Citat:
Ursprungligen postat av
Fringe44
Jag håller det synnerligen troligt att Kirks inställning till hbtq och deras rättigheter, är en av och kanske den största orsaken och själva grunden till motivet för mordet, vilket också i mina ögon bekräftas av att Robinson, som han beskrev i discord-konversationen, var så less på Kirks hat och att den sortens hat inte gick att "förhandla med".
Ja det låter som den mest troliga motivbilden. Det är ju ironiskt att i slutändan kommer mordet enbart att öka den typen av motsättningar som mördaren ville stoppa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
Kirk har aldrig haft någon hatretorik mot HBTQ-personer, tvärtom har han med kraft försvarat och välkomnat dem till de konservativa.
Men många sprider dessa lögner så det är motivet till mordet. Farliga typer som sprider dessa hatfulla lögner.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrMario
Hans retorik var vanlig konservativ, ingen "hatretorik". Att säga att t.ex. äktenskapet är ett heligt heterosexuellt förbund mellan man och kvinna är ingen hatretorik, det är en normal kristen värdering.
Hatretorik är att förespråka folkmord och våld, inte att kritisera vänsterideologi rent allmänt. Att förespråka kärnfamiljen är hatretorik enligt extremvänstern och enligt mördaren. Det behövs alltså väldigt lite för att bli ett "legitimt mål" för hbtq-vänsterextremister. Det räcker med att förespråka normal samhällsmoral så blir du ett legitimt mål.
Hatretorik är kanske att ta i, det är sant men den var betydligt mer fördömande än värnande om kärnfamiljen.
Han har sagt att homosexuella och transpersoner är emot Gud, citerat Bibeln och sagt att de är styggelser mot Gud. "abomination" och "middle finger to God", vilket ju är lite mer "aggressivt" än att enbart förespråka kärnfamiljen.
Med det sagt så har han ju citerat Bibeln i dessa fall, bland annat den del som säger att kvinnor inte ska klä sig i manskläder och vice versa, så han har ju använt Bibeln för att rättfärdiga sina åsikter och inte enbart tagit dem ur luften.
Däremot är det ju "cherry-picking" eftersom det finns massor med Bibelcitat som är orimliga i dagens samhälle (slå bebisar mot sten etc) dvs det är orimligt att man ska använda Bibelns citat som rättesnöre för hur man ska leva i dagens samhälle.
Men oavsett så ska man kunna ha dessa åsikter utan att bli mördad för den sakens skull.
När det kommer till våld så kan jag på rak arm inte säga om radikalvänstern är värre än radikalhögern, jag har inte sett någon statistik i ämnet, men tittar man på Sverige så har vi ju haft Lasermannen, Mangs, Almedalsdådet och eventuellt Risbergska. Finns det några liknande dåd som kan motsvara dessa?