2025-09-19, 11:16
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Jag har inga problem med att folk tycker det. Jag har problem med att inte en enda person kan ge ett enda exempel på hans förtjänster mot kvalificerat motstånd. Förstår du skillnaden?

Det var just detta som är ett exempel på när du för in något som inte fanns i originalfrågan. Jag uttryckte att han var skicklig retoriskt även om jag tycker att han var ett nutcase och du återkommer med "Har han vunnit mot något kvalificerat motstånd - jag väntar med spänning"

Frågan/mitt påstående handlar inte om det du förvandlar det till. Fattar du nu?

Ditt fåniga "Är du en MAGA-supporter" test fyller jag förstås inte i men för att blidka dina illusioner om att alla som inte automatiskt tycker som du måste ha fel så kan jag enkelt uttrycka;

- Trump ljuger som fan och han förlorade visst valet mot Biden.

Hoppas du har förmåga att lyfta blicken över din egen brunsmetande retorik. Hittills har du kört på som en bulldozer utan eftertanke.
Citera
2025-09-19, 11:25
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
"Submit to your husband" betyder "underkasta dig din man och lyd honom".

Fräscha upp dina engelskkunskaper.

Och kanske vissa andra kunskaper, samtidigt...

- - -

Det är två saker jag tycker är intressanta med det pågående efterspelet:

- Det MAGA, Trump och många republikaner nu håller på med är raka motsatsen till hur de beskriver Kirk. Men de påstår att det är till hans ära och minne. Det gör bara att det blir lögn och båg från början till slut, nåt som de verkar vara inkapabla att fatta.

- Det verkar saknas en insikt om att när pendeln svänger så kommer precis allt de nu tänjer på att automatiskt vara färdigt uttänjt också åt andra hållet. Om polariseringen då fortsättningsvis är i full galopp (och det finns absolut inga tecken på att den inte skulle vara det) så kommer "vänstern" att göra precis samma grejer mot "högern" som "högern" nu gör mot "vänstern". Och sannolikt litet till, eftersom det är fråga om en accelererande spiral ned mot bottnen. Eller är det så att höger-ideologerna är så korkade att de på allvar tror att de på nåt vis ska kunna stjäla makten i USA för lång tid framåt?

Personligen ser jag mest fram emot att en rabiat vänster-politruk (ursäkta: demokrat) tillsätts som chef för FCC och går all-in på att stänga ner alla de FoxNews-sändningar som innehåller skämt eller negativa kommentarer om demokrater. Dvs. gör samma sak som den nuvarande höger-politruken (ursäkta: MAGA-republikanen). Det kommer att vara riktigt roligt att följa med...
Citera
2025-09-19, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad var det du inte begrep?
Om du så sitter och rabblar halva natten kan du inte påverka statistik och sakfakta.

Om HÖGEREXTREMISM dominerar inhemsk terrorism i USA, så är det mer än patetiskt att använda mordet på Kirk som propaganda och valfläsk.

"Republikanerna avser att lyfta fram mordet på Charlie Kirk inför mellanårsvalet 2026, och lyfta fram vad de kallar radikalt vänstervåld och sträva efter att föra hans arv av att mobilisera unga väljare att rösta för republikanerna."
https://www.politico.com/news/2025/09/18/erika-kirk-turning-point-usa-charlie-kirk-00571290

Hans fru har tagit över Turning Point (vilket jag misstänkte och skrev om tidigare) men om högerextrema Posobiec fortsätter framgår inte.

Tydligen är hon familjens öfverhufvud nu och har rätt att arbeta och dra in miljoner.

Ingen aning om hon står närmre Gud nu när martyred Kirk har rest till Valhall (enligt Patel)..

Med tanke på att vi inom loppet av ett år haft två mordförsök på en amerikansk republikansk president, ett mord på Charlie Kirk så är det uppenbart att det vänsterextrema våldsverkare måste slås ner brutalt.
Antifa måste terrorklassas.

Och det är fantastiskt att individer i USA som hyllar mordet görs arbetslösa. Det är horder av individer där som nu får sparken. Vi får hoppas att de inte heller får några nya jobb.

Här bevisas det att det vänsterextrema våldet är betydligt värre än det högerextrema. (FB) YouGov undersökning klarlägger, vänstern är mest våldsbenägen i USA.

Dock ska allt politiskt våld terrorklassas kan man tycka.

Under BLM upploppen misshandlade de folk, plundrade affärer, satte eld på egendom. Det är anledning nog att terrorklassa vänstervåldet.

Sist vill jag säga till dig att det inte är bra att du vänder på dygnen. Du behöver nog ett arbete att gå till. Och om du inte kan få det så kan du ju alltid gå ut och leta pantburkar.
Senast redigerad av HarmageddonPippi 2025-09-19 kl. 12:01.
Citera
2025-09-19, 11:41
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Och kanske vissa andra kunskaper, samtidigt...

- - -

Det är två saker jag tycker är intressanta med det pågående efterspelet:

- Det MAGA, Trump och många republikaner nu håller på med är raka motsatsen till hur de beskriver Kirk. Men de påstår att det är till hans ära och minne. Det gör bara att det blir lögn och båg från början till slut, nåt som de verkar vara inkapabla att fatta.

- Det verkar saknas en insikt om att när pendeln svänger så kommer precis allt de nu tänjer på att automatiskt vara färdigt uttänjt också åt andra hållet. Om polariseringen då fortsättningsvis är i full galopp (och det finns absolut inga tecken på att den inte skulle vara det) så kommer "vänstern" att göra precis samma grejer mot "högern" som "högern" nu gör mot "vänstern". Och sannolikt litet till, eftersom det är fråga om en accelererande spiral ned mot bottnen. Eller är det så att höger-ideologerna är så korkade att de på allvar tror att de på nåt vis ska kunna stjäla makten i USA för lång tid framåt?

Personligen ser jag mest fram emot att en rabiat vänster-politruk (ursäkta: demokrat) tillsätts som chef för FCC och går all-in på att stänga ner alla de FoxNews-sändningar som innehåller skämt eller negativa kommentarer om demokrater. Dvs. gör samma sak som den nuvarande höger-politruken (ursäkta: MAGA-republikanen). Det kommer att vara riktigt roligt att följa med...

…så vi kan fortsätta den pendelrörelsen för evigt.
Citera
2025-09-19, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Något off topic, men jag har följt den politiska utvecklingen i USA sedan 1980-talet och blivit bekymrad över republikanska högerstollar ända sedan dess. (Kort exempel från 1980-talet: En husägare sköt ihjäl en student som hade knackat på hans dörr för att fråga om vägen. Husägaren sköt när studenten hade gett upp och börjat gå därifrån. Studenten blev skjuten i ryggen. En domstol i den republikanskt styrda delstaten friade husägaren och sa att han hade skjutit i självförsvar.)

Säg vad du vill om Sverige, men ge mig ett exempel på en Sverigedemokrat som har blivit ihjälskjuten av en vänstermänniska och en svensk domstol har sagt att vänstermänniskan sköt SD-killen i självförsvar. När han sköt honom i ryggen.

Högerextremismen i USA har alltid varit laglös och skrämmande. Men aldrig har det varit ens i närheten av så illa som det är nu. Fram tills nu har USA alltid varit en fungerande demokrati. Så är det inte längre.

USA är så viktigt därför att det påverkar oss så mycket på så många sätt: Ekonomiskt, militärt, säkerhetsmässigt och kulturellt.

En verklig möjlighet är att USA kan försöka pressa EU att skrota demokratin också här och låta miljardärerna bestämma över oss. Eller rent av låta Trump eller hans kronprinsar bestämma över oss i Sverige och Europa. Också det skulle vara precis som på Sovjetunionens tid, när Sovjet bestämde över länderna i Östeuropa.

I ett verkligt skräckscenario skulle vilken svensk som helst som befinner sig i Sverige och som retar upp Trump kunna dömas till fängelse. Varför ska Sverige tillåtas ha sina egna lagar, ifall Trump inte gillar de lagar vi har?

Varför ska vi har mer frihet än t.ex. gamla Ungern och Tjeckoslovakien hade, de som invaderades av Sovjetunionen åren 1956 och 1968? Om USA inte gillar det vi gör?

Även Ryssland kan förstås invadera oss. Naturligtvis. Putin är en avskyvärd diktator. Men han verkar leva lite mer i den verkliga världen än vad Trump gör.

Testa att svara på frågorna innan du ställer nya till mig.

1,2,3.
Citera
2025-09-19, 11:45
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
…så vi kan fortsätta den pendelrörelsen för evigt.

Tills bottnen kommer emot och allt imploderar/exploderar...
Citera
2025-09-19, 11:49
Medlem
"Pendeln" är så lågt åt vänster att det kommer ta minst 50 år att nå ett vettigt mittenläge. Bara bra om den rusar åt höger.
Mord på de som inte håller med??? Jösses att man äns behöver diskutera sånt här.
Citera
2025-09-19, 12:15
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Tills bottnen kommer emot och allt imploderar/exploderar...

Usch.
Citera
2025-09-19, 12:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Det är precis vad man gör när man gifter sig och skaffar barn. När man förenar sig och bruden överlämnas till mannen i äktenskapet så underkastar man sig ett nytt sätt att leva ihop tillsammans.

Man ger sig till en annan och blir ett par vilket är ett uppgivande av egot!

Man är inte längre jag utan vi.
"Man" underkastar sig...

Skriv att kvinnan ska vara underdånig mannen.
Nåt annat rör det sig inte om.
Citera
2025-09-19, 12:31
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Usch.

Men, som fågel Fenix ur askan... kanske...
Citera
2025-09-19, 12:43
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snkcin
Samtliga kulturer och religioner som inte infiltrerats av homoglobo bullshit såklart
Ah, du tänker på shariastater och diktaturer.
Citera
2025-09-19, 12:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Detta kanske inte påverkar dig varken positivt eller negativt, men du skriver ”lite mycket” nu, och det gör dina inlägg lite röriga.
Det fetade i det här inlägget är väl inte ens något att bråka om överhuvudtaget?

Jag låser även dina inlägg i sin helhet i tråden, men att se ständiga problem där inga står att finna är mindre konstruktivt.

Gör vad du vill med det.
Att jag kommenterar det är för att jag annars ser dina inlägg som läsvärda.
Det är väl i högsta grad begripligt.

Vem i hela friden, som är av motsatt åsikt, vill signera detta?

En resolution, mot politiskt och annat våld, är jävligt bra.

Men om det samtidigt är ett ode till Kirk och hans åsikter som folk inte anser stämmer, upplevs signeringen som en jävla råttfälla.

Resolutionen är ett tecken på det republikaner redan ägnar sig åt överallt:

Att framställa Kirk i ett bättre sken än han var och vittvätta hans minne.
Det framgår att de tänker använda mordet som politiskt valfläsk likaväl.

"Republikanerna avser att lyfta fram mordet på Charlie Kirk inför mellanårsvalet 2026, och lyfta fram vad de kallar radikalt vänstervåld och sträva efter att föra hans arv av att mobilisera unga väljare att rösta för republikanerna."
(politico)

Han görs således till ett slagträ och ett märgben på samma gång.

Signes, sealed and delivered.

Det vore väl nåt att vifta med sen.
Med den signaturen låses också personer för evigt att ha skrivit under på hur jävla bra Kirk var - och han var likaväl ett asshole och absolut inte nån som enade.

Jag återgav:
Citat:
Resolutionen har rubriken ”Att hedra Charles 'Charlie' James Kirks liv och arv”.

Kirk betecknas han som en "modig amerikansk patriot" som "arbetat outtröttligt för att främja enighet utan att kompromissa med övertygelsen".

"Charlie Kirk personifierade värderingarna i det första tillägget till konstitutionen, utövade sin gudagivna rätt att tala fritt, utmana rådande narrativ, och gjorde det med heder, mod och respekt för sina amerikanska landsmän"
Senast redigerad av develi 2025-09-19 kl. 12:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in