2025-09-19, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Valde att lägga tråden i inrikes eftersom diskussioen handlar om vänsterpartiets och MPs (för det mesta dessa två partiers) väljare och demonstrationer i Sverige

Hur kommer det sig att vänstermänniskorna som demonstrerar mot Israel aldrig demonstrerar mot Hamas?
För att det inte är vänstermänniskorna som demonstrerar utan empatiska människor där många har anhöriga som lider svårt under Israels folkmord.
Jag är enl Flashbacksdefenition vänster och skulle jag demonstrera så skulle jag demonstrera mot krig och förtryck. Nu skulle det aldrig falla mig in att demonstrera mot saker som händer i andra länder utan bara mot våra egna folkvalda och myndigheter då dessa är något jag kan vara med och påverka.
Hur länge tänker ni högertroll fortsätta tjata om vänster? Det är bara ett skitdåligt sätt att ta fokus från sakfrågor.
Citera
2025-09-19, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Därför att de sympatiserar med Hamas.
Nej
Citera
2025-09-19, 10:06
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Nej dom sympatiserar inte med Hamas, en del sympatiserar med det bra Hamas gör för befolkningen i Gaza, men vad jag förstått på en del vänner så är det faktiskt ingen som lyssnar, on man säger man är pro Palestine så är man tydligen Pro Hamas oavsett vad man säger, många har tydligen svårt att skilja på dom två, precis som Israel som påstår att varenda barn u Gaza är en blivande terrorist..

Det är klart att du är pro Hamas om du är pro Palestina precis som du är pro Putin om du är pro Ryssland. Att vara pro Palestina och pro palestinier är mutuellt exklusiva begrepp, precis som pro Ryssland och pro ryss eller pro Nordkorea och pro nodkorean.
Citera
2025-09-19, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är klart att du är pro Hamas om du är pro Palestina precis som du är pro Putin om du är pro Ryssland. Att vara pro Palestina och pro palestinier är mutuellt exklusiva begrepp, precis som pro Ryssland och pro ryss eller pro Nordkorea och pro nodkorean.
Med samma resonemang är NMR pro Kristersson.
Citera
2025-09-19, 10:14
Medlem
Mittokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamazbollah
Varför skulle man demonstrera mot frihetskämpar?
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Nej dom sympatiserar inte med Hamas, en del sympatiserar med det bra Hamas gör för befolkningen i Gaza, men vad jag förstått på en del vänner så är det faktiskt ingen som lyssnar, on man säger man är pro Palestine så är man tydligen Pro Hamas oavsett vad man säger, många har tydligen svårt att skilja på dom två, precis som Israel som påstår att varenda barn u Gaza är en blivande terrorist..
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Nej
Ni ser ju själva på Hamazbollahs inlägg ovan.
Citera
2025-09-19, 10:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Med samma resonemang är NMR pro Kristersson.

Nej det handlar om att när det rör auktoitära stater så kan du inte skilja mellan staten och partiet. I Kina så är militären underställd först och främst partiet, sen staten. Auktoritarianism är ett kollektivt ethos med noll individuella rättigheter, därav kan du inte säga att du bryr dig om folket i palestina OCH den palestinska staten om den palestinska regeringens metoder är att offra civilbefolkningen för att nå politiska mål.
Citera
2025-09-19, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittokrat
Ni ser ju själva på Hamazbollahs inlägg ovan.
Ja jag ser och du har fortfarande fel.
Citera
2025-09-19, 10:46
Medlem
Visst är det knepigt?

Men det är ju ännu mer skruvat.
"queers for Hamas" är verkligt!
Och då vill Hamas ha ihjäl bögar.
Medan Israél tillåter bögar & alternativa livsstilar.

>det är bara en låååååång speedrun i otacksamhet<
Det finns inget sätt att bli klok på det där.
Citera
2025-09-19, 10:54
Medlem
För att dom gillar muslimska terrorister som våldtar kvinnor, avrättar barn och använder sin egen befolkning "Palestinier" som mänskliga sköldar.

Nej det är rätt tydligt att vänsterns godhet inte handlar om folket i Gaza, isåfall hade de varit emot terroristerna Hamas. Det handlar egentligen bara om att dom hatar Israel och vill att Hamas ska fortsätta utrota judar.

Det roliga är att alla dessa bögar och transor som stöttar Hamas hade avrättats på plats, halshuggning med skrotig gammal kniv om Hamas fick tag på dem.
Senast redigerad av DaddyCool64 2025-09-19 kl. 10:56.
Citera
2025-09-19, 11:01
Medlem
Hamas är den förtryckta terroristen. Israel är den förtryckande terroristen. Man väljer bara vilken terrorist man står för.
Citera
2025-09-19, 11:04
Medlem
Varför ska någon demonstrera emot X? Bara för det inte finns massor av stora vänsterdemonstrationer mot hamas betyder det inte att vänsterfolk är hamaskramare.

Det är som att säga till dig TS, varfår går du inte ut och förklarar till alla du känner att du är emot mord på kristna? Om du inte gör det är du ju för det med din logik.
Citera
2025-09-19, 11:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Valde att lägga tråden i inrikes eftersom diskussioen handlar om vänsterpartiets och MPs (för det mesta dessa två partiers) väljare och demonstrationer i Sverige

Hur kommer det sig att vänstermänniskorna som demonstrerar mot Israel aldrig demonstrerar mot Hamas?

Det är ju som att demonstrera om IS. Det behöver man inte göra. Alla är emot Hamas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in