2024-03-19, 14:35
Medlem
Bryan Johnson har som mål att bli 200 år. Kolla upp honom
Citera
2024-03-20, 02:44
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EizorHaschGrabben

https://www.onlymyhealth.com/how-bryan-johnson-plans-to-live-till-the-age-of-200-1695796868

_____________&&&________

En annan känd biohackare som satsar på att bromsa sitt åldrande är https://michaellustgarten.com/

Michael Lustgarten kör statistik på allt han äter och hur det samverkar med alla biologiska parametrar i hans kropp som han provtar regelbundet.
_____________&&&________

Jag provtar mig inte men tar ett antal naturmediciner (odlar/gör egna) som jag funnit är bra för mitt mående och som även har positiva resultat i medicinska studier. Kör även en del intermittent fasta.
Tidigare har jag tagit mer prover kring ämnesomsättning.
Jag vill hålla mig frisk, men eg vill jag inte bli 120.

Vi får nog se om 30-40 år vilka biohackare dom faktiskt lyckats ha en 40-årings fysik när de är äver 75.
Senast redigerad av TunderTarFyr 2024-03-20 kl. 02:55.
Citera
2024-03-20, 16:58
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Det skulle vara intressant om en grupp 75-åringar faktiskt började biohacka för att förbättra de medicinska parametrarna på åldrande med 20 år?

Kan de hålla hålla sina medicinska åldersparametrar 15-20 år under sin kronologiska ålder även om de blir 80 eller 90 år gamla?
Vilka fysiska prestationer kan de då prestera när de är 90?
Citera
2025-09-16, 19:20
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EizorHaschGrabben

Han lär inte ens bli 100, han ska vara glad om han blir 80. Dedär hysteriska snubbarna som tror att de ska kunna lura döden ger ett aningen desperat intryck. Han borde åka och tala med friska 90-åringar och fråga om de är rädda för att dö, det är de i princip aldrig.
Citera
2025-09-17, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Vad är vitsen med att leva länge om man inte OCKSÅ är frisk?
T ex demenssjukdomar som väldigt många får långt innan dom avlider är fruktansvärda.
Varför skulle man vilja leva med det i 70 år istället för tex 10-20?
Av någon anledning lever många idag längre än hjärnan och stora delar av kroppen klarar av.
Innan den "problematiken" är löst vill i alla fall inte jag leva till 150 och förstår heller inte varför någon annan skulle vilja det.

Precis. Håller med.
Sen finns det en rad hinder på vägen också.

1. Alla på att de vill leva länge ganska sent i livet och då har man nog levt på ett sätt som redan förstört målet med 150 år.

2. Sen när man väl kommer på att man vill leva länge så måste man lära sig hur man ska äta och idag är inte det jättelätt då det kan ta lite tid innan man lärt sig vad kroppen är designad för att äta. När man väl vet så ska man ha tid att laga maten och allt det där.

Kommer på fler saker men låter det vara såhär. Tror inte många är motiverade att klara punkt 2. Jag vet ingen förutom jag själv och frun som pallar äta enbart bra mat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in