2025-09-17, 08:21
  #925
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och i https://www.svtplay.se/video/KR566qd/morgonstudion/idag-06-00?video=visa kl. 08:10 och framåt.

Det var snack med Änglapängla precis som i TV4
Citera
2025-09-17, 08:22
  #926
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolgerDjup
Det var snack med Änglapängla precis som i TV4
Ja, ganska pro-Flashback.
Citera
2025-09-17, 08:25
  #927
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och i https://www.svtplay.se/video/KR566qd/morgonstudion/idag-06-00?video=visa kl. 08:10 och framåt.

Intressant att höra samtalet i morgonstudion. Min uppfattning efter att ha sett inslaget är att det inte bara är "Flashback" som bedömmer att åklagaren har ett krepigt uppdrag.
Citera
2025-09-17, 08:25
  #928
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och i https://www.svtplay.se/video/KR566qd/morgonstudion/idag-06-00?video=visa kl. 08:10 och framåt.

Vi får väl swisha så det blir till böterna. Kan ju knappast bli några jättesummor.

Sedan är det ju tur vi inte är i Stasilandet #1, usa.
Citera
2025-09-17, 08:28
  #929
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Ja, precis! Så vi enbart ska behöva hålla tillgodo med vänster-narrativet på verkligheten!
Vi har ju sett hur bra det har fungerat nu i veckan med ex: Skjutningen av Charlie Kirk, Tunnelbanemordet i New York och de massiva protesterna i UK. Inte alls lite vänstervinkel på det!
Ska vi bara hålla tillgodo med vänster slaskmedia, så är det bara en tidsfråga innan vi är där Östeuropa var innan muren föll.
MEdia är upprörda över att jag kan skriva neger på flashback medans de kan hetsa psykfall till att mörda genom att avhumanisera människor, bära falskt vittnessbörd mot sin nästa och lägga ord i mun på meningsmotståndare de aldrig sagt och stämpla dom som rasister och nazister.
Har fritt fram att hetsa psykfall att det skulle finnas ett politiskt våld på högersidan när det alltid är just vänstern som alltid tar till våld.

Snacka om bizzarro-world och missa bjälken i det egna ögat.

Men jag förstår inte varför man flyttade tillbaka servrarna till sverige när man lever farligt och gjort så sedan starten.
Citera
2025-09-17, 08:30
  #930
Medlem
kammaråklagare lucas eriksson leder åtalet

https://www.svd.se/a/dRLOqX/flashback-atalet-kan-fa-stora-foljder
Citera
2025-09-17, 08:34
  #931
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Hets mot folkgrupp är en helt sjuk lag som är ett tydligt steg mot diktatur. Helt galet att vi fortfarande fortsätter håller på med sånt larv. Ironin om varför den infördes och fortfarande finns och vad den egentligen gör är helt bisarrt enorm. ”Jag hatar förbudslagar så vi förbjuder dem! Och folk som hatar… grrr.”

Jag håller med dig till viss del. Att jag som svensk kan bli dömd för hets mot folkgrupp om jag säger något nedlåtande om ex. en muslim, en arab eller en same men säger någon av dessa personer något nedvärderande om mig så händer inget då vi svenskar tydligen inte räknas som en folkgrupp.
Som Jan säger i inslaget, blir han dömd så kommer det inte längre finnas några svenska forum på internet då risken att personen som äger forumet döms för det någon annan skriver.
Vansinnigt är ett bra ord men samtidigt blir man inte förvånad när det gäller sverige.
Citera
2025-09-17, 08:35
  #932
Medlem
I SVT-inslaget klipper de random in lite arkivmaterial från 90-talet när någon surfar på Flashback. Det måste vara höjden av slöhet från SVTs sida. Haha va fan? Mus med kula i…
Citera
2025-09-17, 08:37
  #933
Medlem
Löjligt.... att det ens går så långt.. Någon är riktigt skitnödig. Visst borde inte förekomma men.... Undra om AI kan hitta och förgöra dessa inlägg slipper mod vänta på rapportering.
Citera
2025-09-17, 08:40
  #934
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Hets mot folkgrupp är en helt sjuk lag som är ett tydligt steg mot diktatur. Helt galet att vi fortfarande fortsätter håller på med sånt larv. Ironin om varför den infördes och fortfarande finns och vad den egentligen gör är helt bisarrt enorm. ”Jag hatar förbudslagar så vi förbjuder dem! Och folk som hatar… grrr.”
Det mest sjuka är ordet ”hets”. Har ingen exakt definition. Kan användas som anklagelse mycket brett om vad som helst. Perfekt att dra fram ur rockärmen när man behöver sätta dit någon och inte har något konkret att anföra.
Citera
2025-09-17, 08:44
  #935
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag håller med dig till viss del. Att jag som svensk kan bli dömd för hets mot folkgrupp om jag säger något nedlåtande om ex. en muslim, en arab eller en same men säger någon av dessa personer något nedvärderande om mig så händer inget då vi svenskar tydligen inte räknas som en folkgrupp.
Som Jan säger i inslaget, blir han dömd så kommer det inte längre finnas några svenska forum på internet då risken att personen som äger forumet döms för det någon annan skriver.
Vansinnigt är ett bra ord men samtidigt blir man inte förvånad när det gäller sverige.

Ja konsekvenserna kommer ju bli jättestora. Kommer Jan att vilja fortsätta driva Flashback om han fälls? Troligtvis innebär det slutet för Flashback. Det är ju omöjligt att moderera och hålla koll på alla inlägg när det finns 1,7 miljoner användare. Och ingen annan kommer ju våga starta något liknande forum.
Citera
2025-09-17, 08:45
  #936
Medlem
Queutards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolgerDjup
Det var snack med Änglapängla precis som i TV4

En typ av medveten inkvotering. Vänsterteve lanserar mängder av kvinnliga "experter", ofta helt unga blåbär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in