• 1
  • 2
2025-09-18, 16:59
Medlem
MuscleSharks avatar
Ska bli väldigt intressant att se hur kommer gå för Linn Gestblom (tidigare Persson) den här vintern.
Citera
2025-09-18, 17:10
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Precis, norge har inte längre någon som är väldigt dominant.
Jag tror inte att norge kommer ta alla pallplatser i varje tävling som dom gjort förut.
Har dom i och för sig inte gjort tidigare heller
Citera
2025-09-18, 17:19
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Har dom i och för sig inte gjort tidigare heller

På herrsidan har dom varit extremt dominant i flera år.
Tarjei bö
Johannes bö
Vetle
Sturla
Johannes dale

Under typ 2-3 år var dom väldigt dominanta men nu kommer vi inte så nåt sånt tror jag.
Senaste åren såg skidskytte ut som längdskidor där det kunde va 5 norrmän bland top 10 mest hela tiden.
Vet inte vilken sten du bott under men skidskytte kan du knappast ha sett iaf.

Generationsskifte kallas det, bara kolla svenska sprintdamerna som gått som tåget senaste åren eller norska damerna i både skidskytte och längdskidor som tappat flera dominanta damer.
Eckhoff och landmark hade några stora år men nu är det inte så längr, kirkeidee lär ta över men finns väl inte så många fler med framtidshopp? Lien och kalkenberg kommer aldrig bli nåt.

Flugstad, johaug, weng häll hög nivå under flera år i längdskidor men vilka har norge nu?
Typ stavås i sprint.
Citera
2025-09-18, 18:21
Medlem
FNLSs avatar
Under min sten hände det två gånger ifjol. Tre gånger var pallen fri från norrmän. En gång trippel Frankrike. Så inte riktigt alla.
Citat:
På herrsidan har dom varit extremt dominant i flera år.
Tarjei bö
Johannes bö
Vetle
Sturla
Johannes dale

Under typ 2-3 år var dom väldigt dominanta men nu kommer vi inte så nåt sånt tror jag.
Senaste åren såg skidskytte ut som längdskidor där det kunde va 5 norrmän bland top 10 mest hela tiden.
Vet inte vilken sten du bott under men skidskytte kan du knappast ha sett iaf.

Generationsskifte kallas det, bara kolla svenska sprintdamerna som gått som tåget senaste åren eller norska damerna i både skidskytte och längdskidor som tappat flera dominanta damer.
Eckhoff och landmark hade några stora år men nu är det inte så längr, kirkeidee lär ta över men finns väl inte så många fler med framtidshopp? Lien och kalkenberg kommer aldrig bli nåt.

Flugstad, johaug, weng häll hög nivå under flera år i längdskidor men vilka har norge nu?
Typ stavås i sprint.
Citera
2025-09-18, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Under min sten hände det två gånger ifjol. Tre gånger var pallen fri från norrmän. En gång trippel Frankrike. Så inte riktigt alla.
Såklart överdriver jag lite men att norge varit på pallen extremt mycket samt haft flera åkare top 10 i många tävlingar är ingen överdrift och det tror jag vi kommer se mycket mindre av nu.
Citera
2025-09-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Ska bli väldigt intressant att se hur kommer gå för Linn Gestblom (tidigare Persson) den här vintern.

hade inte hon lagt av?
Citera
2025-09-18, 19:58
Medlem
Citat:
hade inte hon lagt av?

Nej. Hon avslutade säsongen 23/24 i förtid direkt efter VM för att operera axeln hon haft problem med och har sen dess rehabat den.
Citera
2025-09-20, 06:52
Medlem
FNLSs avatar
Os brons till Sverige i herrarnas stafett 2010 efter rysk dopning. Bättre sent än aldrig.
Citera
2025-09-20, 22:41
Medlem
Baserat på förbundets senaste vlogg så var Sara A tillbaka i full träning igen på lägret efter SM, så borde inte vara någon större fara med den skadan hon ådrog sig på rullskidor.

Och för övrigt verkar det varit betydligt mer sjukdomsstrul i damlaget än bara för Hanna och Ella på det där lägret. Sara, Anna, Linn och AKH var dom enda damerna som körde testrace och var kvar lägret ut vad det verkar. AKH hade också sjukdagar men blev kvar.
Citera
2025-09-24, 20:07
Medlem
Simon till rätten den 24 Oktober för kreditkortsbedrägeri

https://www.ledauphine.com/societe/2...et-escroquerie
Citera
Igår, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Simon till rätten den 24 Oktober för kreditkortsbedrägeri

https://www.ledauphine.com/societe/2...et-escroquerie
Intressant!
Citera
Igår, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Det är ju inte ovanligt att skadade idrottare kommer tillbaka bättre än någonsin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in