2025-09-18, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PungiMunninen
Varför skulle huruvida man känner en person eller inte påverka vare sig erektion eller sexuell attraktion?

För mig har det stor betydelse. Jag kan uppskatta män som ser bra ut, men det krävs absolut åtminstone någon typ av interaktion för att jag ska känna något ens i närheten av att vara kåt.
Citera
2025-09-18, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Beror på. När jag var ung hade jag rätt ofta stånd.
Men det har blivit sämre och sämre med åren, och nu har jag sällan morgonstånd längre.

Men du kan ju fråga dig själv hur ofta du blir fuktig och tänka att varje gång det händer så hade du fått någon grad av stånd om du var man.

Sitter jag bredvid en man jag är attraherad av och fantiserar om att vi har sex, kanske jag blir upphetsad. Se på hans rumpa, nej. Jag kommer antagligen att uppskatta det men det blir knappast fuktigt.
Citera
2025-09-18, 13:01
Medlem
Gosifs avatar
Det är biologiskt. Vi skall sprida vår säd.
Citera
2025-09-18, 13:02
Citat:
Ursprungligen postat av Tresystrar
Ja, som rubriken lyder så undrar jag (kvinna) hur lätt det är för män att få stånd egentligen?

T.ex, kan ni få stånd av att sitta tätt bredvid en kvinna? Eller av att se hennes röv bakifrån, påklädd då.

Kort och gott, vad krävs för att ni ska få stånd?

När jag läste att du var kvinna så började jag tänka på din fitta och då ryckte det till i baguetten och jag fick stånd.
Citera
2025-09-18, 13:19
Medlem
Popetoterors avatar
Handlar väl om vilken människa man är, förstår att de tidigare svaren är folk i 12 - 25 år du funkar det väl, men har man vuxit upp och varit med om det mesta så behövs det ganska mycket skulle jag säga.
Citera
2025-09-18, 13:36
Avstängd
Jag får stånd av upphetsning, förspel med beröring och oralt minst 20 min tar det för mig. Kan gå snabbare också, allt beror ju på upphetsning.
Det var lite komiskt en gång när jag skulle ha sex med en kvinna. Hon trodde jag skulle bli stenhård genom att typ bara se henne naken eller hon tar lite på den. Hon sa alla killar får det. Det funkar inte alltid så utan man måste vara kåt/upphetsad också. Det är inte bara tjejer som behöver förspel utan även vi killar.

Men sen kan man ju också få stånd av allt möjligt. När jag var yngre fick jag det hela tiden och överallt. Jag var tvungen att tänka på något äckligt för att det skulle gå över för ibland kan det komma i dumma lägen, inte alltid man kan styra när man fick stånd. Tänker man på sex, ja då ökar ju chansen men gör man inte det så är det rätt lugnt.

En gång när jag var ung på spårvagnen så fick jag utlösning utan ens att röra den, den var sjuk. Men då tänkte jag intensivt på sex. 99,9% så behövs någon form av beröring.

Man kan vilja ha sex men det betyder inte att man är upphetsad utan tjejer behöver jobba för det också så som vi killar behöver göra för tjejer.
Citera
2025-09-18, 13:39
Avstängd
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ja, som rubriken lyder så undrar jag (kvinna) hur lätt det är för män att få stånd egentligen?

T.ex, kan ni få stånd av att sitta tätt bredvid en kvinna? Eller av att se hennes röv bakifrån, påklädd då.

Here we go again.
Vi har vant oss vid att killar oavbrutet startar trådar om kvinnor/fittor/pattar, där man utgår ifrån att allt och alla är precis identiskt. Men måste säga jag hade förväntat mig mer av en kvinna.

Som svar på din fråga: Det beror på!

Hur långt är ett snöre…
Citera
2025-09-18, 14:00
Medlem
Tradslangs avatar
Citat:

Japp, vi killar får stånd så fort en kvinna råkar existera inom en radie på 10 meter.
Citera
2025-09-18, 14:06
Avstängd
Citat:

Jävligt lätt! Inget mycket.
Citera
2025-09-18, 14:23
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Så du kan lätt få stånd av beröring på en buss utan att du känner kvinnan i fråga? Vad är det som gör dig tänd då?

Oj, här har vi någon som har LÅNGT kvar till att förstå manlig sexualitet.
Citera
2025-09-18, 14:26
Medlem
Citat:

Ganska lätt om du har hälsosamma hormonbalanser och uppskattar kvinnor i din närhet. Med ålders blir det svårare. Men är du under 40 iallafall ska det nog vara enkelt
Citera
2025-09-18, 14:30
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Sitter jag bredvid en man jag är attraherad av och fantiserar om att vi har sex, kanske jag blir upphetsad. Se på hans rumpa, nej. Jag kommer antagligen att uppskatta det men det blir knappast fuktigt.

Ja asså, stripklubbar existerar ju inte för ingenting.
Det finns någon typ av dopamin kick att få av att kolla på snygga tjejer som visar röven. Jag tror de flesta män kan hålla med om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in