sin egen luft ifrån.

Man hoppas på det bästa, inte minst för barnens skull, men ett Stort osäkerhetsmoln härjar över om deras förhållande verkligen kommer att hålla på lång sikt av den anledningen att allt har gått snabbare än vad deras hjärnor kan tänka.

🙏😬😬😬😬
Senast redigerad av Artmovie 2025-09-20 kl. 11:58.
Citera
2025-09-20, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosaurus

Jag kände likadant som du.
En fin kille men något känslomässigt skör.
Jag hoppas verkligen att han slipper gå igenom det A gjorde även längre fram. Jag har verkligen inget emot att de blir "lyckliga i alla sina dar" tvärtom för C:s skull mest och framtida barn🌸🌸

Däremot står jag fast vid att C har rätt till att träffa sin biologiska pappa, A om det är han, vilket jag tror, men vet gör jag inte.

Helt ärligt så tror jag att VL och A hade kommit väldigt bra överens när det gäller C. ✌️🫶

Hemska tanke för N och J för då riskerar sanningen komma fram och så kan de ju inte ha det. De lever på lögner och click-baits dessa "icke långsinta sanningssägare" 🙄
Citera
2025-09-20, 12:36
Medlem
Tänkte precis samma sak efter att ha sett inslaget i Aftonbladet. Känns verkligen som att VL i grund och botten är en fin person, men som har brottats mycket med inre demoner och haft svårt att få livspusslet att gå ihop.

Får känslan av att han kan få det tufft framöver och att han kommer att börja fly igen. Kanske inte i just substanser eller liknande - men på andra sätt. Jag hoppas för hans skull att han isåfall har styrkan att slänga ut henne med huvudet före, men det känns tveksamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in